• Eddies

Vi som väntar smått i September 2012

MiaMy skrev 2012-01-07 13:12:46 följande:
    Jag har inte heller några symptom sedan ett par dagar tillbaka. Förutom att det sticker till lite i magen ibland. Det sägs ju att symptomen kommer och går.
    ja de kanske inte är något att haka upp sig på... jag hade ganska kraftigt med växtvärk ungefär en vecka, och nu har det avtagit lite, kanske livmodern också måste vila sig ibland hehe

får ju lite då och då nu, men inte hela tiden som jag först hade. men jag ska nog inte tänka mer på det :)
  • Eddies

vad kul med ännu mer pluss !!! grattis allihopa :)

Hur rullar dagarna för alla december plussare nu? Jag och min sambo har börjat smälta detta och faktiskt insett att det är en bebbe påväg ! Jag tänker på det konstant hela dagarna, och nätterna och klämmer och stryker på maggen och bara njuter. Äter en j****vla massa apelsiner och dricker julmust....

en aning opassande att få cravings för apelsiner och julmust eftersom att julmust snart slutar sälja och apelsinerna är inte speciellt goda under våren... hehe

har ni smält denna underbara nyhet?

• Eddies

usch... vad jobbigt att ni fått så :S

Jag vill också göra tidigt vul, kanske i vecka 8-9 ngn gång MEN jag får inte för bebisens pappa.. han tycker det är onödigt och att jag oroar mig i onödan och han är relaistisk, jag äääär för orolig och han tycker att vi inte ska utsätta bebben för mer skada än vi måste...

vet bara inte hur jag ska göra om jag ska vänta eller fortsätta tjata på han att vi ska göra ett :))

• Eddies
    Together90 skrev 2012-01-08 16:09:33 följande:
    Nu tjejer är det över...testet är negativt idag.... så nu slutar jag med medicinen och inväntar blödningen och hoppas att kroppen blir normal fort igen.

Börja tänka om det är något fel på min slemhinna då förra månanden var en kemisk och detta blev också typ liknade då ägget måste släppt eller något.. jag vet inte!

Jag är helt förstörd och jag vet inte ut eller in.. vafan är det för fel?

4e missfallet eller 5:e med den kemiska... jag orkar inte, inte rättvist..men livet är väll inte rättvist men jag fattar inte..när är det min tur ?

Det jobbigaste är alla symtomen... illamående, brösten, kissnödigheten, halsbrännan och tröttheten..allt var bara en lögn... vafan !!
    Kram      
    jag beklagar verkligen :( .... jag hoppas verkligen att det är din tur snart ! de måste göra någon ordentlig utredning på dig så du kan få svar på varför det blir såhär..
  • Eddies
    N1987 skrev 2012-01-08 16:46:04 följande:
    Usch. Idag har jag varit så himla ledsen.. Jag antar att det är hormonerna som spökar. Jag fick plötsligt bara för mig att det inte kommer gå vägen denna gång heller. Det är ju skitdumt att tänka så för det finns egentligen ingenting som tyder på att det inte skulle gå bra. Jag antar att det var för att brösten slutade ömma i morse, men det har dom ju gjort förr.. NU ska jag verkligen försöka bli mer positiv och tro på att det kommer gå!
    Jag har relativt ofta lite ilningar och molvärk i magen men det är framför allt på höger sida sen någon dag tillbaka. Ni som haft X, bör jag oroa mig?
    vi får försöka peppa varandra, varken du eller jag har något som talar emot denna graviditet just nu ! Allt verkar bra, vi har inte ont och blöder inte !, än så länge är allt bra

första veckan efter mitt pluss hade jag jätte mkt "mensvärk", hann till ochmed börja vänja mig vid det. Sen avtog de denna vecka och nu har jag haft till och från först i höger sida och sen i vänster och sen lite överallt och hit och dit. Och hoppas såklart att det inte skall vara något galet. Jag önskar bara så att jag fick se så den sitter på rätt plats och att hjärtat slår, då hade jag känt en trygghet.

