• N1987

Vi som väntar smått i September 2012

BLÄ vad illa jag mår idag.. Fast jag älskar ju att det händer saker i kroppen.
    Jag kan inte fatta att jag ska bli mamma! Skrattande 

• N1987
    entrea skrev 2012-01-03 08:30:14 följande:

Hej, hoppar in här i tråden, plussade idag på morgonen, BIM-2... Är sååå himla glad, men fattar det liksom inte än... trodde inte att det skulle ge utslag på testet, men orkade ändå inte vänta tills på torsdag.

BF är 12/9

Grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • N1987

Vad kul att vi blir fler! Välkommen alla nya! Glad

Här har man gått och blivit sjuk.. Sitter med feber och ont i halsen och är toksnuvig. Tror ni det är farligt för bebisen?

Idag har jag och sambon diskuterat massa bebissaker! Typ om vi vill veta kön och sånt.. Känns så overkligt. Det har vi aldrig gjort tidigare trots att jag varit gravid ett antal gånger och fått MF men då har vi alltid känt på oss att något är knasigt med tanke på svaga graviditetstest osv..

Hur mår ni idag tjejer?

• N1987
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-03 16:27:11 följande:
    N1987. Va gott! Har ju sett dig av och till i trådar sen i somras, så himla glad för din skull. Har för mig att vi hade lite samma resa, jag hade en september tråd, fast under nicket Ekloffen (fick mitt konto raderat pga datastrul) gott att ni kan glädjas åt detta lilla mirakel och planera. Så, vad blir det för tester då? Kom ni överrens?
    Men heej! Dig minns jag absolut och tack för grattiset! Himla glad för din skull också, visst är det underbart? Men nu är jag som sagt lite orolig över att vara sjuk och att det ska vara farligt för den lill*...
    Vi kom överens om att vi går på alla UL tillsammans och att vi båda gärna vill veta könet, sen diskuterade lite hur vi ska göra med det tilltänkta barnrummet och när vi ska köpa barnvagn och sånt.
    Hur mår du?
  • N1987
    entrea skrev 2012-01-03 16:28:54 följande:
    En förkylning är ingen fara för bebisen...den ligger väl skyddad därinne, så du kan vara lugn

De enda symptom jag har ännu är molande värk i magen och att jag är törstig... Bara att invänta, är ju trots allt bara på BIM-2

Åh, det var skönt att höra! Jag ska nog ändå vara hemma från jobbet imorgon och vila upp mig då jag har ett väldigt fysiskt krävande jobb..
    Jag har också känt mig mycket mer törstig idag.. Skrattande

• N1987
    Smurfan87 skrev 2012-01-03 16:31:44 följande:
    Jag är också jätte förkyld men vad jag hittat så ska det inte påverka. Bara om du får feber över 38-39 grader. Kan bli fel i utvecklingen då precis som när man badar för varmt. Då får man använda paracetamol tabletter typ Alvedon vid feber annars ska man undvika sånt i största mån :)
    Okej, okej. Jag har tagit en alvedon idag men försöker att inte pilla i mig allt för mycket sånt heller.. :)
  • N1987
    sophiejennifer skrev 2012-01-03 17:50:08 följande:
    Fick göra VUL idag, det visade sig att det var någon infektion så jag fick äta en aborttablett och slipper förhoppningsvis skrapning. Får väl hoppas på en vårbebis 2013 istället. Tack för stödet idag. All lycka till er.
    Ååh nej! Gud så tråkigt, jag beklagar verkligen.. Ta hand om dig! {#emotions_dlg.flower}
  • N1987

4+0 idag, räknar det som en liten, liten milstolpe. Min nästa är 6+6 då jag ska göra VUL.. Försöker att sätta upp lite delmål och glädjas åt dem Glad Känns som det funkar ganska bra att göra så efter alla MF.

• N1987
    LöjligaFamiljen skrev 2012-01-03 18:47:01 följande:
    Blä! Illamåendet har verkligen slagit till ordentligt nu. Har knappt mått illa i de tidigare grav men nu ikväll ligger jag här på soffan och vågar knappt röra mig... :/

Konstigt att det kommer på kvällarna och inte på mornarna...
    Samma här.. Mitt kommer också på kvällarna verkar det som.. :/
  • N1987
    Eddies skrev 2012-01-03 19:34:59 följande:
    kvällarna är värst, med växtverk osv. för mig me !!  morgonen är helt ok
    men ja e hungrig hela tiden, och sugen på nåt, jämt !
    jag är också superhungrig men jag läser överallt att man inte ska "äta för två" utan kanske bara någon frukt mer om dagen.. Men varför i hela friden är jag då så hungrig hela tiden och ska man bara ignorera det? :P
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012