• BaPumba

Vi som försökt ett tag utan plus

Lillnosen: Wihooooo plus!!!! Grattis som faaan! Och klart du ska hänga kvar här, jag tycker det var jättemysigt att stegen hängde kvar in i det sista och även solrosen skriver ju ibland. Mera plus åt folket!

• BaPumba

Jayt: Usch så tråkigt att höra! Alla är ju olika, men en vän till mig hade väldigt liknande situation som dig med att det inte växte ordentligt och t.o.m. läkarna var inställda på att avbryta. Sen sa det bara tjong och det slutade med massor av ägg, runt 15 tror jag. Jag hoppas verkligen att det blir så för dig med! Kram

• BaPumba

Jayt: Jag tänker på dig och håller tummarna för morgondagen så att ni får fortsätta.

Wonders: Härligt att resan är bokad, hoppas ni hinner få lite sol på er oxå när ni ändå är där.

Kanske 4: Tänk om det skulle bli en 4a nu istället för mens, jag hoppas och håller tummarna!

Jz: Gött att det går enligt planen!

• BaPumba

Jenso: Kul att du kommer till Stockholm! Vi gjorde en väldigt rolig och populär snapssångs-lek en midsommar. Vi skrev ner ord på lappar och la i en burk, sen delade vi upp festen i två lag (vi var inte så många), båda lagen fick dra ett antal ord, och sedan skulle de komponera en egen snapsvisa som innehöll orden. Mitt lag hade som obligatoriska ord/meningar "Lasse Kronér", "färgan till Gdansk" och "rivjärn", så det blev ganska annorlunda snapsvisor. Väldigt kul hur som helst! (Fast det är iofs rätt kul att sjunga snapsvisor överlag..)

• BaPumba

Jayt: Grattis till lyckat VUL och fortsatt IVF!

Min mens segar som tusan, så störande! 9:e dagen med spotting, men mensen borde komma idag eller senast imorn enligt statistiken. Jag har alltid haft spottings men tidigare ungefär 4-7 dagar innan mens, nu är jag uppe i ca 9-13 dagar. Tror det blev så efter pergon. Lite spottings kan jag väl ta, men det kan väl knappast vara riktigt att det ibland startar redan vid ÄL och fortsätter till mensen?? Kan det ha att göra med att slemhinnan blivit sämre av pergon eller nåt? Hoppas det blir bättre iom IVF sen!

• BaPumba

Lite mensvärk igår och spottings som vanligt, men ingen mens. Trodde absolut den skulle komma igår kväll. Det kan fortfarande vara så att den kommer idag, ÄL+15, men faaan, nu börjar jag hoppas ju. Vill och orkar inte riktigt hoppas ännu, men det kommer ju av sig själv..

• BaPumba

Lillnosen: KRAAAM!

Tack för alla hejarop, men det säkraste sättet att kicka igång mensen på verkar vara att skriva här att den inte kommit ännu.. Tog max några timmar efter mitt inlägg sen kom den igång. Är inställd på det varje gång mina spottings börjar så det känns rätt okej.

Något helt annat. Jag har anmält mig till ett "Army fitness bootcamp" som startade i måndags, väldigt kul och jobbigt! Känns skönt att verkligen ta ut sig och dessutom vara i en stor grupp som peppar varandra. Träningen ger verkligen massa energi och glädje. 3 ggr i veckan i 6 veckor, så i oktober nån gång är jag biff

• BaPumba

Calabalic: Vad kör du för slags fitness? Är det något slags fys/fitnesspass på gym? Det är bra att ha en reservplan om IVF inte lyckas på första försöket så man klarar av att kämpa sig vidare. Om IVF:en inte skulle lyckas på något av gratisförsöken har jag dock ingen reservplan.. Egentligen har jag ingen reservplan för första försöket heller längre eftersom det inte blir någon Ghana-resa, men jag ska iallafall vara ledig lite i vinter så det är alltid något att trösta sig med. Hur många försök får ni?

• BaPumba

Lillnosen: Lycka till på tävlingen i Stockholm. Är det agility eller utställning eller något sådant?

• BaPumba

Calabalic: Jag gick på fys på gym för några år sedan och tyckte det var jättekul. Sen slutade jag och höll på med dans några år istället. Men fys/fitness i grupp är verkligen bästa träningen, jag får massa energi av det! Dansar fortfarande lite men det är mer för att det är kul.

Maramina: Man måste klara att springa 2km på under 15 min, men man klarar rätt mycket på bara vilja och peppning och gruppkänsla oxå tycker jag. Man får inte ha knäskador men där får man nog avgöra själv vad ens knän klarar, det är rätt mycket upphopp, utfall, böjningar och sånt. Om man klarar det tror jag inte det är någon fara.

Jag tror det är väldigt få föräldrar som hinner och orkar med allt det du skrev. Det är mer vanligt, tror jag, att det blir korv och makaroner till middag, umgänge med andra blir framförallt på kalas man är bjuden på, och kvällarna tillbringas oftast vid tvn. Man behöver inte ens ha barn för att inte orka mer än så under vardagar..

Jz: Jepp, en preggo-biff! Eller njae, tror jag har svårt att bli biffig med min kroppsform och det är inget jag strävar efter heller. Men att bli en stark tjej med kondition och markerade muskler igen!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus