-
Vet inte, du skrev ett inlägg 06.29 sen har jag inte sett fler idag?Greifing skrev 2012-01-22 13:10:52 följande:Syns inte mina inlägg i denna tråd?Allt som har med din graviditet borde du vända dig till din bm, så får hon boka in dig hos läkare för sjukskrivning. Så har det fungerat för mig iaf.Solero91 skrev 2012-01-22 14:27:30 följande:Okej skönt att höra men vem vänder man sig mot? Vårdcentralen eller barnmorskan?:) kan verkligen inte jobba eller röra på mig just nu utan att spy :(
-
Håller tummarnaManelma skrev 2012-01-22 16:43:08 följande:Har ännu inte fått komma in, väntat här i 2 timmar. Har hunnit ångra mig 4 ggr redan. Men jag väntar ut och hopas på att få lite lugnande svar snart. Förövrigt är det för tidigt att se något sa dom så jag har inte några större förhoppningar på att dom ska ge några definitiva besked. Blödningarna är ju väldigt väldigt sparsama så jag har säkert överdrivit allt men det känns läskigt när det sen 1,5 tbx har kommit flytningar med blod i, både färsk och mörkfärgad (som sägs vara gammalt blod)
Skönt att det gick bra Vili! Nu ska det gå vägen.
Själv är jag enligt vul 7+0 idag (7+2 enl ÄL) så det känns jätteskönt att komma in i ny vecka! Mår nästan inte illa alls vilket är så himla skönt, jag håller tummarna för att jag ska få bättre den här gången. -
Var glad sexhundra!! Var inte orolig, symtom kommer och går.
-
Alicias: Ingen aning faktiskt, jag är helt clueless. Men enligt den kinesiska befruktningskalendern så blir det en flicka!
-
Hoppas att allt går bra för dig! Lycka till och hör gärna av digGreifing skrev 2012-01-23 20:47:49 följande:Jag kommer troligtvis föda redan i augusti då jag ska göra kejsarsnitt och det planeras runt vecka 37+0. Så det bli nog en augusti bebis. Jag lämnar tråden och inväntar VUL den 24/2 och går då ev med i augusti tråden.
jag fick tyvärr inte mycket skrivet i tråden, men måste tacka ändå
Hoppas ni alla får en kanon graviditet. Kikar nog in och bara kikar i framtiden hur ni har det
Usch jag har spytt fyra ggr nu på 40 min, helt slut. Nu har det verkligen satt igång på allvar. Jag måste också berätta på mitt jobb för jag kommer inte kunna jobba så här. -
Vad många som har vul på gång, lycka till tjejer, det kommer gå så bra så!
Själv har mitt illamående satt igång på allvar, spytt typ tio gånger inatt och så fortsatte det imorse trots alla mina illamåendemediciner. Är helt tom i magen.
-
Kram till dig! Vi får kämpa ihop Fortsätter det så här kommer jag dock inte klara av att vara så aktiv här vilket är tråkigt. Hade hoppats på en drömgraviditet utan illamående den här gången men det är bara att inse att jag har för lätt för att spy.LillaPluppen skrev 2012-01-24 10:07:26 följande:nu har mitt illamåeende oxå satt igång, 6+2 idag. känns som man är på en blåsig kryssning hela dagarna, usch va det gungar.
-
Lemis: Mina heter Primperan (stolpiller) och Lergigan comp. Jag hade kvar dem sen graviditeten med Wilma när jag hade hyperemesis. Jag får höra av mig till min läkare när de tar slut. Jag tycker bättre om Primperanen än lergiganen för den känns ibland som om den kvittar om jag tar eller inte - ibland tycker jag att jag mår sämre av att ta den... Hur kan en biverkning till den tabletten vara kräkningar? Känns inte rätt.
Med Wilma mådde jag illa från ca v 7-20. Var sjukskriven på heltid från v 12-13 kanske, minns inte riktigt när det var. Den här gången har börjat sämre, mådde inte alls så här dåligt då jämförelsevis, så nu har jag ju varit hemma två dagar. Mår bättre idag men är alldeles röd i ansiktet eftersom jag får Trombyl (blodförtunnande) och kräkningarna har varit så kraftiga att en massa blodkärl spruckit i ansiktet. Kan inte visa mig på jobbet så...
-
Här har du en gammal tråd om samma fråga www.familjeliv.se/Forum-2-8/m58136523.htmlnaggym skrev 2012-01-25 15:10:31 följande:Någon som vet skillnaden mellan lergigan och lergigan comp?
Dvs koffein i compen så att det är vanligare att man tar den dagtid, och den andra till natten. -
Vili: Männen har det inte lätt med oss nu. Själv fick jag i mig pizza till lunch idag, det mesta jag har ätit på hela veckan men plötsligt funkade det bara. Till middag fick jag i mig en slice efter mycket om och men. Kvällarna är nästan jobbigast för mig nu att få i mig mat.