• cicci85

I vilken bil sitter man bra i framsätet trots att man har bilbarnstol bakom?

Nu har vi en v70 och en multi-tech. Det är astrångt. Jag kan sitta någorlunda men sambon kan knappt knöla in sig. Vi har tänkt byta bil till en rymligare, men vilken? Sambon tycker xc90 men den är ju så gigantisk och är väl inte så värst billig att ha heller... Jag har föreslagit Mondeo men den gillar han inte... Såå lite tips tack

• Svar på tråden I vilken bil sitter man bra i framsätet trots att man har bilbarnstol bakom?
  • cicci85
    mrsIce skrev 2011-12-20 07:18:36 följande:
    Har ni testat att sätta stolen i mitten? Det har vi i våra båda bilar (en V70 och en 940) och vi kan ha framsätena helt bakåtskjutna (har Britax hi-way)

Japp, den får inte plats i mitten och hade vi en stol som fick plats så kommer han ännu nämre storebror så de kan bråka ännu lättare
  • cicci85
    kixan skrev 2011-12-20 07:17:19 följande:
    Audi A6 har vi, sjukt gott om plats.

har ni alla barn i baksätet?
  • kikidil

Vi har en Ford Mondeo och det går knappt att sitta i framsätet. Har en Britax Hi-Way till sonen. Men det kanske vore mer utrymme där framme med en annan barnstol.

• cicci85
    kikidil skrev 2011-12-20 07:34:11 följande:
    Vi har en Ford Mondeo och det går knappt att sitta i framsätet. Har en Britax Hi-Way till sonen. Men det kanske vore mer utrymme där framme med en annan barnstol.
    Men hi-wayen tar ju inte så mycket plats... I pappas Mondeo sitter man hur bra som helst i fram, men det är kanske en 04:a, älsklingsbarn säger att det är viktigt med årsmodellen.
  • Tygtiiger

Vi har en ford S-Max och jisses så mycket plats det är i den. Som ett rymdskepp. Skön att köra också.

Krupke, we've got problems of our own!
  • Alorna

Volvo s80, är gott om plats för både våra Britax Hi-way och Akta Graco cosmic xtp.

• Tallen

Jag har en xc90 och älskar den, får plats med allt- behöver aldrig oroa mig för att vagn, väskor, hundar, matkassar etc inte skall få plats! Man sitter lite högre och ser bra ut, känns otroligt säker. Stolarna i baksätet går att flytta fram/ bak, har 2 extra säten längst bak och även när de är uppe så finns det plats för bagage/ vagn bakom. Det är lätt att lyfta barn in och ut ur stolen och det samma gäller saker in och ut ut bagageluckan som även är perfekt för blöjbyte när det kniper :)

Vår har gått över 20.000 mil och jag kommer att ha den i många år till innan det är dags att uppgradera till en nyare modell!

• Tallen

Visst är xc90 stor men man vänjer sig jättesnabbt och den är mycket lättmanövrerad!

• kikidil

Jo, det är väldigt mycket plats i Mondeon. Problemet är att Britaxen hamnar så långt bak för annars når stödbenet inte i backen. Ganska idiotiskt att det blir så trångt när man väl har en så pass stor bil. Tror det är en -05 vi har.

• kixan
    cicci85 skrev 2011-12-20 07:24:57 följande:
    har ni alla barn i baksätet?
    Yes, de två största åker framåtvänt, men det ryms utan problem två bakåtvända stolar, det har vi testat. Nu har vi den bakåtvända i mitten.
    A -03, F -05, V -10
Svar på tråden I vilken bil sitter man bra i framsätet trots att man har bilbarnstol bakom?