Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

Har inge superbra tips på trimning, jag har alltid gått och vaxat mig, gör det nu med, superbekvämt och praktiskt.. och kliar noll när det växer kan jag tillägga :)

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Så besviken efter dagens BM besök, visst bebis hade pressat ner sig i bäcken o h var fixerad men när.bebis pressat ner huvudet så hade även den inre livmodermunnen pressats åt sidan, så BM kom inte åt att göra en hinnsvepning.. :( ville så gärna att det skulle fungera och kunde vi inte ens försöka. Skruttbebis.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    LillyRose skrev 2012-08-13 12:23:09 följande:
    Var hon villig och göra en hinnesvepning? Trodde inte de gjorde det förrens tidigast på bf dagen? Jag är ju snart inne i v 38..kanske kan be henne gör det imorgon? 

Jodå, hon va villig. Beror nog på vilken bm man har och deras personliga inställning till svepning
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Lis skrev 2012-08-14 11:08:24 följande:
    alltså alla verkar ha koll på sin tapp.
    när kollas det?
    kollar man det med gynundersökning eller UL?
    har aldrig fått höra ngt om min tapp.
    har jag missat ngt?

som förstföderska kollas det inte alls så vida du inte söker akut för bersvär eller har mycket prematur i släkten. finns ingen anledning att göra för många gynundersökningar om man inte har problem då man endast retar upp området i onödan då Solig 
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

ja, det börjar närmna sig för många nu, spännande! Besatt som jag är så hittade jag en gammal länk där de gav det här tipset för att komma igång med förlossningen:

1,5 liter vatten
    2 pressade citroner
    2-4 msk honung
    2 msk riven färsk ingefära
    2 tsk cayennepeppar

detta skall blandas och drickas kallt. halva ena dagen och resten dagen efter om det inte satt igång. bara naturliga saker så det skall inte ha någon skadlig effekt på något vis... jag går in i v. 38 imorgon så kanske nästa helg blir en häxbryggdhelg för mig Solig        

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Den lilla M skrev 2012-08-16 10:47:01 följande:
    Det mest effektiva enligt dem jag pratat med (olika BM och profylax coach) är att massera brösten och bröstvårtorna i ca 2timmar per dag, för då sätter hormonerna igång ordentligt.
     jo, jag har hört detta också, men har inte riktigt tid med det. tror dessutom att det kan vara traumatiskt för sonen Flört 
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Den lilla M skrev 2012-08-16 10:56:14 följande:
    haha ja det kan det nog vara . Själv tror jag att jag skulle bli smått öm. Men häxbryggden kan vara intressant att testa, dock har jag hört att det smakar små pyton. Fast jag tycker om både ingefära och chili så det blir nog till att testa nästa vecka . Å sen dricka lite hallonbladste på det!!

japp. jag älskar ingefära och citron så det ska nog gå bra, är det fortfarande så här varmt kan det tom nog va gott med en massa is i...
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Snart fyra barn skrev 2012-08-16 11:16:43 följande:

Totalt omogen livmodertapp blev resultatet av dagens undersökningGråter Fick en tid till nästa vecka men det ser inte ljust ut för en igångsättning! Hon kunde känna bebisens hand och huvud så han är långt från fixerad! Just nu suger det, orkar inte gå runt och må såhär längre!
    KRAM, vet precis hur det känns, min BM har försökt svepa 2 gånger nu och första gången nådde hon inte, fast mogen tapp i alla fall, och andra så hade bebis huvud pressat inre livmodermunnen åt sidan så det va helt omöjligt att komma till... man blir ju så j-vla besviken.
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Skoogish skrev 2012-08-16 11:11:34 följande:
    Usch, vad hemsk jag känner mig. Sitter och läser om er som får åka in till förlossningen och som har smärtor av olika slag och tänker "Jaha, jag då?" Har inte ens lite molvärk eller några sammandragningar eller slemproppar eller vatten som sipprar. Det enda är att ungen verkar vilja sparka sig ut ur urinröret, typ..

Som sagt, inget som man ska tänka, och jag är egentligen tacksam över att jag inte har så ont, men snart vill jag bara att NÅGOT ska hända - för att visa att jag är nära.. Det är tur att ungen lever rövare där inne, i alla fall..
    Sorry för lite gnäll...

kan trösta med att jag hade inte en känning i världen när jag väntade sonen, nada, var fullkomligt paff när vattnet gick.. och man kan ha förvärkar i veckoooooor.. *pepp, pepp*
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Jag har haft massa slemproppflytningar under 1 veckas tid nu, idag har jag också varit sjukt dålig i magen och rejäl värk.. tror dock inte det är någon på gång värk då det inte finns nån regelbundet värkarbete i det onda. Men hoppas ju att kroppen håller på att förbereda sig.. men sjukt jobbigt. Jag måste sett bra rolig ut när jag hämtade sonen på dagis i ren hast och panik då jag desperat ville tillbaka till toaletten..

Elias 100319 ~ BF 120906
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012