• splink

Vi som väntar smått i September 2012

Champagne skrev 2012-01-28 10:15:29 följande:
    Splink: FY va jobbigt!
    Har du prövat med nåt receptfritt för illamåendet? Det ska väl vara helt okej att göra det har jag hört, bäst är väl att man hör med barnmorskan först:)

Thefamily: Du behöver nog inte vara orolig att lillpyret inte får näring, att vi gravida mår illa och kräks ska inte påverka dens näringsupptag.( så länge man inte kräks hela tiden förstås)

Själv så kände jag igår att Ja, jag mår nog riktigt bra för att vara gravid. Tji fick jag. Idag har jag mått illa hela morgonen, så har fått dela upp frukosten i delar för att kunna äta:(
    Det är inte så jobbigt faktiskt. Inte värre än att inte vara gravid och längtande iaf Jag står ut. Det går nog över om några veckor. Och det är säkert inte farligt eftersom jag ändå får i mig en del mat.
    Dotter född -07, BF med syskon 17/9 Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • splink

Mina bröst gör också ruskigt ont. Vuxit har dom gjort och står ut som två sillisar :-O har 75D i vanliga fall så det är en del att hålla reda på. Värst om nätterna eftersom jag är magsovare. Brukar få bädda runt tuttarna så att dom liksom inte plattas ut
    Det värsta är att om det blir som med dottern så kommer det inte sluta här... Dom blev gigantiska efter förlossningen. Är faktiskt mer rädd för det än för att snittas igen.

• splink
    LillaPluppen skrev 2012-02-02 14:40:05 följande:
    Jag börjar bli lite smågalen på min karl där hemma, jag har mått illa i över 2 veckor nu och har verkligen mått piss.

Han är på mig som fan om sex och att han kanske iaf vill känna att man vill vara nära och så. Men jag vill ju inte! Är inte ett dugg intresserad av att ens kramas för jag känner mig instängd varm och spyfärdig. Jag har förklarat för honom flera gånger hur jag mår och hur jag känner och att jag aldrig kommer att "ställa upp" bara för att, inte en chans!
    Vi hade även sex för några dagar sen och det gjorde sjukt ont så efter det är jag inte heller speciellt sugen på nåt som har med det att göra.

blir tokig över att han beskyller mig för att inte anstränga mig osv! Man kanske skulle "ställa upp" med en avsugning och kräkas så han fattar hur illa det är.

usch! Ville bara lätta på trycket lite, antar att det kanske är nån mer här inne som förstår min situation
    Precis det råkade jag göra.. Kräkas vid en avsugning Skäms Tyckte det var förfärligt och började gråta och han tyckte väl på nåt sätt att det hela var rätt komiskt.. Sen dess har han nog skött det där själv
  • splink
    Fyran2012 skrev 2012-02-06 19:03:33 följande:
    Har blivit halvt galen i sura saker helt plötsligtFlört
    I helgen "vräkte" jag i mig alla sura bitarna i godisskålen & idag pressade jag & barnen två citroner..& vips hade jag druckit upp saften av 1,5 citronTungan ute Såå gott, men nu bränner det allt lite i halsenFlört
    Precis samma sak har jag gjort! Köpte Brämhults lemonade och drack upp hela själv. Fick ont i tänderna, så surt var det, men sååå gott! 
  • splink

Jag är så glad! Min svärfar har sagt att han vill betala vår barnvagn Solig Hade bestämt redan innan att det blir en Brio Go, och nu kan vi nog börja fundera lite mer efter vilka färger vi vill ha och jämföra priser och så.

• splink
    SnartBlirViFlera skrev 2012-02-09 09:47:08 följande:
    Ni som har flera barn. Hur orkar ni när ni mår som sämst? Min tjej är i en riktig kaxperiod,ingenting jag ber om/säger till om ska hon göra. Mitt tålamod håller verkligen inte just nu när jag mår skit. Någon som har några tips?
    Min dotter är i en underbar period. Hon är fyra år och så mysig och rolig hela tiden. Så för mig är det helt lugnt just med det. Däremot tycker jag det är ansträngande med alla andra måsten i vardagen, typ laga mat, tvätta, städa och allt jag brukar älska att göra känns helt oövervinnerligt att ta sig för. När jag väntade dottern behövde jag inte ha allt tipptopp hela tiden och jag kunde äta och laga mat när jag kände för det men nu ska ju alla rutiner flyta på så då är det bara att ta sig i kragen och göra det helt enkelt. 

För övrigt gråter jag också heeela tiden. Fast i stort sett bara för att jag är lycklig. Idag fick jag en gråtattack på dagis när jag såg att dom köpt in ett Sleichstall och hästar till. Min dotter är tokig i hästar och allt som har med hästar att göra och hon har önskat sig ett sådant stall i ett par år men vi har inte köpt något än. Men nu kan hon leka med det på dagis  
  • splink
    LillaBabyK skrev 2012-02-09 16:29:44 följande:
    Vad ni än gör, håll er borta från citron! Jag gav med mig och nu sitter jag och äter dom som om det vore godis. Kommer få sååå ont i tänderna. Men OJ va gott!
    Jag har redan börjat med citron. SÅ GOTT! Och jepp, man får riktigt ont i tänderna av att dricka juicen i de små gula plastcitronerna. Men Brämhults Lemonade funkar jättebra istället!
  • splink

Jag har verkligen börjat slappna av från all den här missfallsångesten nu känns det som. Ingen panik på en vecka nu! Räknar inte heller dagarna lika extremt som i början. På måndag går jag in i v.10 och då är det dags för ett 4:e VUL!  

• splink

Kul att flera har börjat köpa och hämta hem vagnar Hoppas få se dom i bildtråden sen!
    Här hemma planeras det också lite smått för vagn. Ska få den betald av svärfar och vi har bestämt att det blir en Brio Go, men vi velar lite med färgerna. Just nu tror jag mest på typ mörkgrå eller något i den stilen. Vill inte ha en färg som blir solblekt så jag är lite rädd för att ta vissa färger. Vi hade en brun brio happy till vår dotter och den blev tyvärr solblekt rätt fort på sittdelen, som användes i ca 6 månader bara.  

• splink

Är det nån annan som är riktigt dålig i kistan? Jag har varit lös i magen nu i över en månad, och har extrema gaser :-/ mår jätteilla också och spyr till och från. Värst är illamåendet på kvällar och på natten när jag går upp för att kissa.. Tar inget mot illamåendet eller så utan "står ut" då jag fortfarande inte fått komma på inskrivning.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012