Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som väntar smått i September 2012

Vad roligt att så många har börjat berätta för sina nära och kära Vi har berättat för min och sambons föräldrar samt flera av mina närmaste kompisar. Jag jobbar som jurist och sedan någon vecka tillbaka på domstol så där blir det inte lika naturligt att berätta för någon eftersom jag inte känner någon! Men om jag börjar må illa så måste jag nog berätta för chefen så jag hoppas att det dröjer lite. Har sen två dagar tillbaka börjat känna mig yr och aningens illamående på fm när jag redan är på jobbet men det har försvunnit efter en stund. Och så är jag trött... det är fortfarande överkomligt att sitta och läsa målen men jag undrar hur det blir om några veckor. 

Hos min BM är hälsosamtalet och inskrivning samtidigt och tar 1,5 timme. 

Apropå ingenting, vad halt det var ute nu!! Det har regnat hela dan och nu frös det på, så jag tog på mig broddarna när jag skulle gå hem - och det kan jag säga är världens bästa inköp just nu i sånt här slaskväder, för jag såg två stycken halka på mindre än två minuter emellan! Men för mig gick det jättebra att gå på isen, så ni gravida kvinnor, kom ihåg broddarna, de finns inte bara för pensionärerna.  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt

Stort grattis LillaBabyK, Alicia och StarStruck till lyckade VUL! Och härlig bild Skrattande

Här känns illamåendet av lite mer i eftermiddag men det har gått över nu efter två mackor. Men jag är fortfarande hungrig så snart ska vi äta middag också.

• Dag och natt

Mmm vad nice, i dag kom första spyan! Har känt illamående sen tre dagar tillbaka, men det blev lite mycket att hålla på och ställa in GPS:en i bilen i dag när jag redan hade känt mig lite illamående och sen gick det bara utför efter det. 

• Dag och natt
    StarStruck skrev 2012-01-14 16:37:02 följande:
    Jag blev extremt yr när jag satt i soffan förut, det kändes lite som att åka karusell:P
    Ja så där får jag också allt oftare. Blev yr när vi gick på Plantagen för bara nån timme sen så det var bara att stå still en liten stund tills det slutade.
  • Dag och natt

Hellize: Fara och fara... Min läkare sa att jag inte ska träna så att jag blir andfådd. Det är samma om man stressar väldigt mycket, stressar man så går kroppens försvar in och kan inte lägga lika mycket energi på själva graviditeten. Om det är så att man tränar hårt, då försöker kroppen ta hand om kroppens ansträngning istället och kan då som jag förstår det inte lägga lika mycket kraft åt graviditeten just då. Sen är ju innebandy lite speciellt på det sättet då det är gruppträning. Vad händer om du får ett knä eller en klubba i magen? Om du ramlar? Det är ju ingen snäll sport. Om du inte vill riskera något så skulle jag försöka motionera på något annat sätt (och lugnare) i stället. {#emotions_dlg.flower}

• Dag och natt

Fireamour: Nej usch vad tråkigt Stor kram på dig!

• Dag och natt
    drömmenblirsann skrev 2012-01-15 10:04:52 följande:
    Igår och idag har jag haft en underlig känsla och lite ont i magen. Jag fick MA för ett knappt år sedan så jag är rädd att det är det igen. Men visst är det helt "normalt" att ha lite ont i magen nu och då?
    Absolut, det är massor som växer där inne och ligamenten som tänjer. Själv fick jag superont i ett av ligamenten när jag hostade häromdagen men det var så uppenbar koppling att jag förstod att allt var som det skulle vara ändå. Det är nog ingen fara för dig.
  • Dag och natt

Vad mycket som hänt under dagen i tråden!

Jag beklagar verkligen er som råkat ut för missfall och önskar er lycka till med nästa försök i stället. {#emotions_dlg.flower} 
    Vii - jag håller tummarna att det lilla embryot växer och hjärtat slår vid nästa vul! Ge inte upp!

Samtidigt grattis till er med lyckade vul idag! Skönt att se hjärtan slå.
    Hoppas att du Amanda 231 ser ett hjärta nästa gång.

På ons väntar mitt nästa vul och då hoppas vi också på att se ett embryo och ett hjärta som slår! 

• Dag och natt

Jag sitter och gråter framför tv:n ikväll. Knäpp är vad man är.

• Dag och natt
    Somnium skrev 2012-01-16 22:54:16 följande:
    Igår såg jag lejonkungen, men började gråta innan apan ens lyft upp simba i luften... Fick stänga av tvn så jag vet hur du känner dej Tungan ute
    Hihi! Ja inte tycker jag att Jerringpriset var så mycket att gråta till egentligen, men ändå kom det tårar. Bryr mig inte ens om hästsport! (Och så var det en massa annat varierat under kvällens gång...)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012