• BaPumba

Vi som försökt ett tag utan plus

Det var verkligen bra jobbat av er båda idag! Hoppas nu innerligt att detta går vägen!!

För mig är det knappt två veckor kvar till sprutstart om mensen kommer som den ska, så spännande! Jag fantiserar redan om hur vi ska berätta för våra familjer och hur skönt det ska bli att vara föräldraledig nästa höst...skenar inte alls iväg i fantasin och planeringen...

• BaPumba

Calabalic: Ja precis! Nya förutsättningar gör att det kan kännas sådär förväntansfullt som i början. Innan det väl började närma sig IVFen har jag varit inställd på att det inte kommer funka på första försöket, men nu känns det tvärtom, jag vågar hoppas att det ska gå direkt.

• BaPumba

Maramina: Ååå va störande! Känner igen känslan. Häromdan hade jag min jobbdator hemma och jag la den i hallen för att komma ihåg att ta med den. På morgonen tittade jag på datorn och tänkte "jag måste komma ihåg datorn" sen tog jag på mig jackan och gick. UTAN dator. Kom på det på jobbet..

Men jaha, då fick du en legitim anledning att köpa nya kläder.. Fast regnjackan kanske du kan använda ändå tänker jag, den tar du ju ändå av dig direkt när du kommer. Och nattlinne, din mamma kanske har nåt du kan låna, en t-shirt eller vad som helst? Istället för byxor skulle du kunna köpa ett par leggings eller strumpbyxor och så en tunika eller klänning till det, tänker att det kan bli billigare än byxor.

• BaPumba

Wittra: Det är inte konstigt att man blir uppgiven när man kämpar så länge för något och aldrig får resultat. Men oftast går det att behandla barnlöshet. Och när man får hjälp av någon behandling får man nya förutsättningar och nytt hopp. Sen kan man ha tur och lyckas efter lång tid utan behandling oxå, även om det känns långt borta när man är mitt i det.

Det låter härligt med din målning och canvas-projektet! Massa härliga höstfärger, jag känner mig harmonisk bara jag tänker på hur den tavlan kan tänkas se ut när den är klar.

Jag förstår att din sambos syster vill att ni ska komma och kolla på bebisen, så antingen försöker ni smita ifrån det tills ni orkar med det, eller försöker få de undanstökat. Din sambo kanske kan åka själv om han har lättare för det? Ni kan ju fortfarande planera in att komma tillsammans så det inte verkar konstigt, och sen skylla på att du är sjuk om du inte vill följa med. Men många andra som varit i din situation med att träffa bebisar säger att det inte var så jobbigt när de väl var där utan snarare mysigt.

• BaPumba

Bolltjej: Skönt att det äntligen händer något! Nu kommer det plötsligt rassla till och sen är ni igång. Jag går oxå på SU och de höll vårdgarantin och jag ska börja behandlingen vid första mensen, bara ca 2 veckor efter besöket. Så när du väl är "inne i systemet" kan det gå snabbt. Är det IVF ni ska göra?

• BaPumba

Jayt: Underbart!!! Ovitrellen ska väl bara sitta i runt 10-12 dagar nåt sånt tror jag. Jag tror detta är på riktigt!

• BaPumba

Jz: Neeeej, åååå, dem skulle ju inte ringa! Ush så ledsen jag blir för er. Jävla ägg och jävla spermier, hur svårt kan det va att mötas lite och bli ett embryo!? Fy.

• BaPumba

Mina tankar är hos er Jz. *hjärta* Jag förstår om det känns för tidigt att ta in alla tankar än, det får ta den tid det tar. Jag har gått i samma tankar som Maramina idag och googlat jag med.. men låt detta sjunka in först och låt sorgen ha sin tid. Tids nog öppnar det sig olika lösningar för er tror jag. Kramar

• BaPumba

Skönt att du kom fram till ett beslut tillsist Maramina, förstår att det känts kluvet med nya jobbet. Vi kommer bara skilja ca 1 vecka i behandling då du och jag. Jag börjar ju spruta nån gång nästa vecka. Du gör oxå korta protokollet antar jag?

• BaPumba

Hallonbacken: Härliga nyheter att spolningen är avklarad och det snart blir dags för ett planeringsmöte. Så mycket skönare när man får en plan att luta sig mot, då känns det mindre tröstlöst.

Bolltjej: Nu är ni äntligen inne i systemet! 3 månader till första besöket kan kännas segt såklart, men tänk på att det är höst och då brukar man kunna sysselsätta sig med härliga höstpromenader, filmmys, mustiga grytor osv. Sen blir det jul och tillhörande förberedelser. Sen så vips är det IVF! Vid första besöket planeras behandlingen och förhoppningsvis kan man starta redan nästa mens, beroende på hur det ser ut för dem den veckan det preliminärt blir ägguttag. Längre än en cykel tror jag inte man behöver vänta.

Maramina: Synd att jobbet inte känns bra, men det är grymt att du tar tjuren vid hornen och söker vidare istället för att bara vänta på att det blir bättre. Jag förstår din känsla att vilja gå vidare med ditt liv, även om man försöker leva som vanligt hänger ju ens barnlängtan ständigt över er. Men ni köpte ett trepack och har två försök kvar va?

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus