• stegen

Vi som försökt ett tag utan plus

Antidepressiva mot panikångest påverkar inte spermierna!

• stegen
    Pastell skrev 2012-10-30 12:24:00 följande:
    Nej jag tycker det låter märkligt. Har aldrig hört talas om detta. Såklart kan det påverka att mannen inte får utlösning, det har jag vänner som haft problem med. Men inte anars.

Har diskuterat set på ferten och det påverkar inte.
  • stegen
    mamma0702 skrev 2012-10-30 13:13:50 följande:
    Verkar väldigt olika det där..tror inte det är nå problem att äta dom som tjej innan man blir gravid men  om man går in på 1177 och läser om just Sertralin som det handlar om så ska man inte äta dom om man är gravid.. påverkar barnet och går även ut i modersmjölken.. Läkaren på vc. sa att dom kan ge slöa spermier samt att det påverkar erektionen .. och det har ju varit lite så och så men den saken. Han sa även att just Sertralin inte är ett så jättebra alternativ utan det finns bättre mediciner.. och det kan jag förstå om man går in och läser på alla biverkningar..

Tycker du ska ringa ferten och höra, de har bra koll på det! Det är farligt att bara sluta sådär och tycker nedtrappningen verkar lite för snabb, hur länge har han ätit dem?
  • stegen

Nu börjar det blöda lite smått, så antar att ferten ej har telefontid så får ringa imorgon!

• stegen

Var tvungna att lämna infektionsprov också, och det gick automatiskt i ordningen efter spolning var ok, så det hade vi inte fått remisser om. Så var tvungen att få min mens innan 26/11 för annars skulle det krocka med julen så då skulle det bli start i januari först, möjligtvis februari.... Frågade om det var meningen att allt ska gå emot en? Men snäll som hon var skickade hon remisserna idag och innan torsdag ska vi ha lämnat de proverna och jag ska börja med pergo på lördag. VUL 9:e och OM proverna är ok insemination nästa ÄL, så om typ 2 veckor! Fick även reda på att planen är pergonal något (injektioner) om detta försök inte lyckas! Jag är ganska nervös!!

• stegen

Tack tjejer! Detta är iallafall första mensen utan tårar på riktigt länge! Så pergostart på lördag, fast skulle något skita sig nu så har jag iallafall fått en kur med dom

• stegen
    Maramina skrev 2012-10-30 18:23:56 följande:
    Jag lär mig visst aldrig! Jag kan helt klart inte vänta till BIM hur mycket jag än tror det! Jag tror att jag inte ska testa och VIPS så har jag testat! Så blev det nu när jag kom hem från jobbet. Och jag fick två streck! Dock så är teststrecket alldeles grått så det är ett spökstreck, men ändå! Jag lägger in bild senare i kväll eller imorgon när jag är på jobbet

Åhh du måste ta ett nytt imorgon!! Håller tummarna!!!
  • stegen
    Pastell skrev 2012-10-30 18:53:11 följande:
    mamma02: varför skriver du samma sak i "listtråden" ? Och liksom aldrig ordentliga inlägg, känns som du mest vill spamma runt i forumet.

Strunta i den stackars tjejen hon vill bara ha lite uppmärksamhet....
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus