Inlägg från: LeiaBus2010 |Visa alla inlägg
  • LeiaBus2010

Vi som väntar smått i September 2012

Ja, Ullared hade suttit fint nu, men vi har inte råd.. Dumma dyra hus! Tungan ute

• LeiaBus2010
    Maglan skrev 2012-06-27 20:19:31 följande:
    Ja alla är mina. Har ju bilen också. Så vagnen kommer jag nog bara använda när det bara är bebisen...

Vi ska på Ullared i början av augusti. Ska ner till Kolmården då så åker till Ullared när vi ändå är neröver. Vi har 80 mil dit...
    Ligger inte kolmården runt stockholm eller är jag ute och cyklar? hahaha

Ja då iofs så är det ju lugnt, jag tänkte mer om ni skulle ta promenader osv.
    Hoppas iaf att allt slutar bra och att ingen far illa av skilsmässan och att det blir bättre såklart!

• LeiaBus2010

Jag tycker att dom har jättebra utbud av baby/barnkläder  
    Är och har varit där 3 ggr om året nästan och det finns faktiskt några plagg med basfärger, iaf de ggr vi varit där. Men det är inte mkt och oftast samma. Pyjamaser vet jag att vi köpte på oss när dottern skulle komma (När vi inte visste kön) Och dom var ju superbra! Man använder ändå inte så mkt andra kläder till spädbarn mer än body och mjuka byxor.
    Sen när dottern var 2 veckor åkte vi dit igen!
    Ja, och igen o igen o igen.. vi e typ stammisar där när vi behöver fylla på klädförrådet till vintern och sommarn.
    (Vi har närmre 20 mil dit)
    Sist vi var där var i våras. Men nu har vi inte råd att åka förens EFTER lillasyster kommit Men ack så sugen man är! 

• LeiaBus2010

bättre att köpa några få basplagg /pyjamaser osv för man kommer ändå vilja köpa mer sen när bebbe kommit plus att man får så mkt

• LeiaBus2010
    selmv skrev 2012-06-27 21:20:15 följande:
    Var bor du leiabus?
    LillaPluppen skrev 2012-06-27 21:32:39 följande:
    Jag gillar faktiskt inte alls gekås egna modeller av baby bodys upp till strl 80, de har jättekonstig passform tycker jag. Jätte breda och stora armar. Men byxor, tröjor och pyjamaserna är kanon=)

Vi bor oxå ca 20 mil ifrån gekås då vi bor i närheten av Leiabus runt Växjö men är inte där så ofta=) Men det blir väl kanske oftare med två barn som ska ha nya kläder varje säsong sen=)
    Precis!  
    Vi har ca 3 mil ungefär till Växjö i Småland
    Sant med bodysarna, långa armar... men det duger till en början. Pyjamaserna älskade jag.

• LeiaBus2010
    Totts skrev 2012-06-27 21:34:35 följande:
    jag är nu i vecka 30 och nu har min mage sjunkit rejält. Behöver man oroa sig? Är det inte lite tidigt?
    Ingen fara, men om du känner ett tryck och börjar få ont så måste du ringa in. Min bebis ligger också lågt. 
    Är i v 28. Min mage har varit låg nästan hela tiden... 
  • LeiaBus2010

jag röntgade mina fötter i börja av denna grav, inga problem med ett stort blyförkläde över resten av kroppen
    röntgade även tänderna i början dom säger att den strålningen inte är lika stark? jag vet inte.. 

Leia 2010-09-19 <3 Lillasyster BF 2012-09-25 <3
  • LeiaBus2010
    Angie99 skrev 2012-06-28 10:43:09 följande:
    Gött med fler smålänningar i tråden (Jönköping)! Naturligtvis åker vi till Ullared. Det är ju billigt!
    Ja, snåla smålänningar måste ju bara åka dit ju! minst 2 ggr om året, hahaha 
  • LeiaBus2010
    Skoogish skrev 2012-06-28 10:57:53 följande:
    Var på förlossningsföreläsning igår. Riktigt nyttigt! Mycket hade man väl hört tidigare, men det var annorlunda att höra personalen på Kvinnokliniken berätta om hur saker gick till och så. Man borde verkligen gå på det om man har chansen :)
     Dessutom har bebisen blivit mycket mer aktiv - bara över en natt. Under hela förläsningen, 2 timmar, så sparkade han runt som tusan och nu när jag ligger i soffan så studsar magen som bara den. Roligt :)

Ooh, är också smålänning! Inflyttad, men ändå. Eksjö här :) 
    Det är mysigt till en början, hihih  
  • LeiaBus2010
    thesa2 skrev 2012-06-28 12:57:47 följande:
    Hej

Måste bara beklaga mig lite, känner mig jätte hängig och är på allmänt dåligt humör, hela kroppen känns upp och ner. Fick som mensvärk igår och gör ont som f*n av och till för och sen försvinna nästan helt och bara lega och mala lite grann. Känns som om mensen ska komma när som helst fast jag vet att den inte gör det. har även i samband med det fått massor med flytningar ...Nån mer som haft samma? Jag är i vecka 30+3
    Välkommen i klubben som vi även kallar "förvärks klubben" 

med andra ord, ingen fara Men jobbigt är det 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012