Inlägg från: Den lilla M |Visa alla inlägg
  • Den lilla M

Vi som väntar smått i September 2012

Kaksmulan1 skrev 2012-08-16 10:34:13 följande:
    ja, det börjar närmna sig för många nu, spännande! Besatt som jag är så hittade jag en gammal länk där de gav det här tipset för att komma igång med förlossningen:

1,5 liter vatten
    2 pressade citroner
    2-4 msk honung
    2 msk riven färsk ingefära
    2 tsk cayennepeppar

detta skall blandas och drickas kallt. halva ena dagen och resten dagen efter om det inte satt igång. bara naturliga saker så det skall inte ha någon skadlig effekt på något vis... jag går in i v. 38 imorgon så kanske nästa helg blir en häxbryggdhelg för mig Solig        
    Det mest effektiva enligt dem jag pratat med (olika BM och profylax coach) är att massera brösten och bröstvårtorna i ca 2timmar per dag, för då sätter hormonerna igång ordentligt.
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M
    Kaksmulan1 skrev 2012-08-16 10:51:46 följande:
     jo, jag har hört detta också, men har inte riktigt tid med det. tror dessutom att det kan vara traumatiskt för sonen Flört 
    haha ja det kan det nog vara . Själv tror jag att jag skulle bli smått öm. Men häxbryggden kan vara intressant att testa, dock har jag hört att det smakar små pyton. Fast jag tycker om både ingefära och chili så det blir nog till att testa nästa vecka . Å sen dricka lite hallonbladste på det!!
  • Den lilla M
    marla333 skrev 2012-08-16 14:00:12 följande:
    har ett litet dilemma. är tokförkyld och slemhosta. ska jobba mina 3 sista dagar nu i helgen, så måste bli frisk!
    har hostmedicin, hemma. står att det inte hittats negativa effekter på fostret under användning. men vågar man använda det ändå?

är så svårt med tungre mediciner, även om det står att det är okej, så är jag nojig att ta dem. men hostar så jag spyr just nu...  

nån som har råd? 
    ring vårdguiden och kolla vad dem säger.
  • Den lilla M
    sexhundra skrev 2012-08-16 17:13:15 följande:
    Nån här inne som haft mycket diarre nu mot slutet?
    ja jag behöver gå på toa ca 3-4ggr per dag just nu, normalt har varit kanske varannan dag under graviditeten. Har mycket molvärk i livmodern och ryggen, en hel del sd samt ett konstant tryck nedåt så jag hoppas att nått händer i min kropp. 21 dagar kvar till BF..
  • Den lilla M

tarmarna brukar ju försöka tömma sig mer ofta när man kommer närmare en fl.

• Den lilla M
    Alicias skrev 2012-08-16 17:24:32 följande:
    Dock har jag inte sett till någon slempropp :( har den lossnat för er andra?
    Min gick för en vecka sen ungefär..
  • Den lilla M
    StarStruck skrev 2012-08-17 12:29:58 följande:
    Ihelgen drar det nog i gång för min del, det käns så. Tror vattnet kan ha gått, ska skicka sambon till affärn och köpa bindor, haha. Han hatar sånt!
    det är bättre med vanligt vitt hushållspapper eller vitt bommulstyg. Dagens bindor har lite för bra absorberingsförmåga och "luktdöljare" vilket kan göra det svårt att se om det är fostervatten eller inte om det inte rinner riktigt ordentligt..
  • Den lilla M
    Edds skrev 2012-08-23 09:06:11 följande:
    Ngn som vet hur länge man kan förvara i frysen?:)
    3månader i frysen, 2-3dagar i kylskåp och ca 3-4timmar i rumstemperatur. Kom bara ihåg att man aldrig ska värma upp bröstmjölken i micron!
  • Den lilla M

Kaksmulan ett stort grattis till lilla Molly {#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower} !!

• Den lilla M

ja förlora sin bebis vid det här stadiet får ju bara inte hända.. ändå så händer det och man känner sig helt maktlös. Det finns inget man kan göra eller säga som gör saken bättre...

• Den lilla M

Då har jag max 9dagar kvar av graviditeten .. fick klartecken efter TUL igår för igångsättning senast 40+0 (6e sept). Men i morgon blir det hinnsvepning nr 2 på BB. Känns jättebra att bollen är i rullning!

Superbia: Lycka till med vändningsförsöket idag!  

• Den lilla M

38+6 idag så nu är det inte långt kvar tills vi får träffa vårat lilla pyre .. 

Ni som har köpt amnings BH hur mycket förstor bör den vara? 

• Den lilla M
    Frokenpilla skrev 2012-08-30 07:00:09 följande:
    Den lilla M: Jag har B i normala fall och sist gick jag upp till D i början!
    Tack för svar !!
    Jag har F/G i vanliga fall och tänker att dem kanske inte växer så mycket när dem redan är lite större. Men fick hem amningsbharna från carriwell igår och dem var ju väldigt sköna och mjuka, så nu hoppas jag att dem passar sen också
  • Den lilla M

Kom precis hem från koll på BB och dem vill börja sätta igång mig redan ikväll så om några dagar borde bebis ha kommit ut !!

• Den lilla M
    beccagranen skrev 2012-08-31 13:11:17 följande:
    WOW spännande! :D
    Hur kommer de sig att du får igångsättning?
    mitt blodtryck har rusat i höjden (150/100 (brukar ha 125-135/75)) och jag har +2 med äggvita i urinen å är riktigt svullen. 
  • Den lilla M

Snabb uppdatering från mig: är nu incheckad på BB och inbokad för igångsättning. Dock så var det mycket tryck på BB i kväll så dem har valt att fördröja min igångsättning tills i morgonbitti. Så nu ska jag försöka sova lite och samla krafter

• Den lilla M

En snabb uppdatering från mig: fortfarande inlagd på BB, vattnet har gått och jag har börjat få medium värkar. Men min livmodertapp är inte helt mogen ännu så dem tror att liten kommer om ca 48-72timmar .. så nu är det bara att vänta på ordentliga värkar..

• Den lilla M
    Edds skrev 2012-09-02 13:35:56 följande:
    oj vad spännande !! Snart är lilla bebben här altså :) ska du ligga kvar där eller får du åka hem? kram
    Jag ligger kvar.. dem låter mig inte åka hem förens bebis är ute
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012