• NICU

Vi som väntar smått i September 2012

Angie det låter jättebra. Kan man göra något för att försöka föda vaginalt så är det bra. Fungerar det inte så har man ju inget val och då är det toppen att man kan snitta! :)
  • NICU
    sexhundra skrev 2012-08-17 20:01:35 följande:
    Min ena fot har svullnat jätte mycket idag och jag har haft ont på ovansidan i snart en vecka, så jag ibland haltar. Har också gått upp ett kilo sen igår! Har totalt gått upp 20kg nu. Nån mer som har nått liknande? Gör riktigt ont..
    Är ena sidan mer svullen än andra? Tycker att du ska ringa om det, jag tänker ju direkt på att man svullnar lätt men också att det kan vara tecken på propp om man är olika mycket svullen på benen. Kika upp det så att du kan få bekräftat att det INTE är det.
  • NICU
    Edds - jag märker på flera vänner som är singlar att de försvinner... eller inte försvinner, men de hör av sig mer sällan... sen vet jag att två av mina nära vänner så gärna vill träffa någon, skaffa familj och allt sånt och att jag är i närheten påminner dem om det som de inte har... sen är det nog lite skillnad med åldern också. Mina vänner är 30+ och man känner att tiden rinner iväg...
    Flera vänner har också försökt att få barn under lång tid och de vet om min bakgrund och är glada för min skull, samtidigt som det är jobbigt för en del...

Sen ändras ju livet en hel del när man får barn, men vem säger att man inte kan fortsätta ut och resa etc? Det kommer vi att göra (jag klarar inte av ett liv utan resor, är en riktig globetrotter)... sen kan jag vi kanske inte resa utomlands 7 gånger på ett år som jag gjorde för bara ett par år sen... men att sluta helt tycker jag är helknäppt. Livet tar inte slut när man skaffar barn. Det blir inte jobbigare än vad man gör det?
  • NICU
    Sexhundra, du är i slutet av din graviditet och så länge trycket inte ökar till 95-100 i undertryck och du har huvudvärk etc så brukar de hålla koll på dig på MVC varje vecka. Skulle det öka och du börjar få flimmer för ögon, huvudvärk etc så startar man igång det.
  • NICU
    sexhundra skrev 2012-08-18 20:53:38 följande:
    Okej, men huvudvärk har jag haft i princip hela tiden. Ibland mer och ibland mindre! Hur ont ska jag ha då för att veta om det är ett tecken eftersom jag redan har det? Och flimmer får jag lite då och då. Sitter i några sekunder och sen är det borta. Ska det mer va som migrän eller och det känns som man tittat på en lampa ett tag och ser flimmret länge?
    Jag tycker att du ska prata med din BM eller förlossningen och tala om att du är orolig över havandeskapsförgiftning och fråga om de kommer att vänta eller om de kommer att sätta igång det om trycket stiger?
  • NICU
    Fast på Facebook finns ju världens bästa grupp!! Där babblar vi en massa varje dag, lägger upp foton etc
  • NICU

Nu händer det grejer i Facebook-gruppen!

En pojke född i eftermiddag och vattnet har gått på en annan!

• NICU
    NeLe skrev 2012-08-20 09:24:36 följande:
    Grattis wolf till flickan men en fråga bara, varför tar man ut en bebis i förtid ifall den inte väger så mkt? Min tjej föddes dagen innan BF och vägde 800 gram mer än din lilla som föddes över tre veckor tidigare?!
    Ibland tar man ut dem innan, ifall tillväxten förväntas bli större utanför magen än inuti :)

GRATTIS Wolf!!!
  • NICU
    Choccolat skrev 2012-08-20 11:10:51 följande:
    En sån här dumfråga igen dårå..

Fick höra av en vän att man absolut INTE kunde torka bebis rumpa med vanliga wet-wipes första tiden.. man skulle ha särskilda torklappar utan kemikalier som man blötte i vatten osv.. Vad är detta? Hur har ni tänkt att göra?  
    Jag kör med tvättlappar till en början - såna man blöter i vatten (finns många olika) och sen våtservetter när Pyret är lite större :)
  • NICU
    MiaMy - du är redan fullgången! 37+0 räknas som fullgången ;)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012