Inlägg från: Den lilla M |Visa alla inlägg
  • Den lilla M

Vi som väntar smått i September 2012

lilla pluppen haha förlåt jag missade helt att det var ett kopierat gammalt inläggSkäms.. jag får skämmas lite men det var bara för att jag bryr mig !!

Själv är jag bara på 4+2 (alt 4+3) idag å känner mig inte så gravid. Det ilar och drar ca 1-2ggr per dag i livmodern sen så känner jag lite värk i ländryggen små ömma bröst som man känner av var tredje dag men thats it!! Har sagt att jag inte ska leta graviditetssypmtom men med 4st mf i ryggen så är det lite svårt att låta bli. Sjukt nog så önskar jag mig illamående, spända bröst, yrsel och huvudvärk.. 

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M
    Choccolat skrev 2012-01-07 11:01:40 följande:
    Lilla M: klart du letar symptom med ditt bagage.. I vilken vecka har dina mf kommit? Har du kännt något på dig då?
    Mina MF: 2x v5 (4+2 o 4+5), 1x v8 (troligtvis tvilligar enligt min läkare, där den ena försvann v5 o den andra v8), 1x v9. Jag har bara vetat att nu är jag inte gravid längre, men har då haft symptom som plötsligt försvann. Denna gång har jag knappt några symptom alls!! 

Ush o fy kan inte allt bara får vara normalt en gång, jag önskar mig bara ett barn sen skulle jag o min man vara lyckligast i värden!!

Sen kollade jag på foton på fetility friend där folk lagt upp CB digital resultat från dag 16-18 efter ÄL och det var blandade resultat mest 2-3 men även 1-2 och 3+ så tycker inte du ska oroa dig!! Om det här går vägen för oss båda får vi bjuda varandra på varsin latte och skratta åt hur oroliga vi var . Kram på dig 
  • Den lilla M
    Eddies skrev 2012-01-07 11:21:57 följande:
    Tjejer ! vad har ni för planer nu till våren? sommaren? hade ni något inplanerat som ni tänkte göra (ja vare sig ni blev gravida eller ej?) en resa? eller något annat trevligt ??

Jag och min sambo ska i Juni börja bygga ett hus.. från scratch.. vi har fått byggloven klara och allt.. och vi beräknar att huset skall vara klart 2 veckor innan jag föder...
    Tänk på att dem flesta husbyggen tar 8-12 veckor längre tid än beräknat ! Målarfärgsångor och lack lukt hänger kvar i ca 1-2 veckor från o med att dem, det gäller att ventilera och återigen ventilera!! 
  • Den lilla M
    Choccolat skrev 2012-01-07 11:28:51 följande:
    Ja precis! Normalt tack skulle ge total lycka!!! Såg du någon som hade 3+ på den sidan?

Ja, det får vi verkligen! Som riktigt störande lattemorsor!!! Ha ha
    ja precis dem där som alla suckar åt och tänker måste dem  ha sina barnvagnar där, kan dem inte gå någon annan stans haha!

Ja det var flera som hade fått 3+ på dag 16-18 efter äl  
  • Den lilla M

MIkaela: ja förbi vecka 9 är första steget...

• Den lilla M

Mikaela: Här är en kopierad bild från FF dag 15 efter ÄL så du är inte värst !!

• Den lilla M

jag vaknar också tidigt o somnar sent!! 

• Den lilla M

jag läste i en amerikans forsknings artikel att det är som vanligast att symptomen dyker upp i vecka 6-8. Sen var det ca 20% som inte får några symptom alls..

• Den lilla M

jag har för mig att man får äta all ost bara den har varit uppvärmd så att den bubblar ordentligt..

Mmm både smält brie och camenbert är galet gott. tror att det är vanligare utomlands än här!

Men själv undviker jag all ost som har mögel på sig vare sig under den här graviditeten. Är lite nojjig när det gäller sånt!  

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012