Inlägg från: litenplutt |Visa alla inlägg
  • litenplutt

Vi som väntar smått i September 2012

Em: prata med BM o ventilera frågan för ev läkartid.
    Jag jobbar med autistiska ungdomar och det smäller mer än ofta hos oss. Alla på mitt jobb vill låta mig gå men måste gå via läkaren då dagens regler e så åtstramade. Svårare för chefen o bara låta mig gå om inte läkaren är med.
    Ska själv prata med BM på måndag. Läkaren via dem förstår inte de jag säger och hur allvarligt det är så får se hur d går... Min chef sa t mig - krävs de så kontaktar jag läkaren för det är ingen överdrift med riskerna jag utsätts för.
    Man måste vara ego tycker jag när man risker mer än sitt egna, du är 2 nu:)
    Lycka till.

• litenplutt

Jag är mega trött :/
    Har fått maila min chef i natt när jag jobbat för jag kan typ inte hålla mig vaken mina 11h på jobbet. Hur jobbigt som helst.

• litenplutt

Här ligger man på -2 sen inskrivningen.

Idag ska vi på vårt förta UL. Som vi längtat. Få se hur de står till där inne för första gången:)
    V15+0 idag

• litenplutt

Någon mer än jag som fått problem med håret?? Mitt va torrt innan men nu... Katastrof;(
    Så imorgon ryker nog mitt hos frissan. Känns tungt men de lär ju inte bli bättre vid amning osv.

• litenplutt

Så besviken vi fick inte se våran lilla idag v15+0 hos BM:(
    Dem hade inte såna grejer utan bara en doppler.
    Men hjärtat ticka och h*n sparka mot oss:)
    Nu har vi gått ut med det offentligt.
    5 veckor med väntan tills vi äntligen får se lillen.

• litenplutt

Studier, skulle ni som gravid ställa upp på sånt?
    Här i Uppsala söker dem friska gravida till en studie ang att förstå moderkakans fascinerande funktion och sjukdomen havandeskaps förgiftning med hjälp av magnetkamera.

• litenplutt

V17 och börjar få problem med svällda fötter och händer... Vart ska detta sluta, fasar för sommaren.

• litenplutt

Här står vågen oxå på - men äter bra och tänker inte så mycket på vad jag stoppar i mig utan mer att jag gör de. Dålig med mat i vanligafall. Magen har växt massor:)

• litenplutt

Vart ansöker man om GP?
    Tvistar med min chef just nu... Då de är mycke våld på mitt arbete. Jag vägrar vara kvar har vart där tillräckligt nu utan att någe händer

• litenplutt

Tack för svar ang GP. Då blir de läkare i första hand för en ev sjukskrivning.

Mage och bröst växer men endast 1kg + på vågen.

• litenplutt

Tips på bäckenövningar?
    Börjar strula ordentligt så lär inte dröja långt t ett besök hos sjukgymnast.

Sen igår har jag haft som tryck precis ovanför "pullbenet" vad kan detta vara?

• litenplutt

Här är det +6kg vecka 26 så känns lugnt än så länge.
    Inget direkt socker sug så är glad för de.

• litenplutt

Vad glad att du fått se bebis 3 gånger;)
    Här har man bara fått se 1 gång.
    Vill så gärna se en gång till men de kan man väl drömma om...

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012