Inlägg från: Solrosen 83 |Visa alla inlägg
  • Solrosen 83

Vi som försökt ett tag utan plus

Jayt skrev 2013-12-07 22:04:55 följande:

Började blöda ikväll så ingen bebis den här gången heller. Jag är helt förstörd och känner mig less på livet. Jag orkar inte mer!

Nej!!!! Var ju absolut inte den uppdatering jag ville se när jag kikade in här i kväll.

Håller tummarna för att fröet håller sig kvar även om du blöder men förstår att du känner dig uppgiven. Skickar stora styrkekramar! ??
  • Solrosen 83
    Jayt skrev 2013-12-09 15:38:25 följande:

Den lilla krabaten hänger kvar

Åh vad skönt att höra! Så glad gör er skull!
  • Solrosen 83

Jayt: Är säkert ingen fara men förstår att du blir orolig. Håller alla tummar stenhårt att det ser bra ut imorgon på VUL.

Behandla på egen hand med pergotime skulle jag absolut inte rekommendera. Åtminstone vid de första omgångarna brukar man få gå på täta kontroller med VUL för att se hur kroppen reagerar och att man inte blir överstimulerad. Dels kan det ju göra att alldeles för många ägg släpper samtidigt men även andra komplikationer. Har även hört flera under perioden jag åt pergotime som fick mkt biverkningar och då är det ju bra och ha en läkare inblandad.

Säger absolut inte att pergotime är något farligt att ta då jag har den behandlingen att tacka för att jag nu har min dotter men att ta det på egen hand känns riskabelt.

• Solrosen 83
    Jayt skrev 2013-12-11 15:08:43 följande:

Nojig som jag är har vi fått en tid nu snart hos läkaren. Jag känner mig dum och kommer skämmas när vi är där men jag vill verkligen veta att allt är ok

Du verkar ha en riktigt bra läkare som kan ge dig en tid så snabbt. Bättre att du får kollat direkt och de kan lugna dig än att gå och vänta och må dåligt till imorgon. Med tanke på vad du gått igenom behöver du inte skämmas över att du är orolig när det kommer blod och rosa flytningar. Stor styrkekram till dig!
  • Solrosen 83

Jayt: Vad härligt att det såg bra ut och hjärtat slog. Vad bra med sjukskrivning också så du kan vila upp dig och förhoppningsvis snart må bättre. Får försöka och inte oroa dig ( även om det är lättare sagt än gjort) och fokusera på att snart är det jul.

• Solrosen 83
    JZ79 skrev 2013-12-21 01:59:09 följande:

Stavar som en kratta från telefonen... Ser lite konstigt ut, men det får ni ta smile2.gif

Puss å godnatt

Kan bli riktigt kul varianter på stavning med mobilen :)

Hoppas du lyckats somna nu och att det snart blir bättre med smärta och sömn. Toppen att du har mannen och svärmor som pysslar om dig.

Här är knäcken klar men ska se om vi kan få tag på en julgran idag.
  • Solrosen 83

BaPumba: Vad tråkigt att höra om din farmor. Även om man är förberedd på att det kan hända snart så känns det alltid tråkigt och jobbigt när det väl sker. Skickar stor styrkekram till dig <3

• Solrosen 83

BaPumba: Skönt att ni fick en fin stund hos din farmor idag och fick berättat för henne.

Vad härligt med Thailand. Vi har ju varit iväg två år i rad och haft det helt underbart. Men nu får det nog dröja några år innan vi ger oss på en så lång flygresa igen. Ni får passa på och njuta av semestern nu och tiden då det bara är ni två.

• Solrosen 83
    BaPumba skrev 2013-12-21 23:22:22 följande:

Solrosen: Vi ska till Krabi, har ni varit där? Några generella Thailandstips? Jag har bara bokat flygbiljetter så det blir extra spännande.. :)

Nej vi har varit i Kamala Beach på Phuket båda gångerna. Spännande med bara flygresa. Ska ju inte vara några problem och hitta bra boende billigt vad jag hört. Vi var dock inte så äventyrliga av oss utan hade bokat charter med hotell. Återvände till samma hotell andra gången dessutom då vi hittade en så billig resa just dit och trivdes så otroligt bra.

Vet inte annars vad jag ska ge för tips. Tänka på och pruta mycket då man annars får betala alldeles för mkt för saker. Annars kan jag bara säga att människorna där vi varit har varit helt otroliga och väldigt vänliga och hjälpsamma.

Ni kommer säkert få det helt underbart! Du går berätta hur ni haft det när ni kommer hem. Och har du några funderingar nu innan så säg till då svarar jag så gott jag kan.
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus