Inlägg från: litenplutt |Visa alla inlägg
  • litenplutt

Vi som väntar smått i September 2012

Vi pratar om bebis varje dag.
    Han frågar hur jag mår, om han kan göra någe osv. Jag mår väldigt illa och är trött mest hela tiden.

Han är även med och vill känna på magen:)
    Den är rejält svullen och mesta dels så känner man skillnad på vänster sida, jag är hårdare där av de svälda in ifrån.

• litenplutt

Så ingefära funkar?!
    Har bara hört om de men inte provat.
    Mår skit illa hela tiden typ:/ blir galen men måste ju se de positiva i de:)

• litenplutt

Fy jag vet inte hur jag ska klara av mitt jobb om inte illamåendet avtar eller tröttheten.

Får ingen rutin på någonting=/

Snart är natt 1 av 3 avklarad men de e 2 nätter kvar och redan innan första är avklarad så känner jag har de tar imot.
    Har svårt att hålla ögonen öppna trots massa sömn på dagen och sov länge imorse.
    Illamåendet tar ju nästan död på en.
    Fine det är så grymt skönt med symtom men man ska orka med livet med;)    
    Tips på nått?

Blir att prata med MB iaf för ytterligare råd.
    Att kliva över på dagtid är inget alternativ på min arbetsplats pga risken för våld        

• litenplutt

Tack. Jag måste laga mat till dagen under natten och det gör ju inte de hela bättre.. De ska dessutom vara "fettig" mat. Hela magen bara vänder sig.
    Gäller väl att hitta och prova alla knep och hoppas någe fungerar.
    Yrslig blir jag oxå måste allt komma på en gång hehe.

• litenplutt

Jag är 5+6 idag och har mått illa sen jag plussa för 2veckor sen även fast det är värre nu.
    Klarar inte av lukter utan att de vänder sig och man känner sj dum för att man klagar.. Men de e verkligen drygt. Illa mående 24/7 är ingen hitt.

• litenplutt

Blir de en tjej blir de Tilly och blir de en pojke är vi osäkra än. Han ska heta Patrik i andra namn iaf efter min bror som gått bort.

• litenplutt

Provade isglass mot illa mående i natt på jobbet och ja de funkar ju faktiskt. För en stund iaf. Blev 2 st under natten.
    Tack för de tipset.

• litenplutt

LillababyK: får frysa frukten med:) har isbitar samma effekt?

Tessi1983: jag har bara fått sagt t mig o ta ur den.. Typ så fort som möjligt.
    Men har min kvar än...

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012