Inlägg från: Skrutt 83 |Visa alla inlägg
  • Skrutt 83

Vi som väntar smått i September 2012

Ego86: har precis samma sak! Går in i v.7 imorgon och har inte heller några direkt starka symtom. Känner mig ganska som vanligt förutom att brösten ömmar. Kanske aningens lite illamående idag men vet inte om det är inbillning.

Har bokat ul privat hos ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen, de ville att man skulle vara i v.8 och kostar 600 kr. Kul att så många tycker de är bra där!

• Skrutt 83

Jag tänkte fortsätta röra på mig, ta promenader å lätta pass på gymmet, lite cykling, crosstrainer osv.

Med sonen red jag länge in i graviditeten, hade tänkt fortsätta springa men blev inte så, sprang i v.11-12 och tyckte det kändes som jag hade en melon som skumpande runt i massa vatten i magen, sprang å höll i magen (som inte ens hade börjat synas) haha!! Men kändes som när man druckit för mkt och springer, när det kluckar!

Mår man bra å inte har ont är det ingen som helst fara att fortsätta träna!

• Skrutt 83

StarStruck: lycka till på vul idag!!

TheFamily: varmt välkommen och stort grattis!!

Här får jag bittert ångra att jag önskade mig illamående så det skulle kännas verkligare, jösses vad det slagit till. Kräks på morgonen å mår illa i stort sätt hela dagen :( har turen att jobba i familjeföretag och eftersom familjen vet kan jag flexa en del och gå och ta en powernap om det behövs det är min stora räddning!

• Skrutt 83

ÄngelnDennis: grattis till lyckat vul!!

Hippo: känner igen mig, har också riktigt envist illamående nu sedan 2 dagar tillbaka. Tog faktiskt en postafen (åksjuketablett) nu på kvällen och tycker faktiskt det lättat lite! Hoppas du snart blir kvitt illamåendet!

Saralisa: jag ska på tidigt ultraljud den 23/1 kommer då vara ca 7+5, har valt att gå privat då det inte ingår annat än RUL och ev kub. Betalar 600 kr för mitt och har valt att göra det pga oro efter mitt mf i somras. Konstigt att de nekade dig när du haft blödningar tycker jag.

• Skrutt 83

Nä det är verkligen illa att man inte tas på allvar!

Någon annan som fryser kopiöst mkt? Går runt med gåshud hela tiden!

• Skrutt 83

Hej tjejer!

Ul igår och fick se en liten suddig tuss med ett fint tickande hjärta!!! *Lycka* är i v.7+4 idag. Fick tyvärr ingen bild för hon hade redan raderat när jag frågade, känns tråkigt även om man inte kunde se så mkt.. :(

• Skrutt 83

Feelings: fick precis som du lite rosa på pappret i torsdags och litet brunt stänk i ons och fre.. Sen har det inte kommit något mer och har inte haft ont. Har varit superförkyld och detta kom efter jordens hostattack så hoppas det bara var ett spräckt blodkärl.

Har också haft ett mf tidigare så blev jättenojjig men då kon blodet direkt efter det rosa tillsammans med smärta. Hade aldrig såhär med sonen men verkar vara vanligt med lite rosa/brunt pga sköra slemhinnor, vanligt att det kan uppstå vid tiden man skulle haft mens, efter sex eller liknande. Om det avtagit och du inte har ont så tror jag inte du behöver oroa dig. Håller tummarna att allt är ok!

• Skrutt 83

TheFamily: NJUT!! Här har jag mått lite bättre i ett par dagar så trodde det äntligen vänt men så imorse var det dags att kräkas igen, suck! Ingen aptit och ingen ork! Vill också få må bra nu! Är i v.10+3 idag.

• Skrutt 83

Här är en till som fått magknip i stort sätt varje dag efter maten! Har inte haft så på flera år! Undra vad det kan bero på! Idag blev det premiär för mammajeansen, MKT tidigare än med sonen, går enligt sista mens in i v.13 idag och enl ul i vecka 8 v.13 på fredag. Med sonen hade jag på mig dem först i v.19. Kan fortfarande ha vanliga kläder men sitter inte skönt och när jag ändå har mammakläder sen innan så varför inte ;)

Nån annan som tycker magen växer mkt fortare med andra barnet? Nån annan som redan börjat med mammabyxor?

• Skrutt 83

The Familly: Skönt att man inte är ensam! Undrar också vart det ska sluta hihi!! Tror jag såg ut såhär runt v.20 med sonen :) hoppas det bara växer snabbare och att det inte innebär att man ska bli mkt större denna gång. Måste också köpa nya trosor, de sitter inte så skönt! Riktigt skönt med mammsbyxorna idag, de framhäver ju magen ännu mer också så går och myser med lilla kulan!

Nelliepop: såg nu att det kanske var lite rörigt skrivet. Enligt sista mens så är jag idag i 12+0 men på ultraljudet vi gjorde i vecka 8 så är jag i 11+5 idag. Får se på måndag när vi ska göra KUB vad det blir satt till för datum. Hoppa i ett par mammabyxor du också, :) otroligt skönt att det inte sitter och trycker på magen särskilt om man mår illa!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012