• N1987

Vi som väntar smått i September 2012

Ser bra ut splink! Håller tummarna.

• N1987
    saralisa skrev 2012-01-04 12:56:36 följande:
    Tack!! Jag tror att jag är i V 4+1. Hade senaste mens den 4/12-11 och min menscykel är på 30 dagar. Enl. graviditetskalendern här på FB och barnmorskan är jag dock i V5..? Fortfarande så nytt alltihop, inte riktigt hunnit smälta det hela och ta reda på mer! Men nu tror jag att jag är jag på god väg :)

Tack Hippomammsen för att du lindrar min oro ang. missfall Hjärta

Då är vi exakt lika långt gångna också och jag såg att du redan fått svar på det där angående att 4+1=v.5. Det är en hel värld att sätta sig in i :)
  • N1987

Jag är inte ett dugg öm i brösten nu på eftermiddagen.. Har varit skitömma innan.. Blir ju lite orolig!

• N1987

Fin mage familjen! Jag längtar också tills det börjar synas :)

• N1987

Nu har jag bokat tid för inskrivning hos Barnmorskorna i Gamla Stan som tydligen ska vara SUPERBRA! 6 februari blev det och då är jag i v. 9 :)
    Hoppas man klarar sig så långt.. 

• N1987
    saralisa skrev 2012-01-04 16:02:33 följande:
    Ja, verkligen! En hel vetenskap är det Tungan ute Men himla roligt!! Jag har längtat så efter detta! För tre år sedan började jag längta efter barn, men det är först nu som mannen min släppt till Förvånad Tog sig på första försöket, så jag var banne mig redo Flört

Min man var också rätt seg på att släppa till Skrikandes och för mig tog det sig också på första försöket, det slutade dock i MF men det tog sig i alla fall ;)
  • N1987
    Gabriella85 skrev 2012-01-04 16:23:06 följande:
    Jag hoppar också in här! Precis som TS fick vi plus på julafton! Världens bästa julklapp. Vi har en 1 årig dotter och bor på Södermalm i Stockholm. Denna graviditet skedde på 4e försöket.
    BF 3e September! 

Grattis! Skrattande
  • N1987
    MiaMy skrev 2012-01-04 16:29:36 följande:
    Vi hade samma situation här Glad Jag har känt mig redo i ett par år medan sambon inte varit det. Nu när vi äntligen tänkte "det blir om det blir, nångång blir det väl" så blev det på första försöket!

Jag blev så himla glad att det blev på första försöket.. Jag hade gått och oroat mig till och från för att jag kanske inte kunde bli gravid.. Så var INTE fallet Flört
  • N1987
    MiaMy skrev 2012-01-04 16:35:03 följande:
    Jag börjar bli lite orolig... Vet inte om det är noja bara.
    Har haft "mensvärk" hela dagen och halva förra natten. Har någon mer så? Någon erfaren som vet om jag ska ringa BM? En del av det kan vara tröga tarmar, känner inte riktigt skillnaden. Det är så pass mycket värk att jag hade tagit en värktablett om det varit riktig mensvärk. Det lättar ibland dock...

När man läser runt på nätet så står det att smärta är normalt, på andra sidor att man ska ringa om man har ont... Blir snurrig av all info!

Vad tror ni?

Så länge du inte blöder så tror jag inte att det är någon fara men är du orolig tycker jag du ska ringa BM.
  • N1987
    MiaMy skrev 2012-01-04 17:24:47 följande:
    Tack N1987 och Carina 76! Jag känner mig lugnare Glad märkte också att det värker mindre om jag sitter rak i ryggen och inte halvligger i soffan. Så jag kommer nog att avvakta tills imorgon.

Carina 76 och Smurfen1987, vi får väl hoppas att er och min värk lättar till natten så vi kan sova! Glad

Skönt att du är lugnare.. För mig hjälper det att motionera lite, typ ta en promenad Glad
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012