• MiaMy

Vi som väntar smått i September 2012

Hoppas allt är i sin ordning NICU!

Jag ÄLSKAR jordgubbar!!! Skrattande Får lite dåligt samvete varje gång jag köper jordgubbar, för de är så dyra, MEN jag väger upp det med att tänka hur mycket järn och andra nyttigheter de innehåller Tungan ute

• MiaMy

Här är en till som är så j*vla sugen på allt onyttigt hela tiden! Jag äter först bra lunch men sen vill jag ha massa socker efter. Och sen nåt salt. Och sen sött... Sen känner jag mig som ett fläskberg Rynkar på näsan Har försökt med vattenmelon och persika, och det äter jag gärna men det är som att det inte räcker. Helt omöjligt om vi har nåt onyttigt hemma, t.ex. nu har vi haft banan-chokladkaka i kylen och chokladglass i frysen och jag är där och äter många gånger per dag!
    Rädd att veta hur mycket jag gått upp i vikt, BM på måndag... Suck.

• MiaMy

Ni är ett verkligt stöd tjejer!

Imorgon bitti åker vi iväg för att fira midsommar i en sommarstuga vid en liten vacker sjö. Så jag vill passa på att önska er TREVLIG MIDSOMMAR!!! Håll er nyktra Flört

Kram

• MiaMy
    FijaLija skrev 2012-06-24 19:52:35 följande:
    Skönt att du fick hjälp edds!
    Ska till bm i morgon :) ska bli spännande att se om man gått upp något mer. Känner mig betydligt mycket större än sist jag var där :)
    Jag ska också till BM imorgon, och min mage känns också MYCKET större än sist. Och folk säger att den växer varje dag... Så vi får väl se Skrattande
    Vår våg är uppe i vindsförrådet så jag har inte vägt mig här hemma sedan jag blev gravid. Det kanske man borde iof, kan ju bli en chock annars...

På onsdag flyger jag hem till min mamma + familj i Finland (om BM konstaterar att allt är bra och jag kan åka). Ska vara där nästan hela juli. Ska bli skönt att komma hem. Tur att jag kan följa er ändå Glad
  • MiaMy
    LillyRose skrev 2012-06-25 09:49:13 följande:
    V 31 på onsdag! Nån mer än jag som kan känna bebisen väldigt tydligt nu genom att känna på magen? Är lite småläskigt men så otroligt roligt . Han brukar ta väck sin lilla fot när jag känner på den men den är snart där igen....syskonen ville inte sluta känna på magen i går
    Jag känner ofta en fot/hand/knä ovanför naveln! Det är läskigt när den knuffar, känns så tydligt :) Jag brukar försiktigt buffa tillbaka. Det tråkiga är att så fort min sambo ska känna så gömmer h*n sig. Och så är det hicka som gäller varje dag här Skrattande
  • MiaMy

Nu är jag tillbaka från BM-besök. Jag var beredd på blodprov och urinprov men hon tyckte inte det behövdes eftersom de tog det sist (4 veckor sen). Lite konstigt men jaja.

Babyns hjärta slog 136 slag/min, magmåttet var 28 cm och blodtrycket var 110/55. Jag har gått upp 9 kg sedan jag blev gravid.
    Jag fick också tillstånd att flyga till Finland på onsdag Glad

Hade en annan BM än vad jag brukar, för min vanliga var på semester. Denna tyckte att jag inte skulle äta mer Apoteket kvinna, eftersom jag inte behöver folsyran mer. Det tyckte jag lät lite konstigt, det kan väl inte skada?
    Brukar man gå upp mycket i vikt de sista två månaderna?

• MiaMy
    Päron1986 skrev 2012-06-25 20:09:54 följande:
    Jag har bf 2 sept och är alltså i v31 nu och har inte känt en enda sammandragning.
    Det enda jag känt är en gång när jag åkte stadsbuss och det krängde, skakade o hade sig så spände det lite efteråt, knappt märkbart.

Är det normalt? :S alltså att inte ha känt något alls i princip...
    Fast jag vet inte om man känner av varje sammandragning man har. Idag när jag var hos BM så la jag mig ner på britsen för hon skulle känna på magen. När hon kände sa hon: "Oj, du hade en liten sammandragning här känner jag, säkert för att du ställde dig upp från stolen". Jag sa: "Va, den känner inte jag av". För det gjorde jag inte.
    Jag har bf 4/9 så vi är ganska lika Glad
  • MiaMy

Jag kan inte copypasta listan nu, det ser helknäppt ut. Kan nån snäll lägga till mig? Jag bor i Borås (Västra Götaland). Tack!

• MiaMy

När vi var i Gekås blev det ca 3000 spänn. Men vi köpte inga kläder till babyn, dock lite till mig. Mest blev det grejer som babyn behöver, babyavdelningen är jättefin och bra att de har allt på samma ställe. Det blev badbalja, skötunderlägg, lakan, täcken, spjälskydd, varm lurvig sovpåse till vagnen, babybok m.m.
    Undrar när man får komma dit igen Flört 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012