• Vili

Vi som väntar smått i September 2012

Blöder mycket idag så nu är det på riktigt kört. Barnmorskan jag pratade med nu på morgonen menade dock att jag ändå måste gå på vul för att se så det verkligen är dött och att det stöts ut som det ska. Fruktansvärt tycker jag.
    Det behöver ju inte vara missfall hör jag henne säga..nej men varför blöder jag då som vid mens och har krampaktiga smärtor i magen. Suck.

Lycka till alla andra, kommer tänka på er i September när ni har fått era bebisar :)

Isak 090122
  • Vili

Idag har vi varit med om det sjukaste konstigaste härligaste någonsin....

Jag började ju som ni kanske minns blöda i måndags, gjorde då ett vul där man såg foster och hinnsäck som var normalt fast inga hjärtslag. Blött sedan dess mestadels brunt och det har sett om som om hinnor av något slag kommit ur mig. Lite blödning ibland och mer ibland samt ont i magen.

Idag var det dags för ett nytt vul för att bekräfta ett missfall.

I min mage ligger då en räka på 7mm med hjärtslag. Vår bebis lever. Det är helt galet. Vi är så chockade. Tillbakaflyttade några dagar till 6+4

Blöder fortfarande litegrann läkaren menade att det var normalt men ett observandum, eventuellt kan det bli missfall ändå men risken är nu liten när man sett ett levande foster trots blödningen.

Chockad är förnamnet.

Isak 090122 Lillräkan BF 120906
  • Vili

Vi har varit så ledsna, tror helt seriöst aldrig jag gråtit så mycket som dessa dagar så visar det sig att den lilla rackaren ändå lever. Bara känslan när läkaren sa att -detta ser ut som en helt normal graviditet med hjärtslag. HJÄRTSLAG tänkte jag? Hjärtslag helt galet jag som trott att jag fått mitt första missfall.

Jäklens jobbigt bara att läkaren inte riktigt kunde förklara varför jag blöder och vad det är för något som kommer ur mig...

Men vi har bestämt för att inte oroa oss i onödan, nu njuter vi istället en stund till att vår lilla räka faktiskt lever fortfarande.

• Vili

tack alla!! känns underbart att vara med er igen :)

Isak 090122
  • Vili

Idag har jag skrivit läkemedelsberäknings-tenta och mest mått illa hela tiden. SÅ UNDERBART. Hit med alla symptom i världen bara lilla räkan stannar!!

• Vili
    Lemis skrev 2012-01-20 10:55:08 följande:
    Har idag sett vår lilla böna med ett tickande hjärta. Jag är så lycklig.! Går in i vecka 7 idag.
    grattis :)
  • Vili
    Ego86 skrev 2012-01-20 06:44:17 följande:
    Började blöda i går, det kommer inte alls mkt men det kommer lite när jag kissar, typ ljust rosa/brunt. Ingen smärta. Är så ledsen, känner på mig att det är kört nu...
    Jag om någon är ju beviset på att blod inte alltid = missfall.
    Jag har blött sen i Måndags, klumpar och massa äckligt, svart och brunt och rött och gud vet vad. Men i mig låg en liten räka med tickande hjärta vid VUL igår.

Det är tydligen mer vanligt än man kan tro med blödningar, OCH även blödningar med smärta och blödningar i större mängder vilket info på nätet och litteraturen inte berättar!
  • Vili
    naggym skrev 2012-01-20 12:13:34 följande:
    Detta är helt sjukt.. Efter att ha haft bruna flytningar och riktigt ont i magen igår samt färskt blod så fick jag idag komma på undersökning där hon såg två "hål" i livmodern varav den ena var tom och den andra hade en ca 1cm liten bebis med ett tickande hjärta.. Smärtan och blodet beror mest troligt på att en tvilling ville ut.. Och jag som trodde jag hade utomkvedshavandeakap.. Känns så overkligt men jag är lycklig.. Håller tummarna att denna vill stanna.. :)
    grattis först och främst :)
    men du såg man där den andra tvillingen suttit? För jag misstänker att mina blödningar där de sett ut som om hinnor kommit ut också var en tvilling men läkaren kunde inte se något som tydde på det..

blöder du fortfarande? läkaren sa att jag kunde blöda i princip hur länge till som helst..kändes ju positivt eller inte..
    Isak 090122
  • Vili
    Ego86 skrev 2012-01-20 12:59:35 följande:
    Hur mkt blödde du? Mer eller mindre än mens? Blöder du fortfarande?är på jobbet, ska ringa någonstans om vul. Är det bara på sjukhus man kan göra vul?
    quote=63119734][quote-nick]Vili skrev 2012-01-20 12:01:20 följande:[/quote-nick]Jag om någon är ju beviset på att blod inte alltid = missfall.
    Jag har blött sen i Måndags, klumpar och massa äckligt, svart och brunt och rött och gud vet vad. Men i mig låg en liten räka med tickande hjärta vid VUL igår.

Det är tydligen mer vanligt än man kan tro med blödningar, OCH även blödningar med smärta och blödningar i större mängder vilket info på nätet och litteraturen inte berättar![/quote]
    Hmm så svårt att säga, men aldrig blött igenom en binda. Hade väl egentligen kunnat ha samma binda en hel dag. I tisdags var det värst men nu blir det mindre och mindre. Blöder ungefär lite grann mindre än min första mensdag typ. Men det där är jätteolika.

Japp jag blöder eller ja, brunt kommer ur mig ungefär stora fläckar som en femkrona då och då under dagen.

Ring till gynmottagningen på närmsta sjukhus för vul.
  • Vili
    naggym skrev 2012-01-20 12:28:47 följande:
    Ja man såg ett tydligt hål i livmodern som var tom.. Jag småblöder och hon sa att det kunde göra det ett tag till men inte så länge till vad jag förstod.. Jag är inte förvånad för både jag och sambon har massa tvillingar i släkten.. Min svärmor är tvilling bland annat :)
    aha, ja då är det kanske inte en tvilling som kommer ur mig. Men så märkligt detta med blödningar när man inte riktigt får svar var de kommer ifrån.

Blöder dock pyttelite idag men hade helst önskat det kunde sluta blöda helt.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012