Inlägg från: LeiaBus2010 |Visa alla inlägg
  • LeiaBus2010

Vi som väntar smått i September 2012

Ja verkligen Em 

Leia 2010-09-19 <3 Lillasyster BF 2012-09-25 <3
  • LeiaBus2010

"IdaV!" Börjar nästan gråta för dig... fyy va hemskt... jag hade skrikit som en tok på dom om jag inte fått det jag velat... det är DU som är patient/Kund med andra ord det är DU som har sista ordet och om dom inte gör det du ber om så kan du stämma dom rejält!!! HOPPAS VERKLIGEN att dom lyssnar på dig och massa styrkekramar!!!!

• LeiaBus2010
    IdaVasterflo skrev 2012-08-03 22:28:03 följande:

Ja ibland önskar jag verkligen att jag kunde ryta till ordentligt. Men jag är alltid lugn, så jag tror inte att folk fattar hur orolig jag är för jag förklarar alltid i lugn ton och verkar aldrig upprörd. Kanske ska ta med pappa nästa gång! :)
    Ja, det är svårt om man inte har det "i sig"... du ska inte behöva gå och ha is i magen för att dom kanske klantar till det... ta med dig någon som du vet kan säga ifrån. det handlar ju om ett barns liv
  • LeiaBus2010
    StarStruck skrev 2012-08-03 23:36:56 följande:
    Kan inte sova, mår jättekonstigt! Nu kommer lite äckelinfo, jag har varit apdålig i magen hela dagen, det verkligen rann ur mig, jag trodde först att jag var magsjuk men det har gått jättebra att äta osv. Var ungefär samma igår också. Nu på kvällen fick jag åter igen en flytning fast nu var den gul ist för vit? Mår lite lätt illa också ;( vet inte om det är sd eller om det är bebisen som trycker men magen känns konstigt hård i mellanåt, när det händer så känner jag mig typ bajsnödig :P senaste dagarna har brösten börjat läcka mer också. Är det såhär det ska vara mot slutet tills det är över? Är i v 34+5 bara ;(
    Jag blrv PRECIS så med dottern när ja var i v 35-36, dom trodde att hon skulle komma tidigare, men nope... det är nog ingen fara Och skulle det vara på G så är även det ju ingen fara Kram
  • LeiaBus2010

På tal om namn.. har också fått den smällen, vi väntar ju en flicka troligtvis.. och för några månader sedan så var min sambos kusin gravid och vi var på kalas.. hon frågade då om vi hade några namnförslag och jag sa ett flick och ett kill namn...Lilly & Liam... för vi ville det skulle börja på L tillsammans med Leia då... Gissa vad hennes dotter heter nu.. man blir så arg... ska på deras dop idag med.. 

• LeiaBus2010
    Skoogish skrev 2012-08-04 08:04:55 följande:
    LillyRose: Åh, vad skönt att bada!
    Dom har gjort FB-gruppen hemlig, men om du blir vän med någon i gruppen på FB, så kan den personen lägga till dig :)

Jag har en liten löjlig oro.. Eftersom jag har haft det så enkelt och inte förvärkar eller sd, vad jag har märkt av, så får jag för mig att ungen inte kommer komma ut i tid. Och jag vill verkligen inte gå över tiden! Det är ingenting jag egentligen kräver eller är rädd för när det kommer till förlossningen, men tanken på att inte föda mitt barn innan 17 september gör att jag nästan får lite panik. Tyvärr är det ju inget man får bestämma själv...
    Det är nog ingen fara ska du se Jag vet jättemånga som inte haft några "krämpor" alls, och sedan har det bara sagt POFF så har vattnet gått runt bf
  • LeiaBus2010

Tjejer, ngn som vet om delar av slemmisen kan lossna trots "opåverkad" tapp??
    När jag torkade mig imorse så fick jag en slemmig flytning (Gul/grönGenomskinlig närtan som Äl sekret eller snor) på pappret.... konstigt då jag var inne på kontroll i förrgår.. hur fort kan tappen egentligen ändras?? 

• LeiaBus2010
    Angie99 skrev 2012-08-04 10:39:58 följande:
    StarStruck: Hur går det?

Ida: Det är därför vi finns här!

Leia: Ja det var ju snäppet värre, jag bara drömde ju att hon valde samma namn, ett ganska vanligt namn också så det var mer känslan att jag redan visste att det skulle bli så. Men jag säger lite som Edds, vill man ha ett visst namn så ska man väl inte bry sig om vem som redan heter det?

Em: Ja alltså jag blir galen på min sambo! Jag har bett honom om en lista på 5 tjej- och 5 killnamn. Men allt han kommer fram till är skämt namn och föreslår jag nått så är det bara - Eeeee, nej tack! Men kom på nått själv då! Jag kommer ge honom ett par veckor till sen säger jag att fixar han ingen lista så döper jag bebis själv.

Förövrigt har jag sovit som en prinsessa i natt! Hämtade den tjocka bäddmadrassen från vinden och la ovanpå den andra. Kändes som jag sov på moln! När jag vaknade kände jag mig inte ens gravid! Enda anledningen till att vi la upp den på vinden är att eftersom den är så mjuk så blir det en grop vid den som väger mest som den andra (jag) rullar till. Men i natt kände jag inget av det!

Sant. Fast vi vill inte att vårat barn ska ha samma namn som sin syssling :/

Men det dyker ju alltid upp fler förslag :)
    Leia 2010-09-19
  • LeiaBus2010

Nu ligger lilla klimpen i säte här... *suck* Men jag undrar egentligen HUR hon ligger... för jag får buffar vid naveln, liksom trycker......
    och neråt så puttas det till ibland och sticker till... händer eller fötter???, hur viga är dom egentligen?? haha
    Kan inte riktigt få en bild i huvudet hur hon ligger... men jag hoppas iaf at hon vänder sig snart så man slipper sätesbjudning.... 

• LeiaBus2010

oj oj,,,, jag kan äta jag... känner först o främst ingen mättnadskänsla, men är inte heller sugen på ngt eller vidáre hungrig, .. tills jag fått imig några skedar, sen går de galant ! Uppgång 18 kg nu..... gick upp 25 me dottern.........

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012