Inlägg från: Solrosen 83 |Visa alla inlägg
  • Solrosen 83

Vi som försökt ett tag utan plus

Tänkte bara komma med en liten uppdatering från mig. En vecka över tiden nu och fortfarande ingen bebis. Rynkar på näsan

Ligger bara hemma och vilar hela dagarna och följer med spänning allt ni skriver och håller tummarna stenhårt för att ni som är mitt under behandlingar ska få era efterlängtade plus snart. Kram på er!

• Solrosen 83
    Jenso skrev 2013-11-22 11:35:37 följande:

Ah Solrosen va spannade (fast kan tanka mig att det jobbigt for dig just nu). Kanns inte lla sa lange sen som du plussade

Nej verkligen inte. Tiden har gått jättefort!

Wonders: Som vanligt positiv och trevligt avslut på sitt inlägg. Solen finns här hos mig utan för Örebro och ska vara kvar hela dagen idag och i morgon som det ser ut. Blir lite piggare när man är inne också om solen skiner utanför fönstret och det är riktigt ljust.
  • Solrosen 83

Tänkte bara snabbt kika in här och berätta att idag kl 08.08 föddes vår dotter. En tjej på 3970 g och 51 cm som mår alldeles utmärkt.

• Solrosen 83

Jayt: Jag ser också en fin stegring. Så säger grattis och kommer hålla tummarna stenhårt för att fröet stannar kvar denna gången.

• Solrosen 83
    Jayt skrev 2013-11-28 10:08:35 följande:

Tack solrosen :)
    Hur mår ni? Mår lilltjejen? Är ni hemma än,

Vi mår fint hela familjen. Håller på och packar ihop våra grejer för att åka hem när vi ätit lunch. Ska bli skönt och komma hem till oss och börja vardagen med en liten bebis.
  • Solrosen 83
    kanske 4a skrev 2013-11-30 20:37:22 följande:

Igår fick vi papper från landstinget. Remisser till blodprov och spermaprov som vi ska ta nu och sen kommer vi bli kallade inom 90 dagar. Mina prover ska tas dag 2-4 och jag är ju på dag 8 nu så det får vänta ett tag. Maken kan ta sina nu och sedan spermaprov tidigast 10 dagar efter. Så vi får se om vi är mitt upp i äl då så väntar vi lite med det.

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
    Vad skönt att höra att ni fått papperna och ska få komma igång med provtagningen även om det får vänta lite pga cykeln. Är ju ett första steg i rätt riktning. Kommer med spänning fortsätta följa er och hålla tummarna att ni lyckas få till 4an snart.

Trevlig förta advent!
  • Solrosen 83

Jayt: Vad härligt att höra att morgonens test från mottagningen också blev positivt direkt. Stort grattis!!!!

JZ79: Det går bara fint här för oss. Dagarna rusar fram här med matning, blöjbyte och sova. Skönt att vara hemma iaf och sova i sin egen säng och mysa i soffan.

Det var en fantastiskt trevlig helg vi hade i våras på spaat och nu känns det lite overkligt att hon var med då men det var hon ju faktiskt. Hoppas ni kan få till en ny träff snart även om det inte är aktuellt för mig att vara med än på ett tag. Kramar!

• Solrosen 83
    Heidi82 skrev 2013-12-02 10:53:44 följande:

Vad kul med en helg i Stockholm! Och ännu roligare att plusset haller i sig! :)
    Jag är pa rd 6 idag. Känner baske mig ingenting sa börjar bli ganska övertygad att det inte har fungerat.
    Har haft ömma bröst sedan insättning men sedan igar känner jag ingenting längre. Har lite lätt mensvärk bara.
    Testad den 10/12 men tror att jag ska tjuvtesta pa Onsdag, är da pa rd 8 (6-dagars blastocyst)
    Man behöver ju absolut inte känna något speciellt även om man är gravid. Jag kände ingenting speciellt när jag plussade utan det var precis som månaderna innan och jag trodde mensen skulle komma när som helst. Så ge inte upp hoppet än!
  • Solrosen 83

Wittra: Jag tror jag kan ha gjort något liknande vid mitt första läkarbesök vid utredningen. De sprutade in saltlösning i livmodern samtidigt som det gjorde VUL för att se att väggarna var ok. Gjorde i så fall inte ett dugg ont. Det enda var att det kändes lite som man kissade på sig efteråt när vätskan rann ut.

Så är det samma sak du ska göra behöver du inte vara orolig iaf. Sen är det så klart aldrig kul med den typ av undersökning. Men säg till innan att du tycker det är otäckt så de vet om det. Säger man inget så vet de ju inte att man är rädd och kan inte göra något för att underlätta och lugna dig. Lycka till imorgon!

• Solrosen 83

JZ79: Vad glad jag blev när jag gick in och läste nu i natt och såg att din man fått fast jobb. Stort grattis!!! Vad skönt för er med lite mer stabilitet och rutin i tillvaron mitt i allt annat kaos. Hoppas ni får en trevlig resa och kryssning nu för att fira utan allt för mycket vågor.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus