Inlägg från: LillyRose |Visa alla inlägg
  • LillyRose

Vi som väntar smått i September 2012

Vi ska på utflykt med dagisbarnen idag! Kul med promenad på 1 timme känns mindre kul! Äh bara å traska på!

• LillyRose

Blä har sjukt ont nertill nu . Mannen får hämta mig vid tåget för jag klarar inte cykla flera km nu . Aldrig känt detta tryck med mina andra barn!

Är det nån mer som fryser om brösten? Jag gör det hela tiden!

• LillyRose

Kan mitt tryck ner vara foglossning? Är väldigt obehagligt så idag ska jag ringa bm! Inte superbra å jobba på dagis nu precis

• LillyRose

Hade tid på förlossningen 11.30, fick komma in kl 12, blev lämnad till 12.30 då sattes en ctg och vi blev ensamma i nästan TVÅ timmar innan läkaren kom! Några stressade meningar sedan gjordes ett vul då det tydligen är bäst! Livmodertappen var hel och fin och kanalen var lång...hann se lilla rumpan på honom sedan var det över! INget ocj oroa sig för och tack och hej!

Fick ingen förklaring om trycket nertill..bara och acceptera. Han sa jag inte bheövde nån vila utan tyckte jag kunde gå tillbaka till jobbet på dagis direkt...

Började nästan gråta...det känns SÅ fel när det trycker ner och jag kan inte koncentrrera mig på jobbet! Ringde dem när jag kom hem och sa jag stannar hemma veckan ut och vilar. Vilar som läkaren sa jag inte alls behöver..vad tusan vet han då?

Äh nu tar jag nya tag..Baby Darius får snällt stanna kvar <3 

• LillyRose
    NeLe skrev 2012-05-09 19:58:24 följande:
    skönt att höra att bebis stannar och mår bra trots trycket. Ang läkaren så bör vissa människor inte jobba inom vården. När man förlorar empatin och förståelsen för folks oro då är det dags att antingen gå hem eller checka ut! Tycker du gör helt rätt i att vila veckan ut och förhoppningsvis återgå till jobbet med nya krafter på måndag. Fortsätter trycket så kanske du kan prata med BM och höra vad hon säger?
    Ja jag är glad han vill stanna . Men kände mig mest ivägen idag som sökte hjälp! Är ju ändå mitt fjärde barn och inget jag någonsin känns innan... Ja lillan får vara på dagis och jag ska ligga på soffan och titta på tv..ENSAM! Å sån lyx!
  • LillyRose
    NeLe skrev 2012-05-09 20:05:34 följande:
    du är en orolig blivande mamma, du är inte i vägen! Oavsett hur många barn du har sedan tidigare... Jag väntar mitt tredje barn och känner mig mer som en nybörjare än jag gjorde vid första barnet haha...
    Det är ju såna här tillfällen som skrämmer iväg oss....sa till min man att jag ska ha så grymt ont nästa gång jag åker in för jag vill aldrig mera bara sitta i en ful sjukhuslokal och bara glo....

Nä jag tror det är vila som är lösningen och mannen får allt ta alla hämtningar och lämningar hädanefter så jag slipper cykla flre extra km i uppförsbackar med en 2 åring baktill 
  • LillyRose
    Maglan skrev 2012-05-09 21:43:23 följande:
    Lider med er som har jobbig foglossning :/

Lillyrose: det kan inte vara åderbråck då? Det har jag och det känns mycket tyngd/tryck neråt :/

Ligger nu och ska sova men magen har börjar vara i vägen så det är svårt att hitta en skön ställning :/
    Åderbråck? HUr vet jag det? Läkaren var så stressad..vi väntade 4 timmar och han gav oss 5 minuter
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012