Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

Superbia skrev 2012-07-12 21:52:14 följande:
    Vad jag längtar till att vi ska sitta här och analysera om förlossningen är på gång eller inte om några månader Skrattande

ja!!! mysss. längtar så
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Ja, ryggen börjar tycka det är tungt nu! Köpte en TENS igår, och det hjälper faktiskt, känner mig mycket bättre i ryggen idag. Blir nog att använda den framöver. Fick lite SD av det men inget oroväckande. Trött och anfådd är man dock, sover dåligt. Drömde inatt att jag fick jaga sonen på en parkering och vaknade alldeles anfådd, precis som om jag hade sprungit. Skumt.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Em, vi va också inne på Phil o Ted men valde bort den till fördel för en baby city jogger doubble. Va som Leia säger en max vikt på den övre (äldre syskonets) plats och vår kille är hyfsat lång (lika lång som kompisens 4 åring) och väger 15 kg, så jag kände att P o T vagn blev väldigt tidsbegränsad för oss. Men klart mitt första val innan jag visste det.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Em skrev 2012-07-13 11:04:32 följande:
    Jodå...vi vet! Vår lilla fjäder vägen ännu bara 11 kg trots sina 20 månader, så det är inga problem  
    Angående att ha en vagn längre...vi har problem med att få Noah att sitta i sin vagn som det är, så det handlar mest om småpromenader (dagis) och att det är bra OM han nu känner att vagn är da shit senare, annars är det bra att man enkelt gör den till en enkelvagn. En fördel till för oss är att det helt enkelt inte får plats en syskonvagn där de sitter bredvid varandra (vårt förstaval var UJ duon). Men Leia, du har påpekat den enda nackdelen för oss med vagnen (att liten inte är vänt mot mig/den som kör. 

platsen var en grej för mig med, jag har en renault clio (liten bil) och blev förvånad över hur stor phil o ted var när den är ihopfälld, baby jogger däremot, där dom sitter bredvis varandra, där fick både vagnen och hårdliften plats i min bagage.. gäller att testa allt innan man köper Solig
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

kan tillägga att jag har baby joggers sulky sedan innan, man kan ha hårdliften i den med, så är det bara jag o bebis tar vi den, och är det bägge så tar vi dubbelvagnen..

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    LeiaBus2010 skrev 2012-07-13 12:08:19 följande:
    Ja man ska testa testa testa så man inte blir besviken efter att man slängt ut dessa tusenlappar.

Helst av allt skulle jag vilja ha en Carena double swing, men min sambo tvärvägrar att köpa en vagn för över 2500... Alltså blir det beg här och carena finns inte många begagnade att hitta.. och av en anledning gissar jag ;)  

känner igen det där.. jag köpte syskonvagnen när jag va i v 10.. inte sett nån på blocket efter det heller så vill man ha nått speciellt så får man jaga, skulle heller aldrig köpa nytt igen.. bara bortkastade pengar
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Angie99 skrev 2012-07-13 16:07:17 följande:
    Ska önska mig en babysitter och babyvakt av föräldrarna men vet inte vilken man ska ha.
    Någon som köpt det än och vilken rekommenderar ni?
    Jag är lite inne på en Doomoo babysitter men den kan man ju inte gunga. Eller ska man ha en med elektrisk gungfunktion?
    När det gäller babyvakt så kommer den antagligen bara att användas hemma. Bebisens rum är där uppe och vardagsrum nere så det behövs väl ingen jättelång räckvidd. Däremot är jag sugen på en med videofunktion, vet nån hur det funkar?
    vi har en babyvakt med videofunktion, en Luvion. supernöjd. har 2 plans hus ooch katter så jag var lite nojjig med sonen att de skulle krypa upp i hans säng eller vagn. väldigt gott att kunna sitta med en kaffe på altanen och kunna kolla till bebis som sover på övervåningen med ett knapptryck.. eller laga mat, städa, tvätta... det man gör istället för den där kaffen på altanen Flört
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

angie, tror vi tittade på den med men tror inte den gick ihop med vårt hus, vi har all data och tv traffik på trådlöst så de störde varandra, även om det stod att den va störningsfri... endast Luvion som funkade härhemma, fast detta va 2010 så det kan ju ha ändrats.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Känner mig skonad, hade inte en enda eftervärk förra gången. Har hög smärttröskel dock och tänkte kanske inte på det. Och hoppas du har fel Leia, min läkare försäkrade mig om att det skulle ta max 1 månad för fogarna att repa sig. Vill ju inte va invalid hela bebisens första år. :(

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    LeiaBus2010 skrev 2012-07-15 20:30:47 följande:
    Hihi, jag har extremt hög smärttröskel (Tyvärr ibland) Men jag fick morfin dagen efter förlossningen och i 3 dagar. 
    Och japp det blir värre ju fler barn man får säger dom, så jag hoppas att det kommer och går mkt fort.

Kaksmulan Det tar en månad för dom att repa sig sen slutar det att göra ont kan man säga, men dom är inte helt "reparerade" förens efter ett år ungefär. Och så är det faktiskt, kolla med henne igen, men nej nej du kommer inte att känna av det Det är bara första veckorna efter Förlossningen som man har ont i fogarna :) 

tur, blev lite orolig Drömmer
    Elias 100319 ~ BF 120906
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012