• splink

Vi som väntar smått i September 2012

Skoogish skrev 2012-05-02 14:01:22 följande:
    Ja, jag fick en tid nästa fredag. Tyvärr kan inte sambon vara med då, för han jobbar borta hela veckan. Och det är dumt att ta senare, eftersom jag är så långt gången som jag är. Så det blev inte alls som planerat.. Men, nya tag och hoppas på att det ser bra ut när jag väl ser det lilla livet :)

Splink: Pratade du med din barnmorska om det, eller hur kommer det sig att du fick ett? Jag glömde ju så klart att fråga om det när jag var där idag (brainmelt...) :) 
    Jag har inte sagt nåt till BM. Nämnde det för en bekant som har barn på samma avdelning som jag på förskolan och hon sa att jag kunde få hennes gamla. 
    Dotter född -07, BF med dotter 2 18/9, Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • splink
    Edds skrev 2012-05-02 19:31:37 följande:
    Jag vill me ha värme!fusk här kom det just ett litet snöfall...
    Men oj shit! Här har vi haft 22 grader och strålande sol hela dagen. Har planterat och suttit ute i solen och njutit hela dagen. Tänk vilken skillnad det kan vara!
  • splink
    FijaLija skrev 2012-05-02 19:43:32 följande:
    Nu när vi är så pass långt gångna allihopa, hur ser det ut på namnfronten? Har några av er ändrat er eller står ni fast vid namnen ni haft från början?

Jag vet att jag gnällde i början om att jag inte tycker om att prata namn för min egen del. Men jag kan nog inte låta bli känner jag, låg till ju veta vad andra tycker om våra eventuella val!

Så här kommer några av våra favoriter:
    Flicka: Freja, Embla kanske Malva än så länge.

Pojke: Vilhelm, Vidar, Malte. Det känns som att jag glömt ett pojknamn. Kanske kommer på det sen :)
    Namnen ska ju helst passa ihop med våran äldsta dotters namn som är Saga :)
    Vi står fast vid våra namn. Det blir en Laura Vega Hjärta
  • splink
    Skoogish skrev 2012-05-03 14:11:59 följande:
    NeLe: Nope, jag har mitt kvar. När har du RUL?

Behöver tips på järnrik mat - gärna med recept. Tydligen ligger jag risigt till i järnvärde.. Oops ;)

Det här med andranamn. Sambon tycker att ungarna ska ha föräldrarnas namn, men där totalvägrar jag. Jag vill inte att mitt stackars barn ska leva med mitt namn, eller hans - uschusch. Då tycker jag hellre att det ska vara mor-eller farföräldrar eller annan släkt. Någon som nämnde att hennes mammas namn inte passade ihop med barnets namn. Min farmor heter Inga-Lill och har aldrig fått vara med i något av sina 17 barnbarns eller 5 barnbarnbarns namn, vilket hon är lite ledsen över.
    Men hon kom på att man inte behöver ha hela namnet, utan kanske bara Inga eller Lill - det är ju smart. Man kan ändra namnen lite, men ändå ha kvar meningen med det :) 
    Andranamn om det blir en pojk är redan klart för min del - Kristoffer efter sambons bror som dog för några år sedan.
    :) 
    Nässlor är ju otroligt järnrika! Ut och plocka, och gör paj på det! Följ recept för spenatpaj men byt ut mot nässlor. 
  • splink

Ojoj, vilken dag! Spenderat hela dagen i Ullared och shit vad trött jag är i hela kroppen! Däckade på soffan direkt efter middagen. (köket ser ut som...)
    Köpte faktiskt inte så mycket till Lillbebis. Ett par snuttefiltar och lite strumpor bara. Och en vattenkokare så jag kan koka upp vatten till ersättningen hade hoppats på att hitta vällingdoserare men fanns inga idag. Just det, köpte söta små plastburkar, perfekta för en portion barnmat. Har tänkt laga all mat själv den här gången ( dottern fick enbart butkmat för jag kunde knappt koka potatis när hon kom) Tänkte köpa en mixerstav också men hittade ingen jag gillade.
    Till mig själv hittade jag mammaleggings. Så sköna! 69kr bara. Och två enkla toppar, 29kr styck. Helt överkomligt sen köpte jag ett gäng vanliga trosor, för det är ju rätt sant det min man påminde mig häromdagen;
    -Du borde nog vara lite mer beredd den här gången på att köpa trosor som du får plats med en blöja i...
    Hahahah!! Som sagt, när första dottern kom hade jag förberett ALLT, ja förutom sånadär rätt praktiska grejer som att ha med mig annat än spetsstring till förlossningen.. (vad tänkte jag med?!)

Ska faktiskt så smått börja packa BB-väskan snart. Vet att det är tidigt men sånt stressar mig nu, att inte vara väl förberedd. Borde köpa mig en snygg pyjamas så jag slipper strutta runt i landstingets kläder på bb också.

• splink
    StarStruck skrev 2012-05-05 19:51:38 följande:
    Trosor som det får plats blöja i?Förvånad
    Jag måste bara fråga varför?
    Ja precis. Floooder av mens Och koagulerat blod av stora mått Det hjälper inte små bindor med vingar till att suga upp.
  • splink
    Kaksmulan1 skrev 2012-05-05 21:16:48 följande:
    ja, inte saknar man nättrosorna i boxervatiant från sjukhuset. 
    Nää. Fyfan vad svettiga dom blev! :-O Skitäckligt. Dom var ju typ i plast. 
  • splink
    Kaksmulan1 skrev 2012-05-05 21:21:38 följande:
    ha ha, ja, men gud va jag längtar till förlossningen.
    Hahaha! Fast jag gör ju verkligen det. Ska bli underbart På riktigt. Fast denna gången med ordentliga trosor att hoppa i efteråt ^^ Och gärna lite mer förberett liksom, så att man slipper välja mellan landstingets eller landstingets i klädväg, haha! Hade inte med mig något mer till förlossningen förra gången, än journalen, kameran och leg i stort sett. Hade till och med glömt köpa hem bindor och det var INTE kul att åka taxi i mina ljusgrå mysbyxor, när vattnet gått Tyckte nog inte taxichauffören heller....
  • splink
    Kaksmulan1 skrev 2012-05-05 21:33:14 följande:
    jag med, menade det. tyckte det var fantastiskt häftigt att föda barn. jag tog mig ner till ica och köpte bindor efter vattnet gått och skonade på så vis taxibilen senare på kvällen. pratade med en vännina strax efter att vattnet gått och hon sa: jaha, går du runt med handukar virade runt dig nu? och jag fattade ingenting, först efter typ 2 timmar jag fattade att vattnet fortsatte att komma. jag trodde det forsade till, sen va det bra *asg* 
    Hahah! Sådär som på film, att det blir ett splasch och sen är det slut  
    Edds skrev 2012-05-06 08:07:54 följande:
    Splink: tack för upplySningen!!! Jag hade annars varit den med spetstrosor på fl!! Och en pyjamas.. Smart !!!!!!!!! Haha vafan altså på ett ungefär hur många mamelucker skarn ha? ;)
    Gött att jag kunde upplysa någon. Det var ingen angenäm upplevelse att fatta allt såntdär på BB liksom.. Mamma och mina systrar hade kommit överens om att inte säga något om sånadär saker man "inte pratar om" så det var mycket som var totalt överraskande för mig. Eftervärkar, att amningen kan göra ont, att man INTE ska vräka i sig ärtsoppa efteråt osv.. Ojoj, lite kaosigt blev det, men det redde som tur var upp sig. Ser fram emot att gå igenom detta med lite mer erfarenhet den här gången
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012