• cicci85

I vilken bil sitter man bra i framsätet trots att man har bilbarnstol bakom?

Nu har vi en v70 och en multi-tech. Det är astrångt. Jag kan sitta någorlunda men sambon kan knappt knöla in sig. Vi har tänkt byta bil till en rymligare, men vilken? Sambon tycker xc90 men den är ju så gigantisk och är väl inte så värst billig att ha heller... Jag har föreslagit Mondeo men den gillar han inte... Såå lite tips tack

• Svar på tråden I vilken bil sitter man bra i framsätet trots att man har bilbarnstol bakom?
  • stjierna

Överväg en SUV! Vi har nissan Qashqai2 och Kia Sportage. Båda bilarna har bakåtvänd bilbarnstol bakom passargerarsätet, och sambon som är 1.96 cm lång får bra plats i passargerarsätet fram :)

• Momalicious

Inte Saab 9-5 iaf. Vi har en maxi Cosi bakom passargerarsätet och det är inte speciellt bekvämt om jag säger så.

• GoldDigger

Vi har en Opel insignia och det är jätte bra med plats i fram. I bak har vi en maxi cosi...nånting. ;)

• spiraea

Passat kombi! Hur mkt plats som helst fram, trots bilbarnstol bak! :)

• myskatt

Hade en Two-way bak i vår V70 från 2004, inga problem med utrymmet framför.

• Purlan

Skoda Superb Kombi. Finns fotpall som tillval bak, behöver jag säga mer???

• pigglet

Ford Mondeo 04. Gigantisk både fram och bak - barnen kan sitta baktvända tills de är åtminstone 5 år utan några som helst problem.

• kixan

Audi A6 har vi, sjukt gott om plats.

A -03, F -05, V -10
  • mrsIce

Har ni testat att sätta stolen i mitten? Det har vi i våra båda bilar (en V70 och en 940) och vi kan ha framsätena helt bakåtskjutna (har Britax hi-way)

Svar på tråden I vilken bil sitter man bra i framsätet trots att man har bilbarnstol bakom?