• NICU

Vi som väntar smått i September 2012

skyus skrev 2012-06-11 11:20:34 följande:
    Minns inte om jag redan skrivit här? Har iaf tråden bland mina favoriter och kikar in här lite då och då.
    Trots att jag precis gått in i tredje trimestern, så känns det ännu inte helt verkligt. Tror det beror på att det har
    varit så extremt mycket annat att fokusera på nu under våren, och det kommer vara likadant nu i sommar. Såå mycket på jobbet! 
    Hoppas på att få en, två veckor iaf att hinna varva ner på innan bebis kommer i början av september.

Funderar lite på hur det ska bli att vara höggravid på sommaren också. Tycker att det är varmt nog som det är nu när det är 18 grader! Hur ska man klä sig egentligen?
    Jag tänkte springa runt naken Näää skämt åsido. Blir det varmt så tänker jag bara ha klänning på mig (eller leggings och tunika) och blir det kallt som nu så har jag några långärmade och en tjock collegetröja i size XXL som jag hoppas kunna ha till september :)
  • NICU
    TheFamily skrev 2012-06-11 20:15:29 följande:
    Ohhhh glömde: 100 dagar kvar idag!!
    Och då har jag 105 va?! *hihi*
    Ska bli skoj att ses imorgon igen vännen! Skrattande
  • NICU
    TheFamily skrev 2012-06-13 09:46:54 följande:
    Vilken vilding jag har i magen. Sparkade ordentligt hela kvällen igår...så man kunde nästan gripa tag i fötter och händer (eller vad det nu var)....vaknar av sparkar imorse igen och nu håller det på lika mycket som igårkväll igen :)

Åh vad jag längtar efter bebisen!
    Jag hade samma aktivitet här igår kväll - kanske var allt socker vi moffade i oss? *fniss* Det var rejäla kickar och kullerbyttor
  • NICU

Jag har inte gått upp något alls.
    -0,5 kilo sen starten och är i vecka 26 nu. Men så kräks jag fortfarande varje dag och äter inte så mycket som jag borde. Och magen växer ändå.

Däremot äter jag en del socker men mitt faste-socker ligger bra och så länge det är OK så fortsätter jag att dricka CocaCola varje dag (som är en mirakelmedicin mot illamående).

• NICU
    StarStruck skrev 2012-06-17 00:16:18 följande:
    Fy fan för att packa säger jag bara Skrikandes
    Att flytta när man har 2 månader kvar till BF var en pissigt dålig idé...
    Jag håller tummen för att något ska dyka upp här och att det blir flytt bara några veckor innan BF!
    Bor på 3:e våningen utan hiss och utan plats för barnvagn.... hmmm....
  • NICU
    Superbia skrev 2012-06-17 12:09:55 följande:
    Ibland går det fortare än man tänkt. För mindre än en månad sen kändes det hopplöst för oss, inga hus vi fastnade för och inga erbjudanden om lägenhet. Men rätt vad det var stod vi där med en lägenhet på gång och att den vi bor i ska säljas NU, så här gick det undan Glad
    Håller tummen för att det händer här också! Har kikat på hus nu i cirka 1,5 år men "det" har inte dykt upp än och så länge känns det som att vi behöver flytta till lägenhet så att man klarar det med barnvagn och allt Så kan man fortsätta leta hus i lugn och ro
  • NICU
    Kladdiskaka skrev 2012-06-17 12:51:31 följande:
    Behöver lite tips och råd, vad tror ni om att gå på Bruce Springsteen konserten på Ullevi i slutet av juli som höggravid?

Börjar fundera på om det är så bra, eller om jag kommer orka med det.

Är ju jobbigt att stå så länge trots att man inte är gravid och att vara i v 30+ och gå då känns kanske inte så lockande just nu.. Fick det i present av min sambo när jag fyllde år, och samma dag fick vi ett plus.
    Jag ska till Coldplay OCH Lady Gaga (30 och 31 augusti) när jag är i vecka 36. Kommer att stå på ena (låååångt bort från scenen) och sitta på den andra (mittemot scenen i Globen - en bra bit bort). Blir Pyret arg där inne så kommer jag att gå ut

------------------------------------------------

Idag har Pyret lekt hallaballola där inne i magen i EVIGHETER. Det har varit sparkar och kickar i MÄNGDER - i omgångar om 1 timme och 30 minuter. Nu börjar jag blir glad eftersom det kanske innebär att liten faktiskt är stilla på nätterna sen?!
  • NICU
    Dag och natt skrev 2012-06-17 19:03:47 följande:
    Åh vi har också biljetter till Coldplay, men jag kommer vara i v 39 då och tyvärr har vi ståbiljetter - jag kan inte ens stå tio minuter idag utan att det börjar strama i magen så det är uteslutet att gå. Men under andra omständigheter hade jag definitivt gått - de var så bra på Stadion senaste gången de var här! Ljuva minnen! Skrattande
    Jaaa, jag var på Coldplay 2009 när de var där också. Suveräna!! '
    Skoogish skrev 2012-06-17 20:10:21 följande:
    Amma hade jag tänkt att försöka, i alla fall. Vill ju gärna att det ska fungera. Men "kan" man klämma ut för hand? Känns ju lite jobbigare än nödvändigt.. Antar att användning för bröstpump är lika individuellt som allt annat med bebisar :)
    Att "klämma ut för hand" tar evigheter. Du kan säkert hyra en pump på BB där du bor om du vill känna efter om du behöver en eller inte?
  • NICU

Blir så besviken!
    Trots mitt jobb och mina besvär i samband med graviditet så fick jag AVSLAG på graviditetspenning.

De som jobbar på försäkringskassan borde VERKLIGEN komma på studebesök till Neonatalen snart.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012