• NICU

Vi som väntar smått i September 2012

Angie99 skrev 2012-08-13 23:07:09 följande:
    NICU: Kunde inte kopiera länken från mibilen, ska kolla imorgon. Men ja vid fotändan av spjälsängen. Min vän som bor i Australien hade en pjyamas sen en filt som hon "packade in" bebisen i så den låg tight. Sen spände hon en filt eller påslakan runt madrassen. Men ingen jag pratar med här hemma verkar göra så. Här har man flesta pjyamas och täcke och ligger vid huvudändan.
    Vi "boar" runt alla barn på jobbet. De har antingen ett "nest" med vattenmadrass eller ihoprullade filtar/handdukar i en ring runt sig där de ligger för att vara "omhuldade" :)
  • NICU
    sexhundra skrev 2012-08-14 09:34:45 följande:
    Jag behöver er hjälp! Va hos bm igår och kollade bt och så, för hon tycker det legat lite högt. Men så kunde jag inte lämna urinprov igår, så skulle kolla med stickor hemma och höra av mig om det hav utslag. När jag kom hem va det +1 så mejlade, men mejlet kom inte fram. Idag va det knappt något, så borde jag ringa henne eller ska jag strunta i det? +1 är ju inte så farligt och sen går det ju i periodvis. Haft +1 till och från sen fredags..
    +1 på VAD på stickan? Protein? Det kan bero på att du har någon infektion i kroppen? Jag har legat på +1 också men jag är förkyld och lite tjock i halsen och det beror troligtvis på det. Min Glukos har varit +1 hela graviditeten, men inte värre än så. Försök att inte oroa dig, men håll koll på det :)
    moonlaiz skrev 2012-08-14 10:03:26 följande:
    nån som har tips på vart man kan hitta amningsbhar utan bygel med större omkrets?

Bonprix.se har upp till E-kupa och 105 i omkrets! :)

• NICU
    sexhundra skrev 2012-08-14 10:23:10 följande:
    I den här tråden får man i princip aldrig svar på frågor.. Det är alltid samma personer som får svar, så lämnar denna! Lycka till.
    Vad har du frågat om? Har inte sett ditt nick tidigare? :)
  • NICU
    NICU skrev 2012-08-14 10:46:27 följande:
    Vad har du frågat om? Har inte sett ditt nick tidigare? :)
    Jag är verkligen blond... jag svarade ju just på ditt inlägg där uppe? :)
  • NICU
    moonlaiz skrev 2012-08-14 11:01:26 följande:
    tack NICU, beställde på bonprix nu, hoppas de sitter bra med=)
    De är jättesköna! :)
  • NICU

Kram Maglan! Jag skulle vara riktigt sur jag också och man får gnälla! Hoppas att det känns lite bättre imorgon :)

• NICU
    StarStruck skrev 2012-08-14 21:09:44 följande:
    Alltså, hur lång tid kan det ta nu innan bebisen är ute?
    Är ju förstföderska så jag fattar att det inte lär sätta i gång inatt:P 
    Det kan dröja ett tag... beror på hur snabbt det går, om det stannar av eller fortlöper smidigt... men inom några dagar borde du få se din skatt! ;)
  • NICU
    Alicias skrev 2012-08-15 20:02:01 följande:
    Hur har ni andra gjort med försäkring av kommande barn? Har ni fixat det eller gör man det när barnet föds?
    Tecknat full försäkring innan. För att vara skyddade vid förlossningen. Sen övergår den i barnförsäkring vid 6 månaders ålder. Betalförsäkring från TryggHansa.
    Alicias skrev 2012-08-16 15:11:09 följande:
    Usch fick nyss veta att en kollega till mig har gått bort i en olycka. Hennes lilla son var med henne när det hände och han har bara sin mamma, ingen kontakt med pappan. Ryser i hela kroppen! Livet är så otroligt skört, ena stunden är man här och nästa stund kan livet vara över, på bara en sekund. 

Vill inte skapa tråkig stämning här inne men idag är jag extra tacksam och lycklig för det lilla livet jag bär i min mage och för alla era små. 
    Ja, livet är orättvist! Har flera vänner som gått bort i olyckor och sjukdomar. Det gör så fruktansvärt ont. Kram!
  • NICU
    Angie99 skrev 2012-08-16 20:43:47 följande:
    Edds: Jag vet varken in eller ut. Det finns väl risker med KS också? Fast tänk va skönt att ha ett datum satt. Man slipper fundera på när man ska åka, vad man ska packa. Man kan sätta in bilstolen och man slipper gå över tiden. Å andra sidan så har jag förberett mig på en vaginal förlossning och ser nästan lite fram emot det hela.
    Hugedamig, vad ska man göra...
    Det finns självklart risker vid kejsarsnitt också, det är en stor bukoperation att genomgå och barnet hinner inte anpassa sig till livet utanför livmodern som vid en vaginalförlossning. Däremot är jag helt för KS om det är akut eller av någon anledning inte går att föda vaginal (som moderkaka i nederkant, för litet bäcken etc).
  • NICU
    Angie - jag tycker att vaginalt är bäst - om det inte finns motsättningar för att göra det - ibland har man inget val och då är det självklart det bästa att snitta ;)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012