Inlägg från: LeiaBus2010 |Visa alla inlägg
  • LeiaBus2010

Vi som väntar smått i September 2012

Em Jag gillar Levi, det är finskt btw,

en kompis lilla son heter det hon är också finsk, hon heter Pilvi Det tycker jag är sött, det betyder moln. Ett tips till er som vill ha lite annorlunda namn
    Leia 2010-09-19 <3 Lillasyster BF 2012-09-25 <3
  • LeiaBus2010
    Mellie81 skrev 2012-07-16 18:26:37 följande:
    Hej!

Hoppas jag kan få vara med här på ett hörn. Har tittat in lite ibland men inte själv vågat skriva. Har nog inte vant mig helt vid tanken, att jag faktiskt är GRAVID och ska föda snart. Det var inte direkt planerat, vi har varit tillsammans i över 10 år och alltid sagt att vi inte skulle ha barn, det var liksom inte för oss. Men så helt plötsligt stod vi där med ett positivt test och insåg att om detta barn hade valt oss, så var det minsta vi kunde göra att också välja det. Nu väntar vi en liten pojke med BF 25 september, och jag blir livrädd när jag tänker på att något skulle hända honom. Från att inte ens ha trott att jag hade mammagenen har jag utvecklats till någon form av lejonmamma som kommer göra allt för mina lilla unge... Och han är inte ens född än :).
    Min sambo har varit helt underbar under den här perioden, kanske lite överbeskyddande, men så söt! Själv har jag mest haft svårt att acceptera de förändringar som sker med min kropp och att jag inte längre orkar lika mycket. Det verkar luta mot en deltidssjukskrivning pga järnbrist, yrsel, trötthet och andfåddhet och det har jag väldigt svårt för att acceptera. Är ju van att alltid jobba hårt.
    Jag antar att jag skriver här för att ni verkar veta mycket om allt det här och jag känner mig inte alls redo för förlossning och allt det andra, hoppas på lite tips.
    Välkommen :) Den genen tror många att man INTE har, men den finns djupt inom oss alla, det gäller bara att släppa fram den och låta den komma
  • LeiaBus2010

tråkigt med alla dessa krämpor som uppstår eller har funnits länge för oss/ endel.. jag har legat och hostat heeela natten, har haft denna förbannade hosta i en vecka nu... känns som att man ska hosta ut ungen snart..  

Vi har också svårt att komma på namn, vi vill gärna ha Linnéa, men  BÅDA mina f.d bästa väninnors flickor heter det PLUS min arbetskamrat! Näst på tur står Felicia.. men det är bara sambon som vill.... några tips? Inte för "konstigt " eller annorlunda namn för sambon gillar inte det... 

• LeiaBus2010
    Tack Em
    :)
    Molly är redan "upptaget" i våra kretsar
    Mirjam gillar vi inte Tungan ute 
    Och Bonnie är inte heller vår grej riktigt... skitsvårt detta.... 
  • LeiaBus2010

Vecka 31 idag :)

Hur många här inne är det som väntar nr 2? Hur tror ni att första barn reagerar?
    Dottern bara ääälskar bebisar och hon vill gärna hålla klappa och pussa på alla små hon ser... men hur blir det då när hon faktiskt måste leva med en?

Ni som vänttar 3an eller mer, hur gick det för er i spädbarnstiden? Sovrutiner osv. 

