Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som väntar smått i September 2012

Jag fick massor av bristningar med Wilma.
    Mina bristningar beror nog iaf på hormoner! De kom tidigt innan jag ens trodde det var möjligt och blev fler trots smörjning men smörjningen var skön mot klåda iaf. Min mamma och syster har haft likadant så jag visste vad som väntade mig. Snyggt är det inte men jag vill inte avstå från barn heller. Nåja magen är det minsta problemet jag tänker på med den här graviditeten...  

Bumblan: Var kan man köpa den väldoftande oljan?  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt

Då ska jag kika efter den nästa gång  
    Fast förra gången så avskydde jag alla dofter under många veckor så då var doftfritt bra att använda, men senare i graviditeten funkar ju bättre när näsan inte är så förbaskat känslig!

Jag har blivit jättesvullen om magen! Har gått upp 8 cm i midjan på mindre än en månad (höll på att gå ner i vikt och tränade en del precis innan detta), nu har jag visserligen tränat mindre och så har det varit jul emellan men det är ganska mycket ändå. Det syntes så pass att min sambo sken upp ikväll och klappade magen.  

• Dag och natt

Ingen från Stockholmstrakten här? 

I dag sov jag 1,5 timme på eftermiddan, jisses vad jag var trött Cool 

• Dag och natt
    Den lilla M skrev 2012-01-05 20:02:05 följande:
    hej jag smyger också in här
    Jippie! Välkommen hit lilla M! 
  • Dag och natt
    Choccolat skrev 2012-01-05 19:56:15 följande:
    Jodå.. här är en stockholmare.. =)
    Och -80 är du också, jag med! Var i Sthlm? 
  • Dag och natt

Nu måste de andra komma också bara, finns ju fortfarande chans för ytterligare septemberbebisar

• Dag och natt
    mikaela och lilla M: Solna här, så vi är lite utspridda  
  • Dag och natt
    mikaela80: Vad spännande om du går runt och bär på tvillingar

Jag är i dag v 5+1 och i dag visade CB digital 3+! Blev så glad, förra gången visade den bara 2-3 v vid samma tidpunkt och så var det ju X då. Känner mig mer gravid den här gången och jag sa till min älskling igår att jag tror att det faktiskt känns som om det kommer att gå vägen nu. 

Jag är inte så hungrig på kvällen men däremot på morgonen vrålar magen efter mat.... Kände ett släng av illamående en liten stund men det gick tack och lov över direkt. 
  • Dag och natt

edd: Usch vad jobbigt med ryggen, hoppas verkligen att du kan få hjälp med den. Jag minns att jag hade en punkt i ryggen när jag var gravid med Wilma som var jättejobbig och smärtade - just bara på en punkt. Sov dåligt av den, ett riktigt pain in the ass.

Mikaela: Ja jag tror nog att du har tvillingar i magen. Har för mig att en annan FL-vän också fick 3+ på sin digitala mycket tidigare än hon borde fått - och hon väntade tvillingar. Var inte ledsen, det vore väl fantastiskt! Drömmar kan få en på konstigt humör men det är precis som du säger mycket bättre att den visar för mycket än för lite....  

• Dag och natt

Grattis alla nyplussade!

I dag har vi varit iväg och köpt en kolsyremaskin. Tänker att det är ganska skönt att ha hemma när man är sugen på något annat än bara vanligt vatten, och som någon skrev så kan det också hjälpa mot eventuellt illamående.

Nu är det bara tre dagar kvar innan jag har vul! Kommer inte se så mycket men hoppas på att de åtminstone kan se så att ägget inte växer i äggledaren. Då försvinner iaf en oro för tillfället. 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012