Inlägg från: StarStruck |Visa alla inlägg
  • StarStruck

Vi som väntar smått i September 2012

Jag kan känna kanten på livmodern hur tydligt som helst och magen har fått en rundare form fast att jag hade mycket mage innan, man ser såklart inte att jag är gravid men det känns

• StarStruck

TheFamily, jag startade en tråd om det när. Jag var i v 7 eller nått, det kändes jätteskumet men det har slutat nu. Det bästa svar jag fick var att det kan ha med blodvolymen att göra.

• StarStruck
    TheFamily skrev 2012-03-05 08:15:43 följande:
    När jag man egentligen in i trimester 2??? Står olika i grav-apparna!
    jag är i 13+3 och enligt familjeliv är det idag
  • StarStruck
    Filuren83 skrev 2012-03-05 08:57:21 följande:
    Hur har ni tänkt angående profylaxkurs?
    Vi har anmält oss i fall att vi vill gå, man kan ångra och avboka sen.
    Jag fattar inte riktigt vad det ska vara bra för
  • StarStruck
    Filuren83 skrev 2012-03-05 09:14:34 följande:
    Vi ska också gå.
    Min mamma har tjatat om profylaxkurs hela mitt liv, min bästa vän tipsade om det och barnmorskan sa att de som har gått det säger att kursen är värd varenda krona. Det får en att klara av smärtan bättre genom att man andas igenom den. Många som föder får ju panik och glömmer att andas, då blir det värre. Man har dessutom något att koncentrera sig på och vet vad som händer. Jag är väldigt positiv till profylaxen, vill verkligen ha en så bra upplevelse som möjligt!
    Min syrra har precis gått den och hon tyckte det var sådär, men det är säkert olika vart man bor och vilka som håller i det
  • StarStruck
    Filuren83 skrev 2012-03-05 09:22:13 följande:
    Ja, det är säkert olika och självklart finns det människor som inte har nytta av den. Men har hon fött också och använt det vid förlossningen?
    Haha, inte än, hon har snart gått 2 veckor över tiden så jag tror hon lär skita i det och bara trycka ut ungen när det är dax Tungan ute
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012