Inlägg från: Frokenpilla |Visa alla inlägg
  • Frokenpilla

Vi som väntar smått i September 2012

Antar att det är en majonösbas då, men har aldrig hört något om att rått ägg skulle vara någon fara?

Hittade detta:
    Råa ägg eller livsmedel som innehåller råa ägg bör undvikas på grund av potentiell exponering för salmonella. Vissa hemgjord Caesar dressingar, majonnäs, hemgjord glass eller custards och Hollandaise såser kan göras med råa ägg.

Men..risken är väl ändå hyffsat liten?
    Skulle nog noja mer över alla trehundra tillsatsämnen det är i den färdiga beasåsen.

Dessutom litar jag inte på livsmedelsverket...dom har fel i många rekomendationer (som att barn ha ska lättmjölk, margarin etc...) men dom vägrar lyssna till läkare och forskare.
    Jäkla maffia är vad dom är!

Kan man inte få typ salmonella i allt..framförallt av chocklad?

DemonFlört

• Frokenpilla
    Saradenrara skrev 2012-01-06 23:14:21 följande:
    Jag måste få klämma in en fråga här igen. Jag Har haft jätte ont i ländryggen hela dagen. Känns typ som mensvärk fast i ryggen. Är det någon mer som haft de? Lite orolig faktiskt :(
    Har det till och från hela tiden. Har läst att det kan kännas i ryggen med så det är nog ingen fara.
  • Frokenpilla

Skrutt83:

Jag har fortfarande "mensvärk"...till och från, ibland mer ibland mindre, har halsbränna, och har otroligt ont i brösten..värker i dom när jag är still tom?!
    Idag har jag för frösta gången mått lite illa til och från och varit dödstrött.

Har också idag fått någon slags konstig värk..det typ sträcvker i ljumskarna när jag går..!

Har för övrigt inget tålamod alls..är sjukt lättirriterad och sugen på rått kött. Är också andfådd så tror det är järnbrist. Hade regäl sådan förra gången. Ska köpa blutsaft.

Magen verkar ha stabiliserat sig och jag kan dricka kaffe utan att rusa på dass!

Jag är 5+0

börjar noja för att det är tvillingar.

• Frokenpilla

Verkar vara en del som fått snygga "pattar"... :)
    Sa precis det till min man igår...vill gärna ha dom såhär. Dom har varit lite "tomma" efter min första..men nu ser dom ut som "fjårtisbröst" ;).

Är också yr om jag reser mig fort osv.
    Gadig ska vi inte prata om..och pinkenödig. Kissar 2-3 gånger varje natt. Men det gjorde jag innan med i perioder.

Vad komiskt med en skengravid karl. Haha! han sympatiserar med dig?
    Alice pappa (min fd) gick upp 13 kg när jag var på smällen.Flört

Beställde lite gratis babyboxar igår:
    http://babytobe.se/
    http://www.babybox.se/
    http://www.alltforforaldrar.se/gravidpaketet

• Frokenpilla

Blä...har ordetnligt ont i höfterna/bäckenet och ner i benet..började igår...Molar helt tiden.  Är det ischias?!

• Frokenpilla

Ingen höjdare med UVI! :/ köp tranbärssjuice.

Tyvärr bloggar jag inte...är alldeles för..osmart för det :D

Är det någon mer ekotönt här?
    Sitter och funderar på vilka tygblöjor jag ska använda mig av i början.

• Frokenpilla

Kariis: GRATTIS! vad kul!!

Nu hatr mitt illamående kommit....
    Värst var det dock inatt...fyfan..knappt sovit Nu på morgonen är det ok. Som en mild baksmälla.

• Frokenpilla
    Bumblan skrev 2012-01-10 08:22:21 följande:
    Nån mer som har svårt att sova på nätterna? Jag ligger bara och vrider och vänder mig hela natten och måste kissa hur många ggr som helst för att det förmodligen blir tryck mot blåsan när jag ligger som jag tycker är bekvämast.

Nu är jag på jobbet men är helt förstörd. :(
    Japp! dessutom känns det som jag är kissenödig hela tiden..fast jag nyss kissat.

Lillstinis: uäääh! hoppas jag slipper kräkas... :S
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012