Vi som väntar smått i September 2012
Jag har haft konstant diarre, som vatten, i snart två veckor. Inga förvärkar, ingenting! Bara trött.. Börjar fundera på om det är nått annat eller har man det så länge?
Jag har haft konstant diarre, som vatten, i snart två veckor. Inga förvärkar, ingenting! Bara trött.. Börjar fundera på om det är nått annat eller har man det så länge?
Nej inga järntabletter. Sa det till bm i måndags, men hon sa inget om det.. :/
Jag va inne för två veckor sen och skulle göra ett vändningsförsök. Men då hade han redan vänt på sig, då sa sköterskan. Oj vad skönt. Vändningsförsök är hemskt, tur vi slapp!! Det kändes inte det minsta lugnande OM han skulle vända sig igen. Och då hade DEN sköterskan fått mig att totalvägra.. Så oprofessinellt! Jag tycket ni ska göra som NI känner och inte låta er påverkas.
Min ena fot har svullnat jätte mycket idag och jag har haft ont på ovansidan i snart en vecka, så jag ibland haltar. Har också gått upp ett kilo sen igår! Har totalt gått upp 20kg nu. Nån mer som har nått liknande? Gör riktigt ont..
Okej! Vet inte heller och känner inte för att ringa fl om nått sånt. Känns som det finns viktigare saker :p är så skraj att jag ska få havandeskapsförgiftning då mitt blodtryck vatt högt, +1 i protein och gått upp typ 10 kg på några veckor..
Får avvakta och se. Svullnar det mer under helgen ringer jag, annars ska jag till bm på måndag. Får ta upp det med henne då! ;)
Jag har egna stickor hemma, så har koll på urinen hemma :)
Jag fick av min svärmor, hon är sjuksköterska. Men tror det ska finnas att beställa på nätet eller köpa på Apoteket. Combur 3 test heter mina!
Min vänstra fot är lite mer svullen än den högra och så har jag ont på ovansidan sen en vecka tillbaka, så får halta ibland. Men idag är fötterna mer svullna än dom brukar, då jag inte kommer i mina skor..
Just nu känner jag att jag behöver gnälla då jag är trött på det här. Mår kasst idag. Svullen som en gris, ont i ena foten så jag knappt kan gå, mår illa, huvudvärk, trött och ja, allt!! Kan inte sova om nätterna. Och det som oroar mig mest är min enorma viktuppgång, men jag kanske överdriver!? Har gått upp TVÅ kilo sen igår och totalt TRE kilo sen i måndags. Tycker det är mycket på en vecka, och antagligen bara vatten. Sen v31 har jag haft totalt en viktuppgång på 10 kg!! Är nu i v37+. Har haft högt blodtryck, 130/90 den senaste tiden och undertrycket i vilande är 85, så det har ökats. Haft +1 i protein hela veckan, det är ju inte mycket men ändå! Ringde nu till förlossningen som inte tyckte det va nått??! Det kanske inte är nått, men känns som jag går och väntar på havandeskapsförgiftning. Borde jag vara orolig eller är allt det här normalt?
Okej, men huvudvärk har jag haft i princip hela tiden. Ibland mer och ibland mindre! Hur ont ska jag ha då för att veta om det är ett tecken eftersom jag redan har det? Och flimmer får jag lite då och då. Sitter i några sekunder och sen är det borta. Ska det mer va som migrän eller och det känns som man tittat på en lampa ett tag och ser flimmret länge?
Okej. Jag ska till min bm på måndag. Går en gång i veckan för att ha koll på trycket, men känner hur min kropp börjar säga ifrån nu. Det är säkert det är jobbigt sista tiden, men SÅHÄR jobbigt?! Mår kasst.. Och det kan väl inte va normalt att gå upp så mycket på så kort tid? Fy, för att va förstföderska. :p
Kan tänka mig det! ;) men känns som man ringer förlossningen, JÄMT! ;p
Konstigt nog händer allt på helgen när man inte får tag i bm ;p
Jag har vatt inne på tre kontroller totalt pga minskade rörelser, men min bebis är nog bara lugn. Nu har jag ringt dom för min bm får jag inte tag på. Mejlen kommer tillbaka och ringer man kommer man bara till en växel. Har ni direktnummer till era?
Nytt bm besök idag, blodtrycket hade höjts igen. 125/95 nu och 120/85 när jag vilade. Ingen protein, men hon tog massa prover. Men hon sa inte vad för nått. Nån som har en aning om vad det kan va? ;p
Det va prover hon skulle skicka iväg och sen ringa vid svar. Hon tog två rör blod!