• Vili

Vi som väntar smått i September 2012

Choccolat skrev 2012-03-28 21:46:14 följande:
    Går vi inte äta parmesan? Suck.. Åt det senast idag..

enligt livsmedelsverket får man äta parmesan både pastöriserad och opastöriserad :)
    Isak 090122 Lillräkan BF 120906
  • Vili

som sagt livsmedelsverket säger att det är okej med parmesan även opastöriserad på grund av parmesan ostens långa lagringstid.

• Vili

Jag börjar den 4/6 jobba som sjuksköterska på en gynavdelning, har skrivit på till den 4/8 men får väl se hur länge jag orkar. Stressen tänker ja inte så mycket på mer på allt spring och eventuella tunga lyft som nog sliter på en höggravid kvinna...

hoppas innerligt att ja kommer kunna jobba..

• Vili

Äntligen äntligen äntligen känner jag med säkerhet bebisens sparkar. Fy vad skönt och fy vad orolig jag hunnit bli. Idag är det bara en vecka till rul :)

• Vili

Vad härligt för er som varit på ultraljud och sett att allt är bra med era små :)

Jag längtar som en galning tills på tisdag klockan 8:30 när vi ska på vårat...så sjukt sjukt nervös...fattar inte varför
    jag är så nojig med allt denna graviditeten, var hur lugn som helst när jag väntade sonen men då hade jag inte
    några jäkla blödningar som ja haft denna gången.
    Känner av bebisen lite lite varje dag...idag har den varit stilla (vad jag känt) hela dagen, en pyttespark nu nyss ...och ja nojar...och blir såå trött på mig själv.

Måste vara döskönt för er som är helt lugna och trygga med era graviditeter ;)

På tal om försäkringar så valde jag folksams utökade gravidförsäkring som täckte mig och sambon redan från vecka 10 skador och kris vid eventuellt missfall och från vecka 23 på barnet vilket ingen annan försäkring
    ja hittade gjorde...de flesta verkar täcka från vecka 26. Sen tyckte ja det kändes bra att teckna försäkringen innan
    ultraljudet och utan att skriva en uppsats-lång hälsodeklaration. Folksams utökade gravidförsäkring verkar också täcka det mesta vad jag kunde se iallafall..

Åhh låt det bli tisdag nu och att allt är bra med vår lilla räka!!!

• Vili
    Den lilla M skrev 2012-04-07 06:25:38 följande:
    Här har morgon solstrålarna tittat fram och dem glittrar vackert på vattnet och fåglarna kvittrar för full hals. Så jag ville bara titta in och önska er alla en jätte glad påsk!
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas

här snöar det jättemycket..i skåne dessutom...suck.
  • Vili

här snöar det jättemycket..i skåne dessutom...suck.

• Vili

Imorgon 8:30 är det dags för vårt rul...så nervös fattar inte hur jag ska kunna somna ikväll. Vi har tänkt ta reda på kön om det går att se förstås :)

• Vili

Hemkomna från ultraljudet där vi fick se en frisk liten gosse HELT FANTASTISKT :)

• Vili

Tack allesammans och grattis till er andra som också fått se era små bebisar idag :)

Precis som jag trodde så låg min moderkaka i framvägg därav att jag bara känner svaga svaga sparkar än. Dock låg min moderkaka något långt ner så vi ska tillbaka i vecka 32 och se så den flyttat sig uppåt.

Fick ändrat BF från den 6/9 till den 8/9.

Isak 090122 Lillräkan BF 120908
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012