Vi som försökt ett tag utan plus
Jag hoppas du får pergo!! Det är en sjukt långdragen process med utredningen!
När gårdagens samtal och plan satt sig så är jag nu ganska förbannad vill jag ju minst säga, glädjen blev snabbt nervositet!
Visst låter det lovande att man ska få börja inseminera direkt nu, MEN kunde de inte lite tidigare ha planlagt infektionsproverna (ja de är bara giltliga i ett år men ändå). I infektionsproverna ingår rubella (röda hund) för kvinnan. Har man inte tillräckligt med antikropar mot det så får man ta vaccin och efter vaccineringen får man inte bli gravid på 3 månader pga risken för fosterskador.
Tycker att man i början av en utredning kan ta rubellablodprovet, för helt allvarligt jag kommer inte att orka att förlora mer tid, jag kommer att bryta ihop om jag inte har tillräckligt med antikroppar.
Jag är vaccinerad när jag var barn, men det är absolut inte ovanligt att man inte har kvar skydd nu.
Varken min mamma eller syster hade det och har fått ta vaccin efter sina första barn.
Ett tips till er som är under utredning, be om att få ta blodprov om ni har rubellaskydd, detta är socialstyrelsen som kräver att man har skydd när behandling startas.