• N1987

Vi som väntar smått i September 2012

Beställde också en body och strumpor. Tack för tipset! Det blir det första jag köper i babyväg..:)

• N1987
    fliisan skrev 2012-01-06 17:22:08 följande:
    Hej hej plussade 30/12 och bf är 4/9 om vi räknat rätt :)
    Hej och stort grattis! Väkommen till tråden Glad
  • N1987
    MiaMy skrev 2012-01-06 18:16:02 följande:
    Jag har också bara testat mig en gång, och det var på nyårsafton...Det verkar som att många testar många gånger, nästan så man blir nojig och undrar om man själv ska köpa fler tester... Speciellt då jag inte har några symptom just nu, känns som att jag behöver försäkra mig om att den lilla mymlan ligger kvar i magen! Tungan ute

Men det ska nog räcka med ett positivt test egentligen tror jag Glad
    Klart det ska räcka med ett! :) Jag testar mig varje morgon tills testerna är slut. Jag har ju haft 4 MF och det har definitivts synts på testen när det varit på gång. INTE denna gång dock Skrattande
  • N1987
    Hbg33 skrev 2012-01-06 19:10:07 följande:
    Det har du nog rätt i.. Har aldrig hört eller läst att ju mindre symptom/svagare streck på stickor betyder större risk för missfall. Nä, det är nog bara som man nojar sig isf. Men självklart förstår jag att man ändå analyserar varenda liten sak o symptom, för man vill ju så gärna ha kvar det lilla livet. Ja, det är inte lätt alltså. Men man får försöka slappna av så gott det går.
    Större risk för missfall kanske det inte betyder. Men ser man att teststreckens färg minskar från dag till dag bör man nog definitivt vara orolig. Alla mina 4 MF har börjar så eller att dom inte varit "tillräckligt" starka från början. Och det handlar inte om att jag nojat utan att hcg-nivån varit låg.
  • N1987
    Den lilla M skrev 2012-01-07 11:38:34 följande:
    MIkaela: ja förbi vecka 9 är första steget...
    Samma här.. 3 av mina MF har varit supertidiga, runt BIM men ett av dem var i v. 9 så det är tröskeln även jag ska ta mig över..
  • N1987
    Choccolat skrev 2012-01-07 12:45:20 följande:
    Jag är precis tvärt om.. vilket jag finner helt sjukt! Jag är sååå pigg på kvällen, natten.. jag kan inte somna, väl jag somnat vaknar jag 53 gånger per natt.. (kanske för jag är orolig). Klarar inte av att ta sovmorgon fast jag verkligen kan unna mig.. Är såå besviken på att jag ska vara så vaken! Tog exempelvis en promenad inatt 01.30....
    Jag trodde jag var ensam!! Jag har varit trött en kväll sedan jag fick reda på denna graviditet men för övrigt har jag varit så mycket piggare än vanligt. Vaknar tidigt och somnar sent.. Måste ju också ha något med hormoner att göra? Eller är det alla tankar som ställer till det tror du?
  • N1987
    Choccolat skrev 2012-01-07 12:46:40 följande:
    Nästan humor att vi alla har v 9 som tröskel.. denna gång ska det banne mig gå! =)
    Instämmer! Skrattande
  • N1987
    Choccolat skrev 2012-01-07 13:30:29 följande:
    Alltså... jag vet inte.. förra gången jag var grav var jag dödstrött... Kankse för att vi inte gått så långt ännu.... vet inte vad som är värst egentligen.. sjukligt trött eller inte kunna sova.. ha ha!

Tror det kan finnas mååånga tankar som håller mig vaken dock...
    Det lär ju komma med tiden :) Fast som du säger, det är inte kul att inte kunna sova, fast inte så speciellt kul att vara jättetrött hela tiden heller!
  • N1987

Jag kom just på att vi kan skita fullständigt i beach 2012 och ligga och svulla glass istället. För vi SKA vara tjocka! Skrattande

• N1987
    kavajen skrev 2012-01-07 16:35:07 följande:
    Åh, vad skönt! Så har inte hunnit tänka än! Då behöver man ju inte stressa ihjäl sig i mars-april för att bli smal , för det kommer ju ändå inte gå! 

Så, nu går jag och steker hamburgare och gör pommes (och en stor sallad, för man behöver ju näring ändå.. Haha!) 
    Precis, det är superbra Skrattande
    Ät du din hamburgare men GOTT samvete :)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012