• MiaMy

Vi som väntar smått i September 2012

Så roliga namn ni har på era små... Vårt heter "Ynglet" enligt sambon Glad

Har förstått att de flesta som mått illa och spytt börjar må bättre efter v. 12. Jag kör tydligen tvärtom. Har mått bra nästan varje dag hittills, endast haft lite svårt att äta på morgnarna. Idag spydde jag för första gången, och det hände dessutom på jobbet. Går in i v. 14 imorgon.
    Yeah... Tungan ute

• MiaMy

Någon som vet om man kan ta Therahoney hostmedicin när man är gravid? Hittar inget på fass.se. , endast Theracough fanns med och den var ok att ta. Läste däremot att Therahoney bara innehåller naturliga ämnen så det låter ju inte farligt...

• MiaMy

Önskar jag kunde njuta fullt av vecka 14 och att solen lyser så fint ute! Jag har fått en virusinfektion i halsen som gör att jag inte kan svälja mat och att jag är väldigt trött. Har suttit inne och vilat i snart 3 dygn. Lever på yoghurt, glass och halstabletter.
    Lite gnälligt inlägg, förlåt Rynkar på näsan

• MiaMy
    StarStruck skrev 2012-03-03 09:25:17 följande:
    om bara 6 veckor har halva tiden gått, det går sjukt fort, får hoppas att det blir en kall sommar!
    Ja, tänk, snart halva tiden! Glad och jag kan inte se nåt på magen än... Ska det vara så? Har liksom alltid som yngre föreställt mig att i fjärde månaden syns det redan tydligt.
  • MiaMy

LyckligFru: Ja det är mitt första barn. Det kanske är så att min livmoder lutar bakåt då. Jag har knappt varit mer kissenödig heller, det kanske också beror på var livmodern sitter och vart den lutar? Vissa nätter har jag behövt kissa en gång, annars ingen extra kissenödighet. När jag vaknar på  morgonen och är kissenödig så är magen hårdare än vanligt. Får nog ta reda på i vilken ordning organen sitter :D

Tack för svar och funderingar!

• MiaMy

Var/hur kan man få tag på profylax-kurser? Via BM eller ordnas det privat? Har försökt googla men hittar inget.

• MiaMy
    LittleMY skrev 2012-03-06 19:44:32 följande:
    BM vet  nog. I Stockholm (om du nu bor här) finns det massor, sökte själv efter det dag "profylax" och "stockholm". Tycker ändå dem är lite dyra ... 2 pers for ca 1900 SEK. Allså, med tanke på att nästan allt annat inom mödravåden inte kostar.
    Ja det var inte billigt. Jag bor inte i Sthlm men det är väl ungefär samma pris ändå. Ska kolla med BM. Tack för svar!
  • MiaMy
    naggym skrev 2012-03-11 11:31:18 följande:
    Solen skiner och livet är underbart men vart är min ork och kraft? Är det någon mer som känner sig hängig och typ har feberkänsla i kroppen fast man inte har feber? Orkar inte göra nått alls.. Och nästäppan är vidrig och jag är jättesnorig men det känns inte som en vanlig förkyldning, har ju haft så här i princip sedan jag blev gravid.. Är i v 15 nu.. Lämnade ju blodprov i typ v 10-11 och allt såg bra ut.. Förstår inte vad det är :( känner mig såå sjuk och orkeslös.. :(
    Jag känner ganska likadant. Jag är så slö och trött, vet inte om det är lathet eller riktig trötthet. Istället för täppt näsa har jag (ursäkta beskrivningen) surt slem i halsen, haft i snart 2 veckor. Får inte ut det. Huvudet känns tungt. Det är som du säger jättefint ute och jag vill gå ut! Jag är också i v. 15 och blodproven visade bra för några veckor sedan.
  • MiaMy

Nu är det en månad kvar till RUL för oss! Känns ändå som att det är ganska snart. Vi vill gärna veta könet på vår lill*, jag är för nyfiken för att vänta Skrattande Sen spelar det ingen roll vilket det blir. Ni som har mer erfarenhet, får man alltid (om det går att se alltså) veta könet vid RUL? Hört rykten om att de inte alltid vill berätta... Men har också läst att vid undersökning får inte patient nekas till någon information som framgår vid undersökning.

• MiaMy

Jag kom förresten ut i solen idag iaf! Det gick bra med den långa promenaden när vi väl kom ut. Kanske jag är lite lat och skyller på graviditeten lite? Tungan ute

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012