Min mamma sa idag att bebisen mår så bra där inne och växer ! trots att jag inte känner något ibland. Hon har haft 4 graviditeter som slutat i 4 bebisar, både bra graviditeter och komplikationer, men allt har gått bra ! Hon sa att hon aldrig riktigt varit orolig. Jag tror att i dagens läge så eggar man upp varandra och oroar sig än mer. man läser mkt på internet och tar vart enda symtom som något negativt.

och jag är precis likadan. Jag bara längtar så otroligt mycket tills man vågar slappna av. Kanske när magen börjar växa, och man får se de lilla knytet. Jag vill bara att detta ska vara en njutfull graviditet ! Utan oro och jag försöker verkligen att tänka att det är bara bra, så länge jag ej har ont eller blöder. Allt är bra ! Det är STOR chans att vi får bebisarna vi längtar efter !!
  • Eddies
    N1987 skrev 2012-01-08 17:07:25 följande:
    Tack snälla du, det behövs faktiskt lite peppning ibland.. {#emotions_dlg.flower}
    Men som du säger, man eggar upp varandra lite och nog för att jag verkligen älskar FL och hur mycket jag lär mig här varje dag så för det inte bara gott med sig tyvärr. Jag hade till exempel ingen aning om vad ett X var innan jag gick med här. Inte ett MA heller för den delen. Ibland tycker jag att det hade varit lite skönt att inte veta, oron hade varit mindre då och varken MA eller X kan man ju göra någonting för att förhindra..
    Jag ska försöka tänka som du precis skrev, att det faktiskt är STOR chans att vi får våra små bebisar Glad
    ja de är verkligen en mycket större chans  att det blir bebisar än risken för missfall..

OM barnmorskan hade omformulerat sig och sagt: Det är 2/3 CHANS att du får en bebis, istället för att säga: det är 1/3 risk att du får missfall... så hade man inte alls varit lika orolig. Det är mycket större chans ! och de är vi glada för. Tänk så många barn som kommer till världen och glada föräldrar som får sina efterlängtade barn. VI ska också vara dom, i september. Det känns overkligt, men så ska de bli banne mig !!

Och de är som du säger, hade jag inte haft beroendet att vara inne här varje dag och hade jag aldrig gått med här hade jag inte haft någon aning om MA eller X eller något oro väckande i princip. Jag visste typ att man kunde få missfall.. men inget mer än så, och jag hade nöjt mig med det tror jag. Hade man sluppit dessa funderingar.. :)
  • Eddies

tror ni föressten att ens HUND kan känna av något? dom känner ju av alla endorfiner, hormoner etc som människan utsöndrar. Min hund har blivit NÅGOT mysig och omhändetagande ca 1 vecka sen jag plussade.

Han har inte varit så kramig alls förut, och nu är han väldigt såhär, snäll och ska dutta nosen på magen och ryggen och sådär och när jag sover så lägger han sig jäms mig längst sidan och värmer mig.

jag vet inte om jag bara inbillar mig men de känns som om han vill skydda mig enormt mycket, och de , sen jag blev gravid =)

• Eddies
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-08 17:51:16 följande:
    Edd, mina katter gör det i allafall. Gjorde dom när jag väntade sonen också. Gick på led efter mig här hemma LOL.
    haha ja de är lite kul faktiskt.. men skumt hehe
  • Eddies

ja jag har enormt bra luktsinne, känner mig som en vampyr !!!

Jag kan känna en specifik doft och precisera exakt vad det är och min sambo tycker jag är knäpp..
    sen mår jag illa av KISS lukt. Jag tyckte det luktade kiss i vårt städskåp.. min sambo insisterade på att det var Grumme tvättsåpa lemon hahahah

annars molvärken kommer och går och tuttarna dom består. någon strl större dock :) 5+2 idag =)

• Eddies
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-09 08:19:46 följande:
    LillaM. Jag fick berättat för mig att gravtest, speciellt stickor, mäter hcg över ett visst gränsvärde, tex 25, men INGENSTANS i någon bruksanvisning står det att dom ska känna av HUR mycket hcg det finns i urinen. Detta är nått vi själva kommit på efter febrilt testande och det ät LÅNGT ifrån alla som får stegring på sina test. Sen jag vet att att du har mycket i väskan och känner igen situationen men du blöder inte, du testar positivt.
    jag håller med dig !! tappa inte hoppet än ! 
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-09 07:44:15 följande:
    Oj oj. 5+2 idag och var rejält skakig när jag gjorde välling till sonen. Illamåendet har gjort sitt intrång i min vardag. Nu ligger vi (jag och sonen) i sängen och kollar bolibompa och jag klurar på hur jag ska ta mig till frukostbordet... Och genom dagen. Gud va gött att vara på smällen :) lycklig trots illamåendet.
    vi har ganska likadan morgon idag, förutom att jag ligger själv i sängen och kollar vakna med the voice =) hur jag än vänder och vrider på mig så gör tuttarna så otroligt ont ! när jag legat ner länge och ställer mig upp känns det som om dom ska trilla i golvet, så tunga :D:D
    inte så mkt illamående ännu, jag grämjer mig bara att min hund snart gnäller och vill ut i 20 minusgrader hehe
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012