Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

moonlaiz skrev 2012-07-30 09:52:35 följande:
    de flesta här inne har väl förstås fått megabröst i samband med graviditeten... det fick jag sist med=) men nu börjar jag undra, är i v 35 och har fått betydligt mindre bröst! fyller inte ens upp halva kupan längre... e det vanligt? 

Mina har också "lugnat" ner sig en smula, men det kommer igen när mjölken rinner till, tro mig.
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    StarStruck skrev 2012-07-30 10:02:17 följande:
    V 35 idag, snart är det jobbiga över och det roliga kan börja! Nu börjar det bli otåligt här hemma:P nån som har tips på vad man ska ha på väggen i bebisrummet? Det är helt kalt just nu.

Till sonens rum beställde vi barbapapa "klistermärken" de är ca 60-90cm i höjd och går att flytta runt, lämnar inga märken på väggarna. Super bra tyckte jag. Vi tänkte flytta över dom till bebisens rum sen när hon ska få eget rum, runt jul, och då ska sonen få välja vilka tavlor han vill (gissar att det blir med blixten macqueen)
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Måste fråga, har haft som mensvärk i 2-3 dagar och det känns som om jag har ont i "läpparna" (som när man haft för mycket sex, men så är inte fallet kan jag säga) blir liksom inte klok på varför det känns som det gör.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Edds skrev 2012-07-31 20:33:19 följande:
    btw måste bara fråga en sak, , min far var på besök idag, (han jobbar idag på psykavd på lasarettet men har jobbat på många olika avdelningar som ambulansen, barn , etc etc.

och jag berättade att min bebis ligger tvärs. han sa då att OM värkar och förlossning sätter igång//vattnet går eller dyligt, ja om ungen helt enkelt vill ut ,  då bebis ligger tvärs eller säte, så måste man ligga ner ! Han sa att jag absolut inte skall sätta mig i bilen och åka in själv, utan då skall man ringa ambulans så de bär ut en och kör en liggandes till fl pågrund av risker..

(ursäkta om det låter skrämmande för er som också har bebis tvärs/säte, men jag har blivit lite extremt insnöad på detta tyvärr ...)

är det någon som har erfarenhet av det eller har hört något liknande? Jag skall ta upp det med min BM vid nästa besök tänkte jag och fråga hur man skall gå tillväga, det är nämligen ingen som sagt något till mig. Även min mamma har påpekat att man ska ligga ner !?

jag har läst det nånstans jag med, och just det här med navelsträngen, att det är därför man ska ligga ner.. kolla med thefamily... hon har ju koll på allt Solig
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Päron. Jag skrev mitt förlossningsbrev för 2 veckor sedan, mest för att jag inte hann med sonen då han är född i v 36. Jag skrev det som en punktlista. Tex att det var 2:a barnet, snabb första förlossning. Att jag vill vara så aktiv som möjligt under öppningsfasen. Att jag vill ha bra coachning av BM i krystningarna för att spricka så lite som möjligt. Att jag är.öppen för smärtlindring men vill helst föda utan, men vill veta när.sista chansen för Eda är.tex... Att jag är livrädd för att snittas. Men framför allt att de ska göra det som krävs för att bebis ska må bra, det bebis behöver gör jag. Tror att om du punktar upp stegen i förlossningen så skriver du dina tankar och vad du är rädd för i varje steg.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    förstis skrev 2012-08-01 19:09:05 följande:
    Ligger här på förlossningen med högt blodtryck, protein i urinen å allmän sjukdomskänla. Blir sovandes här inatt å ev en eller två nätter till trodde dr. Hur ska ja kunna sova utan mannen? Har ju blivit totalt beroende av att ha honom brevid mig nattetid för att kunna sova.... Bebisen har de bra i allafall å de e det viktigaste!

Va bra att dom håller koll på dig och bebis. Be din sambo komma med en av sina t-shirts och sin kudde, så kan du nog sova! Jag sover känt på mannens sida av sängen när han reser med jobbet, blir nästan som att ha han hemma :)
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

God morgon. Måste fråga, hur sover ni? Alltså position. Detta är 3:e morgonen i rad jag vaknar av sjukt ont i fogarna, långt ner i rumpan, tortyr att ligga kvar i sängen. Och då är jag sjukskriven nu så jag överanstränger mig inte på dagarna. I natt provade jag att ha en stor kudde mellan benen för att se om det avlastade fogarna men nej. Tips någon?

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

För övrigt tror jag jag håller på att bli knäpp. Vill bara att bebis ska komma nu, vill inte vara gravid längre. Känns som om jag borde koppla bort hjärnan eller nått, går och känner efter och letar symtom hela tiden, och sonen kom helt utan förvarning, så man har ju inte alltid symtom. Som sagt, gör mig själv knäpp just nu, skulle behöva semester från mig själv ;)

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    moonlaiz skrev 2012-08-02 17:24:03 följande:
    min mage har sjunkt betydligt sen igår! vilken lättnadskänsla! jag känner mig knappt gravid längre!  en sak jag oroar mig lite över är den väldigt plötsligt mörka urinen jag fått. typ nästan brun i färgen. jag dricker mycket kan jag tillägga, så den borde inte vara koncentrerad direkt! igår var jag yr, illamående och nästan lite dubbelseende, men det gick över på ett par timmar, så jag ringde aldrig fl... ska till bm på tisdag så då får hon kolla urinen å allt annat! 

Jag hade nog ringt fl trots allt. Dubbelseende och yrsel kan ju va tecken på havandeskapsförgiftning och då är det måååånga dagar till tisdag, inte för att skrämmas men ändå...
    Elias 100319 ~ BF 120906
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012