• MiaMy

Vi som väntar smått i September 2012

FruFH skrev 2012-01-12 14:46:48 följande:
    Jag är lärare. Det tar på krafterna när man helst av allt bara vill lägga sig på golvet och skrika och gråta. Tålamodet är ju inte det bästa, men man får bita ihop så gott det går. Än så länge har jag inte mått så illa, men är rädd att det kommer.
    Jag jobbar också som lärare! Det är fullt ös hela dagen!

Ja ni skriver massor här, kul! Glad tar minst en halvtimme att läsa ikapp när man kommer hem från jobbet Tungan ute
  • MiaMy

Grattis StarStruck och Alicia!!!

Jag går in i vecka 7 imorgon. Jag vill också se att det är nåt därinne! Inskrivning nästa vecka, undrar om det hjälper att klaga på värken i magen... Tungan ute

• MiaMy

Det är rea på La Redoute ännu idag! Jag är sugen på att handla mammakläder, men har aldrig handlat det förr. Ska man gå på sin vanliga storlek? Vet ni om La Redoutes kläder är stora/små till storleken? Aldrig handlat där heller...
    Samtidigt så känns det väldigt tidigt då man knappt förstått att man är gravid Solig

• MiaMy

Idag känner jag mig konstig. Fryser och är varm samtidigt, känns nästan som att jag har feber, men ändå inte. Är sjukt trött också. Har varit förkyld i över en vecka nu, så jag vet inte riktigt vilka symptom som beror på vad. Hoppas bara att jag inte har bihåleinflammation...

Någon mer som snabbt blir vrålhungrig, men sen när man ska äta så blir man proppmätt nästan direkt?

• MiaMy
    saralisa skrev 2012-01-15 13:32:19 följande:
    Jag fryser jättemycket och ofta. Ibland tinar jag inte upp alls om jag inte tar en ångande varm dusch Tungan ute Och jag är så att säga "sub febril" ofta, sisådär 37.5 grader. Och det känns i ögonen som när man håller på att bli sjuk.
    Angående din fråga om att föjas åt i Boråstrakten låter intressant. Det tycker jag defenitivt vi ska. Jag väntar också mitt första Glad (det gick inte att komma in på din gästbok)...
    Jag är inte så erfaren när det gäller forum och trådar, så jag har inte riktigt koll på gästbok och hur man gör och så, haha... Oskyldig Men kul att du kunde svara här!
    Jag måste också värma mig i duschen på kvällarna...
    Ja det vore trevligt att lära känna fler som är i samma situation och som dessutom bor i närheten! Vi flyttade till Borås för några år sedan så jag känner inte så mycket folk här.
    Ska du boka privat VUL i Göteborg? Jag skulle vilja det också, men har svårt att komma från jobbet dagtid, och kollade att en del av dessa privata mottagningarna inte hade kvälls- eller helgöppet.
  • MiaMy
    StarStruck skrev 2012-01-15 13:26:56 följande:
    MyMymlan, det där med att vara jättehungrig och bli mätt direkt känner jag igen. Efter några tuggor känns det som att maten står mig upp i halsen, kan inte ens dricka då. Men samtidigt så känner mig mig fortf hungrig
    Ja, maten liksom växer i munnen. Och sen är man hungrig om någon timme igen Skrattande
  • MiaMy
    saralisa skrev 2012-01-15 13:51:18 följande:
    Ja, det såg jag med. De privata verkar vara sjukt mycket mer tillgängliga. Bra det!
    Kan inte du försöka ändra dina sekretessinställningar till din gästbok/konto? Känns bättre att föra vidare konverstion där. Superkul att vi kan följas åt ju Skrattande Får hålla tummarna för att det går bra hela vägen!
    Ska försöka ställa in... ;)
    Men jag tyckte ju tvärtom, att de privata inte hade så bra öppettider... Men har inte kollat alla.
  • MiaMy
    MiaMy skrev 2012-01-15 13:54:44 följande:
    Ska försöka ställa in... ;)
    Men jag tyckte ju tvärtom, att de privata inte hade så bra öppettider... Men har inte kollat alla.
    Testade att skicka till din inbox nu... Du borde kunna se min gästbok också.
  • MiaMy
    Kickioh skrev 2012-01-15 13:55:56 följande:
    Det där känner jag igen :)

Imorse kände jag precis som en bakisfrossa, fast jag var ju såklart inte bakis :P Frös och skakade fastän det var varmt. Någon mer som känt liknande?

Hela dagen och kvällen igår hade jag också så sjuuuk magknip och den är kvar idag fast inte lika starkt. Tycker fortfarande det är konstigt att knipet sitter så långt uppe i magen. Hoppas allt är som det ska Skäms
    Ja, jag kände mig också "bakis" igår morse... Skrattande
    Jag har läst att hela matsmältningen blir långsammare då man är gravid, och en del blir då illamående, en del kräks, en del har problem med tarmarna. Magsäcken sitter ju högt uppe och är en del av matsmältningen, så varför skulle inte den kunna bli påverkad? Så tänker jag iaf... Glad
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012