Vi som väntar smått i September 2012
Kaksmulan1: ska också på KUB idag och är sjukt nervös! Stort lycka till!!
Kl 10 är det som sagt dags för vår KUB är både nervöst och spännande! Längtar efter att få se den lilla men oron gnager en hel del..
Kaksmulan1: ska också på KUB idag och är sjukt nervös! Stort lycka till!!
Kl 10 är det som sagt dags för vår KUB är både nervöst och spännande! Längtar efter att få se den lilla men oron gnager en hel del..
Daddy2be och kaksmulan: beklagar verkligen era tråkiga besked på kub idag, håller tummarna för att ni får bra besked på mkp och att det visar sig att ni har friska små liv därinne!
Vi var också på kub idag, helt underbart att se det underbara lilla livet men ångrar faktiskt lite att vi gjorde det.. :( fick visserligen vad som bedöms som låg risk, 1:1156 (är 29) men ändå så skapade det en jättestor oro då det kändes för mig som en hög risk när jag jämfört med kompisar som alla fått höga siffror och haft runt 1:20000.. Det är det som är så dumt med kub att det bara är en risk analys ingen vetenskap. Hög risk räknas som 1:200 och därunder men det innebär ju också att 199 foster är friska precis som att om man får 1:20000 faktiskt inte har garanti att man inte får just det barnet med kromosomfel.. Det är ju otroligt mkt aspekter som väger in, vår lilla hade nackspalt på 1,3mm så det ska vad jag kunnat läsa mig till vara bra.. Så antar att det i mitt fall är blodproverna som dragit ner resultatet. Har läst mkt om att blodproverna kan ställa till det, läste om någon som fått helt olika resultat när det tagit proverna med någon veckas mellanrum.
Fick ni besked om varför risken blev så hög? Om det var pga blodprovet eller pga ultraljudet? Håller tummarna för att ni får fint besked på mkp och att ni har friska små liv därinne.
Kapten bombus: blev så full i skratt av ditt inlägg för fotade precis innan jag läste det min jättesneda mage :) min kula är till vänster, precis som det var med sonen! :) syns bara på morgonen när man vaknar och är riktigt kissnödig, ser riktigt lustigt ut iallafall :)
Här går bebis under smeknamnet "Liten" än så länge. Sonen hette "Lilla Bus" och "Bus" i magen! Berättade för sonen efter kub i måndags och han blev SÅ Stolt och glad att äntligen få bli storebror! :)
Vi ska inte kolla kön, vill ha den överraskningen kvar! Kollade inte förra gången heller men är helt säker på att det ligger en kille till i magen!
Sitter här på jobbet med ett stort leende på läpparna. Tror att jag precis känt av fosterrörelser. Det sprattlade i magen, lite snett under naveln. Det bubblade lite, men kändes mer som "fladder". Svårt att beskriva, men det var inte likt något jag känt innan... Har ni känt något? Och hur beskriver ni det isåfall??
Ett tips tjejer, idag har Kappahl medlemsdag så alla medlemmar eller de som blir medlemar idag får 30% rabatt på ett helt köp! Ni som inte har sett deras Newbie serie passa på att kika in, den är helt underbar!! Älskar deras barnkläder, jättefina och i bra kvalitet.
Splink: Tror med säkerhet att dina mf och det som varit har påverkat att du inte vågar knyta an på samma sätt som vid din förra graviditet. Som du säger så vet man nu vad man förlorar på ett annat sätt, när man är gravid första gången är man lyckligt ovetande om vad som kan hända på något sätt. Åtminstone är det så jag har känt denna gång, med sonen kände jag inte alls samma oro att något skulle gå fel eller att han skulle vara sjuk på något sätt som jag gjort den här gången. Jag har inte haft svårare att knyta an men däremot känt väldigt mkt oro för att jag skulle få mf, att barnet ska dö i magen, att förlossningen ska gå fel att den lilla ska vara sjuk osv.. Hade ett mf mellan sonen och denna grav som nog spätt på oron.
Å du, oroa dig inte för att du inte knutit an, den oro du känner för att förlora barnet visar i alla högsta grad hur mkt du älskar det!
Apropå oro, jag känner en rädsla för att jag inte ska kunna älska detta barn lika mkt som jag älskar sonen. Är det möjligt att man kan älska en till lika mkt som jag älskar honom? Antar att det är vanligt att oroa sig för detta och alla säger att man älskar dem lika mkt men ändå finns oron där.. Nån annan som känner likadant?
Tjejer, kände precis 2 tydliga sparkar utanpå magen, så himla häftigt!!!
TheFamily: jag har också moderkakan i framvägg denna grav så trodde också det skulle dröja. Men bebis fick nog in två riktiga fullträffar eller så är det en helvilding :)
Punk: välkommen!!
FijaLilja: mig får du gärna prata med om
Förlossningen också. Är Doula och pratar mer än gärna om förlossningar!
FijaLilja: En Doula är en person som är ett extra stöd innan och under förlossningen. Man finns tillhands för kvinnan/paret och hjälper dem till en trygg och avslappnad förlossning. Man ses ett antal gånger innan förlossningen och går igenom förväntningar/rädsla och får igenom hur den önskade förlossningen ser ut. Under förlossningen är man ett stöd som hjälper kvinnan med stöd, avslappning, andning, ställningar osv. Man är ett språkrör för kvinnan/paret och för deras talan då de själva kanske inte kan. Som Doula har man som målsättning att hjälpa kvinnan/paret till en sådan avslappnad och positiv förlossningsupplevelse som möjligt!
Naggym: grattis till er lilla pojke! Härligt att allt gått bra!
LillaM: Har ni fått ert lilla mirakel nu?
Här vankas det otåligt av och an. Hade bestämt leverans senast idag men liten och jag verkar inte vara överens. Storebror kom v.39+1 så dum som jag var räknade jag ner mot det och räknade med bebis vid det här laget. Idag är det 39+3 och ingen bebis i sikte. Kommer säkert gå över den här gången bara för det :(
Stort grattis Marla!
Moonlaiz: samma här! :) har också BF imorgon men tror nog det blir till att gå över, har mkt regelbundna sammandragningar på kvällarna men sen på morgonen är allt lugnt igen. Känner också som om jag går på övertid, sonen kom också tidigare och då hade jag inga som helst känningar innan. Nu har jag även haft ett par förvärkar och slemproppen har gått i omgångar i ca 1 v.
Nelliepop: åhh stort grattis!!! Vad skönt att allt gick bra trots en lite dramatisk början. Härligt att nu få vara hemma och njuta!
Skulle väldigt gärna vilja vara med i Facebook gruppen. Någon som skulle kunna vara gullig att lägga till mig? Eller hur går man lättast med?
Superbia: härligt att bebis ligger kvar efter vändningen!