• LeiaBus2010
    FijaLija skrev 2012-07-17 19:00:30 följande:
    Väntar nummer två nu :) jag hoppas ju att hon ska vara lika snäll och glad över ett syskon när syskonet väl kommer ut :) hon är väl medveten om att hon ska vara försiktig med bebisar och hon vet även att de inte kan leka när de kommer ut. Hon vet att bebisar skriker och har blöja och att de sover mycket. Hon är väl förberedd, sen tror jag inte att hon är 100 införstådd med vad hon egentligen längtar efter ;) vi försöker inkludera henne massor redan nu så hon absolut inte ska känna sig utanför. Det är intressant det här med syskon :D
    jA, DET ÄR JU DET VIKTIGASTE, sorry Caps Det viktigaste är ju att dom får vara med  och känna sig lika behövda och lika älskade som förut.
    Hur gammal är nr 1? :)
  • LeiaBus2010
    JePaLuLi skrev 2012-07-17 19:04:42 följande:
    Jag väntar trean nu.
    Storebror var ju visserligen bara 12 månader när lillebror kom, men allt gick över förväntan. Det är inte jobbigare att byta två blöjor än en och de sov ungefär samtidigt
    under dagen. Med syskonvagnen var det dessutom väldigt behändigt att ta sig iväg nånstans. Vi gick oftast dit vi skulle om det famns möjlighet, det var besvärligare att böka in både dem och vagnen i bilen
    Va skönt att det gått så bra :)
  • LeiaBus2010
    FijaLija skrev 2012-07-17 19:22:03 följande:
    Hihi ingen fara ;) ja vi tycker det är jätte viktigt, vi gör henne delaktig i nästan allt. Hon är dessutom väldigt intresserad av sin docka hon har just nu och då passar det ju bra att visa henne hur vi kommer sköta bebisen sen :) hon är ju underbart nyfiken också och frågar massor redan nu så som om hon får bära bebisen osv. Det gör det ju så mycket enklare för oss att förklara för henne vad hon kommer få göra om hon vill :D hon blir 4 nu i november :)
    Men då är hon ju ändå så pass "gammal" att hon förstår vad som ska komma härnäst :) 
    Vår Dotter är bara 21 månader , hon fattar att det är bebis i magen, men det är nog inte mer än så. Hihi.
    JePaLuLi skrev 2012-07-17 19:27:53 följande:
    Vi försöker också få grabbarna delaktiga. De har fyllt på med bebisens blöjor i skåpet, de har valt ut hans första kläder och en liten kanin att sätta i baljan. Vi läser mycket om att få syskon och de ställer många frågor. Bla undrade treåringen hur lillebror kan borsta tänderna inne i magen
    De pussar ofta på magen och sjunger och pratar med honom där inne. De har varit med när vi beställt vagn. De vet att vi snart ska bädda sängen och då ska de självklart vara med, de har även valt ut nya sängkläder. De är med när det gäller det mesta helt enkelt, det är ju en stor omställning även för dem.
      Ja det är mysigt också när dom får vara med från första början
  • LeiaBus2010
    SatuSv skrev 2012-07-17 22:59:28 följande:
    Leila: min dotter var 3år o 3månader när lillebror kom. Jag förberedde henne genom att prata mycket om bebisar,att dom sover mycket,äter på mammas tutte,bajsar och skriker. Jag köpte böcker till henne som handlade om att bli store syster och köpte nya dockkläder till hennes docka som hon fick typ samtidigt som vi kom hem från bb. Hon vaktade lillebror nästan hela tiden och vissa ggr så märkte jag att hon ville bära han så hon fick hålla han en hel del men en gång hade hon tagit ner han från min säng och burit han till sin egen medans jag duschade,snacka om att jag fick panik när jag såg att han inte låg i min säng. Hon hade bäddat ner han i sin säng och "läste" bok till han...
    Nu har jag försökt förbereda min son till att bli storebror men han förstår inte mer än att det är en bebis i magen,han är inte intresserad heller men har alltid och är väldigt mammig,knappt så min sambo får hålla handen på mig eller att min dotternfår sitta bredvid mig...
    Ja, jag försöker göra ungefär samma Men dottern är "ganska jiten" fortfarande så hon vill bara att den ska komma så hon kan gosa, krama och ge tutten, hehe ;)

Ja jisses jag förstår om du fick panik, det hade jag också fått. Det är ju det att dom vill ju oftast bara väl, men som mamma tappar man andan Tungan ute 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012