• splink

Ni som tagit digitalt för att se att det står 3+, exakt vilken dag har ni tagit det på? Jag är i v.4+6 enligt FL och tänkte ta det på fredag då jag är i v.5+3. Då borde det väl visa 3+?

Dotter född -07, BF med syskon 17/9 Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • splink
    Cal85 skrev 2012-01-16 17:15:25 följande:
    Hej alla! Visst märker man om man får Mf? Alltså man kan inte gå runt och inte veta att man haft ett om man inte blött eller haft andra symptom på att det skulle vara så? Vill bara veta, är så lätt att oroa sig hela tiden! Så blir glad för svar!
    Tyvärr får jag nog säga att man inte alltid märker det. Förlåt, men det är sanningen. Det har hänt mig ett par gånger att fostret dött flera veckor innan blödningen startat och att detta upptäckts på VUL. Har då mått illa, haft spända bröst och varit yr i huvudet, precis som jag var när jag väntade min dotter. I magen har livmodern vuxit, magen har vuxit. Det enda som inte vuxit har varit fostren, som slutat utvecklas av någon orsak.
  • splink
    Cal85 skrev 2012-01-16 17:44:26 följande:
    splink: tack för svar! Även om det inte blev bättre med oron! Men det är väl bara att försöka koppla bort antar jag, hur gör du/ni för att inte oroa er för MF?
    Jag tar en dag i taget och försöker bara leva på som vanligt fast nyttigare. Mer kan jag inte göra. Jag har inga direkta råd för efter sex missfall är nog inte jag den rätta att ge råd vad gäller hur man inte oroar sig
  • splink
    Karriis skrev 2012-01-16 18:33:13 följande:
    Alltså en fråga, OM fostrets utveckling skulle stannat i vecka 4-5, skulle man se det på en VUL? Eller går det inte att se?
    Måste sluta oroa mig, men det går inte, nytt VUL om två veckor :)
    Man kan ju inte se det i v.4-5 utan det måste ha gått en tid tills det borde ha kommit upp i en större storlek och att hjärtat borde synas. 
  • splink
    Karriis skrev 2012-01-16 18:41:22 följande:
    Splink: så jag kan ha en död bebis i magen? :(
    Rent krasst så kan ju alla det utan att veta om det. Jag förstår absolut din oro men försöka på alla sätt att slå ifrån dig oron. Sysselsätt dig med annat och vänta in VUL. Jag väntar själv, 16 dagar kvar idag....
  • splink
    Karriis skrev 2012-01-16 19:08:46 följande:
    Japp, det var jag :) doktorn sa att om jag får ont eller blöder så får jag självklart åka in, men helst ville han inte se mig där förrän om 2 veckor ;)
    splink skrev 2012-01-16 19:00:56 följande:
    Rent krasst så kan ju alla det utan att veta om det. Jag förstår absolut din oro men försöka på alla sätt att slå ifrån dig oron. Sysselsätt dig med annat och vänta in VUL. Jag väntar själv, 16 dagar kvar idag....
    Då har vi nästa VUL samma dag, två veckor och två dagar!
    Ska försöka tänka positivt fram till dess :)
    Ja klart vi ska! Solig Vi ÄR gravida tills motsatsen bevisas och inte tvärtom!
  • splink

Såå himla lycklig, gjorde digitala testet idag och fick 3+. har aldrig fått det innan!

• splink

Vår bebis ska heta August eller Vega Det har varit bestämt i flera år

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012