Inlägg från: LeiaBus2010 |Visa alla inlägg
  • LeiaBus2010

Vi som väntar smått i September 2012

Em skrev 2012-07-13 09:53:24 följande:
    Vaknade i morse av kramp i vaden....AJ SOM in i hela helmersson!!!! Fy va ont det gjorde, som tur va släppte det snabbt! Hostade också halva natten, men jag har ju allergiastma så det är ju inget ovanligt....har inte lyckats bli av med min förkylning ännu heller...har ju bara haft den i tre veckor nu...bööööl

Idag är stora pimpa/tvätta vagnendagen för imorgon köper vi äntligen syskonvagnen. Vi har bestämt oss för en sånhär: 

www.whwatts.co.uk/out-about-105/twins-triples...

Angående hårfärg så är både jag o mannen i grunden brun/mörk råtta och vågigt (Noah har det med...kom ut som ett litet troll med massor av svart hår) och riktigt tjockt hår har vi båda två! Ögonfärg är lite mer spännande, från mitt håll klarblå (hela min familj och släkt har blå ögon) och min man har brun/gröna (nästan guldiga). Hans föräldrar har däremot blå o bruna ögon. Noah har brun/grönmelerade med en mörkblå ytterkant, så han är verkligen en salig blandning. 
    ang Phil and Ted vagnen... jag har kollat på en sån... känner inte du att du vill ha bebis mot dig?? Och hur länge kan dom egentligen sitta båda i vagnen? bakre sitsen tar väl ngn maxvikt? Vet du vad den är?
    Leia 2010-09-19 <3 Lillasyster BF 2012-09-25 <3
  • LeiaBus2010

Ja, dottern väger ju redan 13 kg och man vill ju kunna ha en "dyr" syskon vagn i några år iaf...

Funderar på en Babytravel eller en BOZZ. 

• LeiaBus2010

Ja man ska testa testa testa så man inte blir besviken efter att man slängt ut dessa tusenlappar.

Helst av allt skulle jag vilja ha en Carena double swing, men min sambo tvärvägrar att köpa en vagn för över 2500... Alltså blir det beg här och carena finns inte många begagnade att hitta.. och av en anledning gissar jag ;)  

• LeiaBus2010
    Kaksmulan1 skrev 2012-07-13 12:10:08 följande:
    känner igen det där.. jag köpte syskonvagnen när jag va i v 10.. inte sett nån på blocket efter det heller så vill man ha nått speciellt så får man jaga, skulle heller aldrig köpa nytt igen.. bara bortkastade pengar
    Oj de va tidigt!  jag önskar att vi varit ute i samma goda tid! 
    Nu får vi verkligen JAGA när det bara är 10 veckor kvar, och vem vet , bebis kanske till och med kommer tidigare...
    mm, bättre med begagnat, för man ska ju inte ha dom i en livstid. Men man vill ju ändå ha bra kvalitét. 
  • LeiaBus2010

Tack, jag har kollat där :) Men inget som fallit mig i smaken, jag vill kunna ha bebis vänd mot mig i början.
    Så vändbara säten eller en babytravel med hårdlift är det som ja letar efter. 

• LeiaBus2010
    Maglan skrev 2012-07-13 17:53:04 följande:
    Såg att någon funderade på en bozz tvillingvagn. Vi hade en sådan till tvillingarna tidigare. Köp inte en sån! Den drog snett och när jag pratade med återförsäljaren så drog även visningsexet snett där. Har hört flera som haft samma problem med den..
    Det var jag! Okej, den vi ska kolla på är begagnad... kanske den klarat sig? :-P
  • LeiaBus2010
    SatuSv skrev 2012-07-13 18:26:45 följande:
    Aha så det är därför.. Skulle skriva att det finns en philandteds tråd där det finns en massa info om vagnarna. Samt kolla deras hemsida. Är nöjd m den vagnen själv!
    Men det känns som att bebis blir lite "exposed" i extra sitsen bakom? Är det inte så? För där är ju inget vidare skydd runtomkring mer än tyg? Om man använder "dashen" då dvs..
  • LeiaBus2010
    SatuSv skrev 2012-07-14 10:44:04 följande:
    Leiabus: På min syskonsits så har jag sufflett så helt öppet blir det ju inte,min dotter älskade att sitta bak och tyckte att det var mysigt. Sen när bebisen kommer så måste jag lägga syskonsitsen fram så då kanske det blir mer öppet även fast stora suffletten täcker en del också.
    Man får känna efter själv,testa på barnenshus och se efter för det är enklare än att kolla på bild.
    Jag förstår inte riktigt hur du menar... bebisen ska väl ligga i sitsen bakom
    På den vagn jag kollat på så är det en sits fram och en bak, den bakre kan man göra om till liggdel

Hade du bebis fram?

Ursäkta en trög hjärna idag, haha 
  • LeiaBus2010

Här håller vi på att flyttpackar... vi får lägenheten den 1 Oktober, flyttar in helgen innan den måndagen... och vi bor i hus... det är MYCKET att göra så man vill knappt dra fram bebis sakerna för man vet att man måste flytta på det igen...
    o sen vet man ju inte när bebis kommer heller så jag har tvättat upp alla sänglakan och rengjort madrassen nu (Med vår svin dyra dammsugare som tar bort kvalster o skit i madrasser osv) så det känns iaf bra...

Men när tusan kommer bebis då? :-P  snart bara 9 veckor kvar.
    Det är mycket som snurrar i huvudet nu... sambon åker på jobb hemifrån den 20 Augusti... tänk om vattnet går när han är i Huddiksvall (Eller hur det stavas) Bara sådär 70 mil bort.... han kommer att vara borta måndag till Torsdag kväll.... Får hålla tummarna att bebis vill komma ut under helgen då.. ;) 

Men nervös är jag allt att jag ska behöva ringa svärmor... och isf får svärfar ta hand om dottern... jobbigt, jag vill inte ha min svärmor med mig under förlossning?! Jag vill ha min man där.... *suck*

Var tvungen att skriva av mig lite...

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012