Inlägg från: Frokenpilla |Visa alla inlägg
  • Frokenpilla

Vi som väntar smått i September 2012

Här är en till med sammandragningar...
    Har haft det till och från sen vecka 16 men nu  har det blivit värre senaste veckan. Nu sitter jag med regelbundna sammandragningar... Utlöses främst vid psykisk stress. Vet inte vad jag ska göra åt dom. Dom gör inte ont i den bemärkelsen. Hade tidiga sammandragningar med dottern med men inte såhär tidigt. Kan inte vila mer än jag gör. Borde man kolla det?

• Frokenpilla
    Edds skrev 2012-04-08 16:18:47 följande:
    sen frågade de mig om sammandragningarna var regelbundna eller om de bara kom när jag ansträngde mig, de frågade de flera gånger. så jag vet inte , men ring åtminstone 1177 och fråga, det var de jag gjorde idag, och de sa att jag skulle kolla upp det iallafall !
    Tack för svaret. Vilken vecka är du i?
    Får se om dom går över ikväll. Annars kanske jag ringer, Hatar att belasta vården och är sådan som måste vara minst döende innan jag ringer. Min tjej kom i vecka 38+1 men det anses ju inte för tidigt. Hade dock sammandragningar med henne innan vecka 30 minns jag. 
  • Frokenpilla

Har också varit på Ultraljud idag och blev framflyttad från den 7:e sept till den 11:e :)
    Rätt lustigt det där med UL, för jag hade själv 10:e sept enligt min mens, men på förra UL blev jag flyttad till den 7:e ;)

Så, 11 september. Samma dag vi köpte huset och lite andra katastrofer ;)

Lägger in bild senare! 

• Frokenpilla

5-6 (varierar från dag till dag) kg plus på vågen. En BH-storlek större. Men väntar på att öka rejält i vikt i slutet....gick upp lagom med min första fram till vecka 30..sen ökade jag massor och slutade på 22+ i vecka 38!

Kommer dessutom vara höggravid på sommaren nu...bävar för att svullna upp och värmen.
    Är det fler som syter för sommarvärmen? 

• Frokenpilla
    NeLe skrev 2012-04-18 08:54:57 följande:
    För alla er fina som är oroliga och känner ånger för era "få" kilon så kolla häääääär!
    Nu kommer ni känna er så himla mycket bättre för här är en tjej som har gått upp 12,2 kg (vägde mig i måndags) och än växer kroppen. Inte magen utan kroppen! Gråter Får redan kommentarer utifrån (dvs från andra än familjen) om min vikt. Schysst..... Jag är inte överviktig i normala fall, har ett normalt BMI och tja det syns rätt mycket på mig att jag gått upp som sagt
    12kg är mycket, det måste vara jobbigt för dig. Samlar du mycket vätska tidigt tror du? Jag gjorde som sagt det i slutet men en del gör det även tidigt. Vill tipsa om ananas och vindruvor som är vätskedrivande. Låter inte alls kul hursomhelst! :/
  • Frokenpilla
    StarStruck skrev 2012-04-19 11:37:06 följande:
    Alltså, det hände nått skitskumt igår när jag gick och la mig.
    Hela magen blev superspänd, det kändes som att den skulle explodera.
    Det gjorde inte ont men det var ett obehagligt tryck.
    Vad kan det ha varit?
    Sammandragning :)
  • Frokenpilla

Här fyller vi alla i december, typ. Min systers tvillingpojkar, 16 december, min systers man, 2:a December. Min man 29:e December, min mans dotter, 2:a december. Min dotter, 26:e November.

:) Vi är lika glada för det ;) Fast min man tycker 29:e är lite jobbigt, mest för att det är  klämdagarna och det är helt omöjligt att ha en födelsedagsfest eller liknande. I år fyller han 40! 

• Frokenpilla
    Edds skrev 2012-04-26 08:27:59 följande:
    Klart jävla arsle är jag !! åååå ..... :( var aldeles just ut med hunden.. och jag VET att det är halt ute (skall förövrigt slå den polis som kommer och ger mig böter för att jag fortfarande kör med vinterdäck)

så halkade jag !! :( och slog i huvudet riiktigt hårt, tinningen och käken och sidan av knät, jag hängde som inte riktigt med vad som hände.. kopplet flög och hunden sprang iväg.. ja det låter komiskt men nu kan jag inte sluta oroa mig att bebisen kanske skadats? Den skickade en kick åt mig men ändå ... Det var en riktig smäll...

och ryggen såklart, lär ju inte må såbra utav detta.... sitter just nu bara och väntar på att jag har fått hjärnskakning och ska börja må illa snart.. eller så rädd att jag börjar blöda stora floder ...

snälla ge mig någon ett lugnande ord ...
    Fy det låter otäckt! tror du ska vara mer oroad för dig själv än bebisen. Den är VÄL skyddad. Var uppmärksam på som du säger eventuellt illamående osv dock.
  • Frokenpilla
    Lemis skrev 2012-04-29 18:34:03 följande:
    någon mer som är typ förstoppad? någon som har en dunderkur?

Ni som har flera barn av olia kön har era graviditer varit lika när det varit samma kön? hoppas ni fattar frågan?

Jag är nästan hundra att jag bär på en flicka för allt är så annorlunda, jämfört med när jag väntade sonen. Jag längtar så fruktansvärt efter bebis nu. helt sjukt!
    Har haft problem med det hela livet. Ta en microlax för att lösa det akuta problemet. Sen råder jag dig att köpa Lactulos på apoteket. Sen är det dom vanliga råden. Mycket vätska, fibrer och motion!
  • Frokenpilla

Jag har träffat min BM 2 gånger. En gång vid hälsosamtal och en gång vi inskrivning i vecka 13. Ska dit nästa gång i vecka 25. 
    Har nyss bytt barnmorska pga att den andra var så oengagerad och förvirrad. 
    Tycker det är otroligt glest med besök eftersom mitt blodvärde och blodförråd var i botten på inskrivningen. Har blivit beodrad att äta Niferex och gjort nu sen vecka 13...men ingen uppföljning har gjorts.

När jag väntade min dotter hade jag lika dåliga blodvärde och fick då lämna blod en gång i veckan. 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012