Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

Edds, jag hade helt psykbryt på telefonförsäljare när sonen va nyfödd. Visst, de käfta inte emot när de hörde skriken i bakgrunden och man a att man inte kunde prata, men då va han igång redan... Men, bebisar vaknar inte så lätt av telefonen, bra att vänja dom vid ljud när dom ska sova, blir mycket lättare när dom blir större då, så ha inte tyst när du lägger bebis. Men telefonen är störig när man ammar, sköter, badar bebis osv... Jag sänkte ringsignalen på vår hemtelefon och sa till mannen att ringa på mobilen istället eller sms:a. Funka bra.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Dag o natt. Har båda, gick kursen när vi väntade sonen, fick boken då, lånade dvd:n av en bekant nu för att friska upp minnet.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

pust, lider av värmen jag med, speciellt så här dags på kvällen, känner hur fötterna expamnderar per minut som går... men men, va på stranden och badade i havet med sonen idag så lite glädje ger ju solen dock.. Solig

men kan inte komma ihåg att det var så här långsammt att vara gravid förra gången. känns som en evighet till BF, förstår inte hur jag ska överleva..
    fått rensat ur lite garderober här hemma dock, skruvat in nya hyllplan och trådbackar i dom och tvättat alla babykläder vi hade sedan innan..  känns gott

ska väl bara hämta hem babyskyddet från en kompis och packa BB väskan, sen är allt klart liksom.. liten får gärna komma nu.. längtar så.

är det nån av er omföderskor som gjort hinnsvepning och vad tyckte ni om det.. (är det för otäck info så inboxa, vill inte skrämma nån i tråden men är väldigt nyfiken på erfarenheter runt detta)      

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Fijalija. Fy vad jobbigt sånt är. Hade massa sånt när jag väntade sonen, olika mardrömmar om att mannen lämnade mig, han va antingen otrogen eller dog. Varje natt, i flera veckor. Som tur va så jag inte haft mycket av den varan denna gången men minns känslan och lider med dig. Ta en dusch och en kopp kaffe och rensa bort elendät. Kram

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    selmv skrev 2012-07-10 11:45:16 följande:
    Skönt leia:)
    Bmbesök idag i v 32.
    Hjärtljud: 128-138
    Blodtryck: 98/65
    Magmått: 25-26
    Ingen äggvita.

Bebisen ligger med huvudet neråt, gjort det i flera veckor och kommer nog stanna där. Min bm kunde inte rubba på huvudet så.....
    Har bara gått upp från 59kg på inskrivningen till 63 kg idag. Inte mycket därav extra Tul i förra veckan men det visade att lillfisen var så stor som han skulle i den veckan så......
    Hoppas det inte är ngt negativt..,
    Mina två andra barn har vägt 3015 och 3150 kg så inte så stora.
    Vi tog leverprover för att jag har ont i höger sida.

Har sammandragningar när jag går osv, och i lör märkte jag lite av slemproppen i trosan sen i sön en liten bit till. Inget blod den var bara vit-gul men väldigt seg som tuggummi.
    Har aldrig varit med om det innan.
    Är det farligt?
    bitar av min propp har kommit med, frågade BM om detta och hon sa att den INTE återbildas men att den inte är "nödvändig" heller, mer som ett extra sydd. skulle det kommaa mycket eller va blodblandat/strimmigt tycker jag du ska ringa din BM eller FL.
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    IdaVasterflo skrev 2012-07-10 15:44:46 följande:
    Jag har för övrigt också varit väldigt knepig i magen de senaste dagarna. Mått illa och haft som magknip. Blä!

samma här. skyller på värmen och trångt om plats i magen än så länge
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

nyss hemkommen från BM med ok stämpel i rumpan. alla värden va bra, SF mått på 30 (31+5 idag) bebis hade vänt sig från tvärläge till med huvudet ner, fast inte fixerad än. super!

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Starstruck, vet inte om ni funderat på profylax. Finns ju även på dvd. Det fokuserar mycket på mannen roll och ger dom en "verktygslåda" att ha med sig in i förlossningen. Min man va skeptisk innan men efter förlossningen sa han att det hade känts tryggt för att han visste vad han kunde hjälpa mig med, vi hade även med oss boken med tips och massageövningarna. Det kanske vore nått för er. Sen tror jag de flesta män kliver upp till rollen väl där, de måste liksom :)

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    TheFamily skrev 2012-07-12 10:00:03 följande:
    FijaLija: jag går två gånger i månaden till bm.
    Eftersom jag inte fått barn på denna orten tidigare tyckte bm att jag skulle följa programmet för en förstföderska. Ganska skönt tycker jag, även om det kanske inte ger så mycket.
    Bltr, hb, socker, urin, sf-mått, hjärtljud och vikt vid varje besök.
    jag går också varannan vecka fast jag är omföderska.. min man har inte varit med nån gång till BM denna vändan, vid KUB,MKP och RUL vad han med såklart, samma när vi väntade sonen. och jag har inga problem med det, jag är lätt hos BM 1 timma, fast vi bara kollar urin o socker, känner ju varandra sen innan så vi pratar om allt från amning till vilket preventivmedel jag vill ha sen osv.. min lilla fristad.
    Elias 100319 ~ BF 120906
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012