Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

Svårt det där om man läcker eller har flygningar. Jag har precis bytt underkläder, får göra det 1 gång om dagen... Hjälper liksom inte med trosskydd heller.. hade samma med sonen fast mer denna gången. Jag som hade vattenavgång med sonen tror inte jag läcker vatten utan att det är just flygningar, men är man minsta orolig så ring FL. Själv har jag stothandlat, klippt bägge gräsmattorna och krattat ut 2 ton täckbark i diverse rabatter och planteringsytor här hemma. Bebis inte nöjd med detta :) molly har vi enats om i namnväg.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Foglossning from hell här! Hoppas bebis är tidig så man kan läka ihop snart, trött på att vara handikappad och inte kunna göra så mycket som jag borde/vill.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Välkommen mellie. Va roligt för er. Och ja, mammagenen kommer som ett brev på posten, känner igen din känsla från min förra graviditet.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Mellie, ja det är inte lätt att hålla koll på allt ;) klart du ska boa! Visst det finns inga garantier men skulle nått hända så blir det varken bättre eller sämre om man har bebissaker hemma liksom. Kör på och njut av att gotta dig i bebisfix. Kladd och annat tänker man inte på under/efter förlossningen. Under är man ju sjukt fokuserad på uppgifter och efter ser man bara bebis. Kommer gå super ska du se. Läs på och va väl förberedd bara.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Jag köpte plastad frotte på ullared till sonen i alla fall. De hade allt från vagnsize upp till enkelsäng storlek. Tror inte det finns till dubbelsäng men vi la dom på tvären över vår dubbelsäng, det läcker ju trots allt bara på en viss yta, bebis är ju inte så lång och rör sig ju inte i början.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

se där, det finns till dubbelsäng! vet inte om jag rekomenderar det dock, blir ju sjukt varmt att ligga på, bättre med mindre bitar och lägg där det behövs Solig slipper sambon lida också..

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

skrattar lite för mig själv... ni vill ha plastad frotte för vattnet... Drömmer jag hade inte en tanke på det, trodde ni tänkte sen när bebis kommit med läckande blöjor och läckande bröst... och jag hade ändå vattenavgång med sonen kl 5 på morgonen.. har inte en tanke på att ha frotte i sängen pga det.. vaknade liksom innan, precis som kroppen visste, reste mig för att gå på toa och då märkte jag att det började rinna Skrattande så det oroar mig inte. sen är det ju bara 10% av alla förlossningar som börjar med vattenavgång

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Gud va jag hatar hormoner! Jag och sambon småbråkade om en skit sak och så så han nått halvdumt som jag i normala fall inte skulle bry mig om och nu kan jag inte sluta gråta, jag vill, men kan inte. Hjälper inte ens att han försökt be om ursäkt och känner sig jättedum, det bara forsar liksom.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Edds, klart det är ni som bestämmer. vi hade "turen" att det gick svininfluensa  när sonen föddes så vi fick inte ha besök på BB och det var jätteskönt, va inte alls sugen. hatade dessutom BB, ville bara hem. min mamma kom dagen efter vi kom hem från BB och det va helt ok, det ville jag, sen va mina svärföräldrar sjuka så de fick vänta 1 vecka innan de fick träffa Elias och i efterhand hade jag nog väntat ännu längre för det va skit jobbigt. min svärmor "vägrade" lämna tillbaka elias trotts att han gnygge och va orolig, det är lugnt sa hon bara och traskade vidare med honom, till slut fick jag be min sambo "ta tillbaka" elias för jag höll på att bli helt hysteristDemon (tror svärmor burit honom 1 timma då) ingen rolig upplevelse. kan tillägga att min svärmor hör vad hon vill höra och ville väl inte lyssna på mig då. jag är tuffare nu och kommer säga ifrån men ororar mig ändå lite för balansen med svärmor nu när 2:an kommer, helst skulle jag vilja hålla henne borta 1:a månaden Obestämd
    sen kompisar och så kom lite pö om pö efter att han va 3 veckor umgefär.. lagom, snabb fika eller barnvagns prommenad med vännerna, funkar jättebra.

sen kom min mamma och bodde hos oss 1 vecka när sambons 10 dagar va slut, det va GULD! man är bra snurrig i början med rubbad sömn och amning så det va gott med nån som roddade hemmet åt en, gör nog samma sak denna gången, fast nu har mamma flyttat hit till göteborg (bodde i skåne innan) så nu kan hon komma övert dagen, men hon har sparat semester för att ta ut när bebis kommer Solig   

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    TheFamily skrev 2012-07-20 10:52:45 följande:
    Lis: sen får du tänka på att DU behöver paus att sträcka på dig och vila.
    Du skulle väl snittas?? Man är inte direkt tip-top en vecka efter snittet.
    Risk för blodpropp om man sitter still i flera timmar.
    Vet att du förmodligen säger nej men måste ni flytta exakt en vecka efter snittet?? Kramis

Lis, precis va jag satt och tänkte. hoppas ni kan skjuta på flytten 1 vecka 10 dagar för DIN och bebis skull.. men sån liggstol som smurfan nämnde är nog toppen.
    Elias 100319 ~ BF 120906
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012