Vi som väntar smått i September 2012
Splink: Pratade du med din barnmorska om det, eller hur kommer det sig att du fick ett? Jag glömde ju så klart att fråga om det när jag var där idag (brainmelt...) :)
Ojoj, vilken dag! Spenderat hela dagen i Ullared och shit vad trött jag är i hela kroppen! Däckade på soffan direkt efter middagen. (köket ser ut som...)
Köpte faktiskt inte så mycket till Lillbebis. Ett par snuttefiltar och lite strumpor bara. Och en vattenkokare så jag kan koka upp vatten till ersättningen hade hoppats på att hitta vällingdoserare men fanns inga idag. Just det, köpte söta små plastburkar, perfekta för en portion barnmat. Har tänkt laga all mat själv den här gången ( dottern fick enbart butkmat för jag kunde knappt koka potatis när hon kom) Tänkte köpa en mixerstav också men hittade ingen jag gillade.
Till mig själv hittade jag mammaleggings. Så sköna! 69kr bara. Och två enkla toppar, 29kr styck. Helt överkomligt sen köpte jag ett gäng vanliga trosor, för det är ju rätt sant det min man påminde mig häromdagen;
-Du borde nog vara lite mer beredd den här gången på att köpa trosor som du får plats med en blöja i...
Hahahah!! Som sagt, när första dottern kom hade jag förberett ALLT, ja förutom sånadär rätt praktiska grejer som att ha med mig annat än spetsstring till förlossningen.. (vad tänkte jag med?!)
Ska faktiskt så smått börja packa BB-väskan snart. Vet att det är tidigt men sånt stressar mig nu, att inte vara väl förberedd. Borde köpa mig en snygg pyjamas så jag slipper strutta runt i landstingets kläder på bb också.