Inlägg från: LeiaBus2010 |Visa alla inlägg
  • LeiaBus2010

Vi som väntar smått i September 2012

Kan den INRE fostersäcken/hinnan brista före den yttre??

vaknade kl 5 imorse av att det nästan small till.. det knäppte till rejält! kände dock ingenting blev lite rädd o sen somnade jag om igen... jag har de senaste dagarna gaft mer stickningar neråt och förvärkar som ter sig annorlunda mot de jag brukar ha... dessa gör alltså mer ont.. nästan som en magkatarrs känsla fast i livmodern... ngn som vet vad det kan vara? idag har jag även haft mer vattniga flytningar och känner en sur doft ibland? men det kommer inte som "vattenmängder"

Leia 2010-09-19 <3 Lillasyster BF 2012-09-25 <3
  • LeiaBus2010
    StarStruck skrev 2012-08-02 18:40:53 följande:

Det brukar det göra på mig också, det knäpper till högt. Jag har läst att det är bebisens leder som knäpper.
    Men jag känner som du och har liknande flytningar. Jag var ju inne på fl igår och då var allt bra med bebis och så.  
    Okej, detta var dock bara en rejäl "knäpp" nästan som när man öppnar en champange flaska, "poff" liksom... mkt skumt... 
    har du förvärkar som känns som magkatarr i just Livmodern? Bebis ligger med huvud ner nu också och min farbrors fru (Som brukar ha rätt) Var hemma hos oss idag och hon trodde absolut INTE att bebis skulle stanna tiden ut... o då hade jag inte berättat om mina krämpor alls...hmm.... 
  • LeiaBus2010
    NeLe skrev 2012-08-02 20:07:12 följande:
    hmm jag skulle ringt till förlossningen prompt för en kontroll!
    Jag får göra det,.. det släpper liksom inte... känns som träningsvärk/ magkatarr (Som jag säkert sagt tusen ggr) 
    Men sambon är inte hemma just nu (Varit iväg sen 16.00) Och dottern sover sen kl 19.45, så jag skapade en tråd och skrev här för att få lite tankar och idéer innan jag ringer in... han kommer la hem inom en halvtimma nu....
  • LeiaBus2010
    Jag ska in på kontroll snart.
    Sköterskan jag pratade med sa att den inre hinnan kan spricka före den yttre.. och den yttre kan även spricka såklart och bebis huvud kan ligga och täppa till "hålet" så att det inte kan komma några mängder och det behöver inte läcka mkt alls om så är fallet..... 
    Angående mina smärtor så ska dom kontrollera tappen osv för nu har jag haft dom ett bra tag och dom har inte minskat... så håll en liten tumme för mig nu tjejer
  • LeiaBus2010

Tusen tusen tack för alla tummar! 
    Jag var hemma så fruktansvärt sent igår så jag orkade inte uppdatera när jag kom hem runt 1.30... 
    Läkaren misstänkte inte vattenavgång utan väldigt vattniga flytningar.... 
    Jag har ju dock regelbundna sammandragningar hela tiden som gör ont och detta syntes på ctg som jag låg med i 35-40 min. 
    MEN tappen var inte påverkad TACK OCH LOV! 

DESSVÄRRE så hade bebis flyttat på sig väääldigt mycket och gått från huvud neråt till att ligga i TVÄRLÄGE....  
    Så alla stickningar och hugg som jag har neråt är inte huvud som fixerar sig utan bebis Fötter eller ben som gillar att ligga där och trycka... *suck* Även att det gör mer ont kan bero på bebis läge i magen...

Men vi ska hålla koll på mig och jag ska ringa in om mina värkar blir värre. Det är mycket foglossningar samtidigt också tydligen. :-P

Såå allt gott här. 
    Men jag fick aldrig ngt svar på vad det var för "champange kork" som poppade..... 

• LeiaBus2010
    LillaPluppen skrev 2012-08-03 08:17:14 följande:
    Skönt att inget va påverkat leia! champangekorkeb kanske va när bebisen som kanske låg lite ner i bäckenet drog sig upp o la sig snett hoppas den lille vänder sig nedåt igen snart iaf.
    Ja det kan ju vara så! Läkarn frågade iaf om den bökat runt på sistone och GUD JA jag har nästan blivit tokig på det! Nu ligger hon ganska gott verkar det som, förutom att hon kickar mig neråt hela tiden, ligger i tvärläge fast lite snett uppåt om man säger så... huvudet under sidan av höger revben.... hon får allt se till att vända på sig igen för jag vill INTE ha fler komplikationer
  • LeiaBus2010
    FijaLija skrev 2012-08-03 08:41:19 följande:
    Leia: min bebis sympatiserade med dig igår då för min vände sig och låg likadant som din igår och jag kan tänka mig att värken jag kände var snarlik din fast jag inte hade värkar/sammandragningar fören den hade vänt sig... Mitt gick tack och lov över med en Alvedon. Kram!
    Okej hihi, ja fast den värk jag hade var som sagt inte så farligt hemsk som jag trodde, för efter hon vänt sig så gjorde det SvinOnt! konstigt... nu gör det mest ont på ett ställe under revbenet ... men nu vet jag ju att det är huvudet som ligger där och trycker. Konstigt ändå... Dottern låg med huvud ner från v 32 fram till FL... hoppas att våra bebisar vänder på sig SNART igen medans det fortfarande finns någorlunda med plats kvar... annars kommer det göra ont ont ont... ju längre tid det tar :-/
  • LeiaBus2010

Angie99, ja det kan ju tyvärr vara bebis ben som är där nere och trycker, hon fick kolla med ultraljud för att vara säker för hon kände ngt där men visste inte vad... bara inte foten fixerar sig där, haha.

Måste även berätta att jag nu är 95% säker på könet! När hon gjorde Vul på mig för att kolla tappen så såg jag (Tack vare att rumpan var snett ner) Att det verkligen är en liten flicka där inne! Såg blygdläpparna ganska tydligt Ska googla lite på bilder så att jag inte såg "fel" hehe nyfiken som man är ;o)

• LeiaBus2010
    LillaPluppen usch o fy så jobbigt, jag lider med dig, både tråkigt att ligga inne och att man inte vet vad som komma skall, har själv varit i din sits, (förra grav)
    Hoppas du får komma hem snart <3 hade du syskon hemma eller var det första? 
  • LeiaBus2010
    Angie99 skrev 2012-08-03 09:33:15 följande:
    Det är så konstigt bara för jag har alltid känt sparkar neråt typ nästan i lårvecket på vänster sida.
    När jag var på UL den 16/7 låt bebis precis som jag tänkt med huvudet på höger sida om naveln, rumpan ut på höger och fötterna där det sparkar. När jag var hos BM den 26/7 sa hon att hon trodde bebis låg med huvudet neråt och samma kväll kände jag en buff uppåt. Men sen har det bara varit aktivitet neråt. Hoppas lite på ett extra UL eftersom de snuvade mig på mitt (där jag hoppades få kön bekräftat.)

Grattis till en flicka förresten!
    Ja, men dom kan ju snurra runt ganska bra in i det sista. Det viktigaste är att bebis ligger "rätt" runt de sista 2-4 veckorna annars får man göra vändningsförsök och det är ju mindre kul.... 
    Tack :) 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012