Inlägg från: sexhundra |Visa alla inlägg
  • sexhundra

Vi som väntar smått i September 2012

Jag känner mina sparkar på väster sida i höjd med naveln och hickningar känner jag på höger sida!? Och så tror jag rumpan är vid naveln där brukar det bli en bulle.. Konstigt för känns som han ligger raklång över magen..? Hon va osäker på att det va huvudet hon kände! Vad tror ni? :p ska ju tillbaka om tre veckor och se hur han ligger då. Är i v32 nu!

• sexhundra

Jag tyckte också det va ett stort hopp. Va där idag och nästa tid är den 25de, sen har jag två veckor mellan varje besök.. Får helt enkelt vänta och se hur han ligger nästa gång. Ibland tror jag med huvudet ner, men ibland sägs allt emot! :p

• sexhundra

Här gör man vändningaförsök i v35 och vi får inte föda säte, så här blir det snitt.. Jag går in i v33 nu och dom misstänker att min ligger i säte!

• sexhundra

Är det nån som vet om bebisen rör sig mindre när man kommit längre fram i grav? Är i v34 nu och jag känner ju bebisen, men tycker inte jag känner han lika tydligt som jag gjort innan. Har vatt inne på fl två gånger tidigare pga mindre rörelser, men den här gången känns det bara annorlundare och har vatt svaga rörelser i två dagar.

• sexhundra

Okej:) ska till bm på onsdag, men behövde nån som stilla min oro :)

• sexhundra

Edds, du tror din bebis ligger på tvären. Vart känner du den? Huvud, rumpa, fot osv! :)

• sexhundra

Måste kolla med er här inne, är det nån som har/har haft havandeskapsförgiftning? Och hur mycket och hur snabbt gick ni upp i vikt? :)

• sexhundra

Okej. För jag va inne hos min bm idag för har gått upp 3kg sen i lördags och det tyckte hon va mycket. Och mina händer och fötter ömmar för dom är så svullna! Men mer än så sa hon inte. Mitt blodtryck va högre än vanligt och jag hade socker i urinen och inte protein.. Men tänkte om det kanske är början till havandeskapsförgiftning !?

• sexhundra

Jag ringde förlossningen och dom tyckte jag skulle åka till min bm eftersom jag har 14 mil tur

• sexhundra

Ja. Det undrar jag också.. För problem med huvudvärk har jag haft mycket under grav och det vet dom ju. Flimmer får jag om jag ställer mig upp hastigt men inte så att det håller i sig. Det jag reflekterade på idag var att jag kände mig svullen och hade så ont i händerna att jag knappt kunde använda dom, så vägde mig och hade gått upp 3kg sen lördags och 5kg totalt på två veckor. Vilket dom tyckte va mycket och bm tyckte jag var svullen, men hade ingen protein i urinen. Kan det smyga sig på och komma senare eller? För man måste väl ha protein i urin för att det ska va hvf? Jag hade socker i urinen och det är väl tecken på diabetes? Förstår inte hur det hänger ihop allt. ;p hon beordrade mig vila och inget mer jobb fr.o.m. Idag!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012