Vi som väntar smått i September 2012
Hej!
Jag har inte skrivit på länge, har varit på semester i mitt hemland i en månad, men har läst det som ni skrivit de senaste dagarna.
Jag var hos BM igår i v. 34+6. Blodtrycket var 120/60, barnets puls 140, blodsockret 5,6, Hb 118 och magen var 33 cm. Jag har gått upp 13-14 kg sedan plusset och börjar känna lite ångest för min vikt, fast jag vet att jag inte borde! BM kunde känna att bebis ligger med huvudet neråt men är inte fixerad än. Jag har dock känt att den legat med huvudet neråt i flera veckor, så jag hoppas den fortsätter med det.
Har tänkt packa min BB-väska snart, men känner lite stress för att jag ska glömma något. Ska man ha blöjor med till barnet för hela BB-vistelsen? Och kläder? Och om man tänker att man kanske stannar där i 2-3 dagar, vad ska man gå klädd i, om man bara ska amma hela dagarna typ? Och hur ska er partner göra om ni stannar på BB ett par dagar? Det är väl dumt att slösa pappadagarna då? Bättre att han är ledig när man väl kommer hem? Eller?
Någon mer än jag som känner att bebis nästan liksom vibrerar ibland, när den är som livligast? Man undrar ju vad den håller på med!
Ojoj, mycket frågor...
Måste bara säga att det är så roligt att följa er alla här!
Kram