Inlägg från: LillyRose |Visa alla inlägg
  • LillyRose

Vi som väntar smått i September 2012

Lemis skrev 2012-05-09 21:55:34 följande:
    Visst är det några här som jobbar på förskola? Ska ni söka gravidpeng ( havandeskapspenning)?
    Jobbar på förskolan och jobbar juni månad ut!
  • LillyRose
    Maglan skrev 2012-05-10 08:06:54 följande:
    Alltså för mig känns det som en tyngd neråt när jag varit uppe och stått och gått mkt. Och gör fruktansvärt ont. Blir även svullen i underlivet... Prata med din bm...
    Trycket finns fanns jag ligger eller sitter
  • LillyRose

03.30 idag steg jag upp...Sonen bökar i magen och illamåendet kryper på..går inte sova då!

Nån mer som jobbar idag? Tror jag får det lugnt och skönt på jobbet..få krama om andras små barn och få betalt! Synd bara jag måste lämna min egen för att ta hand om andras..menmen knappt 50 dagar kvar så kommer jag ägna över 1 år med mys till barnen <3 

• LillyRose
    Den lilla M skrev 2012-05-21 17:50:49 följande:
    Ditt SF mått är ju normalt men hb var ju lite lågt hade du legat på rygg länge? För ibland kan det ju gå ner pga det. Ska dem hålla lite extra koll eller vad sa din BM?
    Nä jag blev ordinerad niferex så måste köpa det!
  • LillyRose
    Totts skrev 2012-05-21 20:49:09 följande:
    jag har också varit hos bm i dag. Blodtryck och SF mått på 21 var bra sa hon. Fick även ta alla de där blodproven i dag.
    passade på att boka in bmbesök helt fram till augusti så har man det gjort. Slipper glukosbelastningen som förra gången. Tack och lov. :))
    <Slipper? Lyllos! Ska till bm nästa gång om 4 veckor och göra testet .-(
  • LillyRose
    Frokenpilla skrev 2012-05-21 21:25:10 följande:
    Tack alla för eran uppmuntran!
    NeLe: Ja, jag hade verkligen v elat jobbat. Behöver verkligen pengarna och har en jättegullig chef somgett mig ett pisslätt schema. (bara 5-timmars pass) hon vet om mina problem. Men jag tror tyvärr inte jag kommer kunna jobba ens fem timmars pass. Tog mig 10 minuter att hämta posten idag. Så sakta går jag. Kan knapt köra bil för det gör ont att koppla..! helt sjukt..plocka ur diskmaskinen får min 6-åring göra.

Jag känner mig helt värdelös och fängslad i mitt eget hem. Det är så mycket jag vill och måste göra...klippa gräs, ta hand om höns, barn, tvätt, laga mat...! allt! Hade inget sådant här med dottern alls, trodde inte det kunde bli så illa.
    Nu har jag ju inte ont men tryck nedåt, försöker också ta de lugnt men med en 2 åring hemma, ett stort hus, jobb och fyra andra barn att ta hand om händer det inte så ofta! MEN vi måste bli bättre på att vara ego! Vi bär på en skatt och den ska vi ta mig tusan vara rädda om! Jag jobbar 6 veckor till sen blir det lata dagar för mig.....

Vi fixar det...sluta ha dåligt samvete nu <3 
  • LillyRose
    Kaksmulan1 skrev 2012-05-21 22:48:55 följande:
    Jag har som dig och det är förjäkligt. Känner igen när du säger att du känner dig fängslad, så känner jag också. Jobbigt att hinna med 2 åringen hemma nu... Pust. Hoppas på att orka jobba tills midsommar i alla fall, jobbar ju bara 50% nu men det tär verkligen på en.
    Haha ja våra 2 åringar är ett kapitel för sig...känner hur mitt lilla troll ändrar personlighet hela tiden! Ena sekunden söt och snäll och pussar magen..nästa får hon utbrott för hon inte får på sig troserna

Haha livet med barn är aldrig tråkigt! 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012